Aviseringar
Rensa alla

Jag behöver hjälp.


Ämnesstartare

Hejsan.

Registrerade här mig nyligen för sitter i en tuff situation.

För ca 2 år sedan träffade jag en tjej som jag började tycka om extremt mycket och vi blev tillsammans i ungefär 1 och ett halvt år. Vi hade ett skit mysigt förhållande, delade samma humor samma intressen. Hade extremt kul. Hon var som en bästa kompis men samtidigt en flickvän som jag kunde lita på och älska.
Mot slutet så började balla ur med för mycket små tjafs etc så vi bestämde oss för att " ta en paus " eller göra slut över sommarlovet. Både hon och jag träffade andra men nu när skolan har dragit igång igen så har hon börjat sakna mig och insett att hon och jag hör ihop. Jag kan inte neka detta då jag tänker tillbaka vilket härligt förhållande vi hade. Problemet är att jag har börjat bygga upp en relation till en annan tjej som jag också börjat tycka om, dock inte lika mycket som ex:et. Hon är kär i mig och jag antar att jag gillar henne, men sen mitt ex skrev det här med att hon vill ha mig igen så börjar jag bli osäker.

Och om jag nu väljer att gå tillbaka till mitt EX, vad i hela helvete ska jag säga till tjejen som jag börjat träffa nu? Hon tycker verkligen jätte mycket om mig.

Vad ska jag göra för val? Gå tillbaka till ett gött förhållande med en skit mysig tjej. Eller skita it och starta något nytt men en tjej som inte alls är som jag, inte än iallafall.

Help. Och detta är på gymnasienivå. Inte mellanstadiet.


   
Citera
mynona

diggarapple: Och om jag nu väljer att gå tillbaka till mitt EX, vad i hela helvete ska jag säga till tjejen som jag börjat träffa nu? Hon tycker verkligen jätte mycket om mig.

Hon kommer att bli arg sårad ledsen men när känslorna har lagt sig kommer hon att förstå att det var bättre för henne själv att få någon som hade henne som förstahandsval


   
SvaraCitera
Kudhos

Vad garanterar att "små tjafs" inte återkommer?


   
SvaraCitera