Aviseringar
Rensa alla

Jag behöver hjälp.


Ämnesstartare

Jag är en kille på 15år, och jag mår väldigt dåligt över mitt utseende. Jag försöker alltid se bättre ut, aldrig druckit alkohol, rökt, eller något annat ohälsosamt.

Har aldrig haft en tjej, aldrig kysst en tjej. tränar väldigt mycket men har väldigt svårt att gå på gymmet eftersom jag tycker jag är så ful. Jag vill ju liksom kunna gå till gymmet koncentrera mig på träningen vara glad och sånt.

Jag umgås aldrig på fritiden.. ALDRIG.. varje helg sitter jag bara hemma vid datorn, går upp för trappan och kollar mig i spegeln fixar mig.. går ner igen. Brukar till och med ta spegeln och kolla hur jag ser ut i olika vinklar, och om jag ser bättre ut i annat ljus.

Vill ju gärna ha en flickvän, men det känns som att man har så mycket brister att hon aldrig skulle kunna falla för en. hatar när folk ser en från sidan (för att mitt huvud är så stort)

vill ju kunna umgås med folk, skratta, le, ha kul men det går inte allt jag täner på är mitt utseende och kroppen hur han/hon tänker å tycker om mig. behöver hjälp [cry]


   
Citera

Var dig själv[y]


   
SvaraCitera

Ursäkta, men kan gärna diskutera mycket mera om jag får se en bild 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vil helst inte sätta ut någon bild :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snel hest lägga ut bild.
Dum hest inte lägga ut bild.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är dum hest :p


   
SvaraCitera

Börja med att skämma ut dig själv.
har aldrig kunnat ha dåligt självförtroende, har lagt upp ett super säkert system.
NR 1. Skämma ut mig nått så in i helvetes brutals..
Det gjorde jag igenom att spela in Göta Gangsters 1-2..
(


)

Klart.

NR 2. Klassa mig själv som tönt/nörd så att jag kan skylla på det om nån säger till mig att jag är kass.

Klart.

Nr 3. Skit i vad andra säger... det är viktigt om man ska klara sig efter att ha gjort nr 1.

Klart.

Nr 4. Fixa tönt kompisar som skulle kunna sänka sig till samma nivå som dig för dom inte pallar vara coola..

klart.

Nr 5. få små barn att se upp till dig så att deras äldre syskon ser upp till en.

Klart.

nr 6. var mig själv, det är ingen ide att försöka vara cool, gör det du älskar att göra, tillslut vet du vad du vill ha i en tjej, jag vill ha nån smart som e intresserad i vetenskap 🙂

( OBS. DETTA SYSTEMET ÄR INTE SÄKERT EFTERSOM JAG NYSS KOM PÅ DET, ÄVEN OM JAG FÖLJT ALLA PUNKTER SÅ FUNKAR DET FÖRMODLIGEN INTE, MITT LIV E INTE MISSLYCKAT MEN DET E NOG FÖR JAG HAR SÅN TUR )


   
SvaraCitera

Du ska inte behöva förändra någonting på dig själv, du ska förändra det inuti dig själv - genom att tänka finare saker om dig själv.


   
SvaraCitera

blev skit lessen när jag läste det där du skrev...
kände mig likadan förut..
[cry]


   
SvaraCitera

När du får en tanke; typ "jag är ful" så tvinga bort den tanken och tänk istället på någonting du tycker är fint hos dig själv.

Du kanske har fina ögon, snygg hårfärg, raka tänder exc. Fokusera på det och upprepa det ofta i huvudet. Då kommer du att hitta fler och fler saker och spiralen går upp ist. för ned.

Lycka till killen! [y]


   
SvaraCitera

Låter som mej, har levat så i 47 år nu. Mamma säger att jag borde ut och träffa tjejer, men vet inte vart man kan hitta dom[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska försöka tänka i en annan riktning 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är så rädd att man ska bli en 40årig oskuld, att jag aldrig kysst en tjej. ska gå till gymmet om en månad och kommer bara kolla mig i spegeln å få ångest... hade varit skönt att inte vara så utseende beroende [cry]


   
SvaraCitera

JMartinH:

är så rädd att man ska bli en 40årig oskuld, att jag aldrig kysst en tjej. ska gå till gymmet om en månad och kommer bara kolla mig i spegeln å få ångest... hade varit skönt att inte vara så utseende beroende [cry]

Jävla media som får dig att tro att du eller nån annan e fokuserad på utseende.
Seriöst, när du är 45 så kommer alla snygga tjejer se förjävliga ut ändå..
Snacka med folk som inte är så fokuserade på *status* det är oftast dom trevligaste personerna.
Det viktiga är att du har bra självförtroende.
DU kan vara hur ful som helst, men om du har bra självförtroende så e du omotståndlig..
Säg bara i spegeln till dig själv att du e snygg varje dag, det är en slags självhypnos, tillslut är du snygg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är lite som dig. Kanske inte fullt så utseendefixerad men har ändå lite problem med självbilden sådär. Trodde aldrig att en tjej som jag själv tycker är snygg skulle tycka att jag var det. Tänkte också att jag skulle vara oskuld tills jag var typ 40 och sådär. Har dessutom lite social fobi och det gjorde ju inte saken bättre.

Fast lyckades ändå skaffa en flickvän. Så du kan nog också göra det.


   
SvaraCitera