Aviseringar
Rensa alla

Jag ångrar att jag blev tillsammans med honom


Ämnesstartare

För någon dag sedan blev jag tillsammans med en kille som jag var kär i. Han har allting, han tänker som jag, är jättesnäll, omtänksam, hela han är verkligen jättefin och jag föll för honom. Vi blev tillsammans för några dagar sedan och i början kändes det otroligt bra men nu känner jag att jag ångrar mig. Jag känner inte längre att jag är kär i honom längre och jag förstår inte varför. Det kanske är som så att jag vill ha det jag inte kan få men när jag väl får det så vill jag inte ha det längre..
Han är verkligen en fantastiskt fin kille som jag kan prata med om allt, och jag har sagt en hel del och han har också gjort det. Vi känner dock bara varandra över internet och det kommer att bli extremt svårt att träffas, det skiljer mer än 100 mil emellan oss. Dessutom vet jag inte om jag vill träffa honom längre..

Han skriver så himla fina texter till mig där han berättar hur mycket han älskar mig, hur hans liv har fått en ny mening men jag känner inte detsamma. Jag mår så jäkla dåligt när han skriver så till mig för att jag får så extremt mycket skuldkänslor. Anledningen till att jag inte gör slut med honom är att han ska berätta det jag sagt till honom till våra gemensamma vänner (tror inte han är sådan men man vet aldrig, kärlek kan ändra folk totalt), att han ska bli sårad och för att jag verkligen inte vill förlora honom som vän. 
Allt har verkligen gått fort, han har skrivit att han älskar mig redan och det har gått några dagar. Han skriver hur mycket han älskar mig och att han ska spara så att han kan komma hit och jag får bara mer och mer ångest för att jag inte känner så. Jag har skuldkänslor för att jag sagt att jag älskar honom tillbaka men det gör jag ju inte..

Hur ska jag göra? Jag vill inte att han ska bli ledsen och må dåligt över mig, han har berättat om hur dåligt han mådde när hans ex dumpade honom. Och jag vill verkligen _inte_ förlora honom som vän. Snälla, ge mig lite råd eller stöd åtminstone, jag vill bara gräva ner mig i en grop just nu.


   
Citera

Gör bara slut, finns väl inte mycket mer att göra? Säg att du inte vill ha förhållande men att du tycker om honom så mycket att du vill hålla kontakten med honom. Gör en stor grej av det och säg det inte så kortfattat, då kanske han tror att det inte spelar någon roll för dig hur det blir


   
SvaraCitera

Gör slut. Det är det enda rätta mot dig och honom. Känner tyvärr igen mig i detta uhu.


   
SvaraCitera

döda hans familj och tänd eld på hans hus


   
SvaraCitera

VAD FAN ÄR DET MED UNGDOMAR IDAG??? MÖTS PÅ INTERNET VID TYP 13 BAST OCH SÄGER ATT DOM "ÄLSKAR" VARANDRA EFTER 1 DAGS CHATTANDE PÅ FACEBOOK...

W.T.F, R.I.P Planet Earth


   
SvaraCitera

Gör slut det är det enda rätta men jag kommer på en sak som jag gjorde när jag var yngre..
När jag var typ 11 så chattade jag mycket med andra 13-åringar och efter att vi kanske hade snackat 1 timme eller något så började de..
''Ska vi bli ihop?'' 13-åringen
''Visst'' Jag
''Jag älskar dig! Mitt liv handlar om dig nu osv'' 13-åringen

Liksom wtf?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaren. Det enda rätta är nog att göra slut men det är så förbannat svårt. Jag känner mig så extremt hemsk men då kan jag kanske bli av med alla skuldkänslor..
Och nej - så är inte fallet. Vi har känt varandra rätt så länge, jag har varit kär i honom länge så det är inget så kallat ''fjortisförhållande'' utan känslorna försvann bara för mig. Han förtjänar någon bättre som älskar honom till 100% så jag måste göra det här. Jag måste bara lyckas ta mod till mig att göra det..


   
SvaraCitera

Varför ändrade du dig så snabbt efter bara någon dag? Du skriver att ni har känt varandra länge och att du har varit kär länge, du blir ihop med honom i några dagar och sen vill du inte vara mer med honom. Det känns märkligt. Vad var det som gjorde att denna långa känsla av förälskelse slutade så snabbt efter bara någon dag i relation?


   
SvaraCitera

Okej gumman här ska du få sanningen jag önska något hade skrivit detta till min vän innan något hände . 
Den där killen kan lura dig på allt , killars speciella knep är att få tjejen att känna sig speciell och seden är du fast hans lillfinger . Min vän chattade med en kille dom pratade på alla chattmedier och dom träffades till slut och han våldtog henne . Detta behöver inte hända dig men träffa ingen du chattat med och skriv bara till honom att du inte vill ha något med honom att göra och blockera om han fortsätter . 


   
SvaraCitera

jag ger stöd okaj 


   
SvaraCitera

att dumpa honom är akut fastän det känns svårt, och att förlora honom som vän är tyvärr nog oundvikligt. gör det nu innan ni båda sitter fast i skiten. illusionen och skuldkänslorna den skapar kommer att förvärras med tiden.


   
SvaraCitera