Aviseringar
Rensa alla

Jag behöver hjälp.


Ämnesstartare

Jag behöver verkligen hjälp.
Har pendlat i vikt sen 3 år tillbaka, från BMI på 25, till BMI på 19 och nu fick jag en chock då jag insåg att jag har ett BMI på 28, ett BMI på 30 betyder fetma. Jag måste verkligen ta tag i mig själv och gå ner i vikt.

Men det är så svårt, jag har alltid antingen hetsat, spytt och svultit eller ätit jättemycket. Jojobantning som fan.. jag har inte kunnat hitta något mellanting, trots att jag har försökt, verkligen.

Det jag behöver är motivation och kunskap.
Någon som kan rekommendera böcker, hemsidor, bra träningstips, mat-tips mm. så är jag jättetacksam.


   
Citera
Ämnesstartare

Paul Mckenna, är ju alltid cool. eh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är problemet? I verkligheten, hur förändrar det här din livskvalitet?


   
SvaraCitera

Sök runt lite i forumen, vet jag. Finns ju ett för träning och ett för mat, borde nog finnas lite hjälp där skulle jag tro?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Vad är problemet? I verkligheten, hur förändrar det här din livskvalitet?

Att jag inte trivs med mig själv, lågt självförtroende. Går helst inte ut osv.


   
SvaraCitera

followthelights:

ett BMI på 30 betyder fetma.

HAHA du är ju en megatjockis[bigsmile]

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

followthelights:

Att jag inte trivs med mig själv, lågt självförtroende. Går helst inte ut osv.

followthelights:

Det jag behöver är motivation och kunskap.
Någon som kan rekommendera böcker, hemsidor, bra träningstips, mat-tips mm. så är jag jättetacksam.

Du är korkad som tror att ovanstående kommer att ändra något. DU behöver uppenbart psykologhjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Du är korkad som tror att ovanstående kommer att ändra något. DU behöver uppenbart psykologhjälp.

Varför inte? Om man inte trivs med sin kropp och är överviktig så ska man ju göra någonting åt det och försöka bli hälsosammare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

followthelights:

Varför inte? Om man inte trivs med sin kropp och är överviktig så ska man ju göra någonting åt det och försöka bli hälsosammare

Trivdes du med dig själv, hade ett gott självförtroende och gick ut när du var smalare?

Varför feta du till dig då isåfall?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Trivdes du med dig själv, hade ett gott självförtroende och gick ut när du var smalare?

Ja det gjorde jag

schism:

Varför feta du till dig då isåfall?

Vet inte, depressionen och ångestproblemen blev värre. Jag slutade bry mig, orkade ändå inte gå ut osv osv.

Men nu känner jag att det som hindrar mig från att må bättre psykiskt är bla. lågt självförtroende och att jag hatar min kropp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

followthelights:

Vet inte, depressionen och ångestproblemen blev värre. Jag slutade bry mig, orkade ändå inte gå ut osv osv.

Det var just då du borde ha sökt psykologhjälp. Ser du inte att din kropp inte är problemet egentligen, utan ditt psyke? Tycker att du ska försöka lösa dom problemen innan du bantar ner dig till normal vikt igen. För vad säger att du inte kommer att bli fet igen när du väl blivit smal, pga "depressioner och ångestproblem", igen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eftersom du säger att du har hestätit, svultit, haft ångest och depression tycker jag att du borde gå till en psykolog som kan hjälpa dig att stärka självförtroendet och ta tag i ditt liv. En bra psykolog är nog ganska mycket mer värd att lägga pengar på än en bantningsbok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fru Musica:

Eftersom du säger att du har hestätit, svultit, haft ångest och depression tycker jag att du borde gå till en psykolog som kan hjälpa dig att stärka självförtroendet och ta tag i ditt liv.

Det är ju det jag försöker göra, ta tag i mitt liv. jag har psykologhjälp men har aldrig berättat om mitt förhållande till mat. Men jag vet att det som krävs för att bli av med allt jojobantande är att bli hälsosam, äta lagom och nyttigt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Ser du inte att din kropp inte är problemet egentligen, utan ditt psyke?

Båda är problemet

schism:

För vad säger att du inte kommer att bli fet igen när du väl blivit smal, pga "depressioner och ångestproblem", igen?

Inget.. men jag går hellre ner till en bra vikt nu och går upp igen än att stanna här och bli ännu fetare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

followthelights:

jag har psykologhjälp men har aldrig berättat om mitt förhållande till mat.

Varför inte det?


   
SvaraCitera