Forumet - Jag behöver hjälp.

Jag behöver hjälp.

102 0 19
Jag är en kille på 15år, och jag mår väldigt dåligt över mitt utseende. Jag försöker alltid se bättre ut, aldrig druckit alkohol, rökt, eller något annat ohälsosamt.

Har aldrig haft en tjej, aldrig kysst en tjej. tränar väldigt mycket men har väldigt svårt att gå på gymmet eftersom jag tycker jag är så ful. Jag vill ju liksom kunna gå till gymmet koncentrera mig på träningen vara glad och sånt.

Jag umgås aldrig på fritiden.. ALDRIG.. varje helg sitter jag bara hemma vid datorn, går upp för trappan och kollar mig i spegeln fixar mig.. går ner igen. Brukar till och med ta spegeln och kolla hur jag ser ut i olika vinklar, och om jag ser bättre ut i annat ljus.

Vill ju gärna ha en flickvän, men det känns som att man har så mycket brister att hon aldrig skulle kunna falla för en. hatar när folk ser en från sidan (för att mitt huvud är så stort)

vill ju kunna umgås med folk, skratta, le, ha kul men det går inte allt jag täner på är mitt utseende och kroppen hur han/hon tänker å tycker om mig. behöver hjälp [cry]

Spana också in:

Börja med att skämma ut dig själv.
har aldrig kunnat ha dåligt självförtroende, har lagt upp ett super säkert system.
NR 1. Skämma ut mig nått så in i helvetes brutals..
Det gjorde jag igenom att spela in Göta Gangsters 1-2..
(

)

Klart.

NR 2. Klassa mig själv som tönt/nörd så att jag kan skylla på det om nån säger till mig att jag är kass.

Klart.

Nr 3. Skit i vad andra säger... det är viktigt om man ska klara sig efter att ha gjort nr 1.

Klart.

Nr 4. Fixa tönt kompisar som skulle kunna sänka sig till samma nivå som dig för dom inte pallar vara coola..

klart.

Nr 5. få små barn att se upp till dig så att deras äldre syskon ser upp till en.

Klart.

nr 6. var mig själv, det är ingen ide att försöka vara cool, gör det du älskar att göra, tillslut vet du vad du vill ha i en tjej, jag vill ha nån smart som e intresserad i vetenskap :)

( OBS. DETTA SYSTEMET ÄR INTE SÄKERT EFTERSOM JAG NYSS KOM PÅ DET, ÄVEN OM JAG FÖLJT ALLA PUNKTER SÅ FUNKAR DET FÖRMODLIGEN INTE, MITT LIV E INTE MISSLYCKAT MEN DET E NOG FÖR JAG HAR SÅN TUR )
När du får en tanke; typ "jag är ful" så tvinga bort den tanken och tänk istället på någonting du tycker är fint hos dig själv.

Du kanske har fina ögon, snygg hårfärg, raka tänder exc. Fokusera på det och upprepa det ofta i huvudet. Då kommer du att hitta fler och fler saker och spiralen går upp ist. för ned.

Lycka till killen! [y]
JMartinH:

är så rädd att man ska bli en 40årig oskuld, att jag aldrig kysst en tjej. ska gå till gymmet om en månad och kommer bara kolla mig i spegeln å få ångest... hade varit skönt att inte vara så utseende beroende [cry]

Jävla media som får dig att tro att du eller nån annan e fokuserad på utseende.
Seriöst, när du är 45 så kommer alla snygga tjejer se förjävliga ut ändå..
Snacka med folk som inte är så fokuserade på *status* det är oftast dom trevligaste personerna.
Det viktiga är att du har bra självförtroende.
DU kan vara hur ful som helst, men om du har bra självförtroende så e du omotståndlig..
Säg bara i spegeln till dig själv att du e snygg varje dag, det är en slags självhypnos, tillslut är du snygg.
Jag är lite som dig. Kanske inte fullt så utseendefixerad men har ändå lite problem med självbilden sådär. Trodde aldrig att en tjej som jag själv tycker är snygg skulle tycka att jag var det. Tänkte också att jag skulle vara oskuld tills jag var typ 40 och sådär. Har dessutom lite social fobi och det gjorde ju inte saken bättre.

Fast lyckades ändå skaffa en flickvän. Så du kan nog också göra det.
Börja gå ut & träffa folk att prata med, på stan,byn, vart som helst. Ge fan i sitta vid datorn där folk bara påpekar hur folk stavar fel & tror dom känner sej bäst. Du behöver komma ut bland folk så då mår du garanterat mkt bättre, finns alltid något man kan börja prata om, som att det är till att ta vara på dom fina dagarna innan det blir regn,snö. Nån ser bekant ut eller vad som hellst bara man pratar så pratar nån tillbaka söker dom åxå kontakt på grundav dom åxå är ensamma!
Har hört att man måste älska sig själv innan man kan bli älskad av andra.
Jag var typ som du när jag var 15, sen fixade jag en fin frisyr som jag trivdes i, började gymnasiet och fick nya kompisar, började gå på fester och träffade folk osv.
Det är svårt att lära sig att tycka om sig själv men man måste försöka, och fokusera på det som faktiskt är bra med en själv, för nåt måste det finnas [y]
har svårt att gå ut och vara med folk. Kommer ihåg när det var festival i stan, och jag var glad ett tag sen såg jag en spegel och blev deprimerad.. förstår de inte försöker att inte bry sig så mycket om hur man ser ut men de är nästan omöjligt. Har tagit anti-depressiv tabletter nu i en vecka, tror inte de kommer hjälpa har gått till en kurator en doktor och psykolog samtidigt. som inte gjorde att man mådde bättre

Ibland kan jag ju tycka man er bra ut men de är så bra ljus hemma, så tycker man att man är ful när man är på andra ställen
JMartinH:

varje helg sitter jag bara hemma vid datorn

Jag tror att många av felen sitter där. Förra sommaren (2009) så satt jag hemma kanske 3 veckor, gick aldrig ut till mina vänner, utan satt bara där vid datorn och tvn som ett emo. Efter ca en vecka då jag suttit hemma så blev jag deppig, och framförallt alldeles för bekväm för att dra mig utåt.

Efter de tre veckorna gick jag ut en kväll, även fast jag inte ville, jag tvingade mig själv ut. Det slutade med att jag gick ut nästa kväll, och nästa, och nästa..då blev jag bekväm med det istället.

Så jag föreslår att du går ut med dina vänner, det blir inte bättre av att sitta inne och deppa, det blir bara värre. Man behöver komma ut, så är det bara. Och sen det här med tjejer..alla är vackra på sitt sätt, så det gäller bara för dig att börja tycka om dig själv, för räkna inte med att andra ska älska dig om du inte gör det själv!

Kram [love]
JMartinH:

Har aldrig haft en tjej, aldrig kysst en tjej.

Fast du är bara femton, så det är verkligen inget konstigt med det.

Jag tror att det finns något fint hos alla, även hos dig.
Du är förmodligen inte ett dugg ful, det är bara din självbild som är sne och ditt självförtroende som gått och gömt sig.
Om du kan, försök skita i hur ditt ansikte ter sig i vissa ljus, våga gå på gymmet även om du skäms. Det är bara du som ser det "fula", andra är för upptagna med sig själva... speciellt på gym.
Och som vanligt: Självsäkerhet (utan att bli arrogant och självgod) är attraktivt.