Aviseringar
Rensa alla

Jag blev våldtagen


Ämnesstartare

Nu ska jag berätta något som jag aldrig berättat för någon, inte ens mina föräldrar, inte ens min katt. När jag var elva, blev jag våldtagen på hemvägen från skolan. Det var 2 män som stannade intill mig och innan jag hann reagera så hade dog dragit in mig i bilen, det hände så jäkla fort att jag knapt kommer ihåg det. Men när jag väl var där inne var den an av männen som slog mig i huvudet, jag tuppade av, efter en stund när jag vaknade så var dom redan inne i mig, dom sa i ingenting eller nåt. Dom hade bundit mina händer och tejpat min mun, när dom var klar så slog dom mig igen. Efter en stund vaknade jag upp ur ett dike, ungefär 30 minuter hade gått och jag hade ont överallt. Jag var hur svag som helst. När jag kom hem gick jag in i duschen och skubbade mig tills jag blödde(inte bokstavligen). Jag täckte mina sår och har hållit det här hemligt i hela mitt liv. Var 11 och nu är jag 15. Jag är fortfarande deprimerad och har ångestattacker, men när mamma frågar så kan jag inte säga varför jag mår dåligt. Visst, många andra tonårsproblem har jag väl oxå, så dom berättar jag, men jag har aldrig klarat av att berätta det. Vet inte vad jag ska ta mig till? Hjälp. 


   
Citera

POLISANMÄL NU


   
SvaraCitera

Håller med personen över mig!
Anmäl det nu, du ska inte behöva lida.


   
SvaraCitera

 Gör något du skulle gjort för längesedan, anmäl!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
POLISANMÄL NU

Men såg varken deras ansikten eller hörde deras röst. Hur anmäler man då? Och det var ju 4 år sedan så poliserna kommer ju inte bry sig om det eftersom det var så längesen, eftersom poliserna är helt jäkla koko idag


   
SvaraCitera

LittleLionMan:

Men såg varken deras ansikten eller hörde deras röst. Hur anmäler man då? Och det var ju 4 år sedan så poliserna kommer ju inte bry sig om det eftersom det var så längesen, eftersom poliserna är helt jäkla koko idag

Det är väll aldrig försent? Såg du regplåtarna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Det är väll aldrig försent? Såg du regplåtarna?

Nej tyvärr. Men en läskig pedobil


   
SvaraCitera

LittleLionMan:

Nej tyvärr. Men en läskig pedobil

Okej, då blev det ännu svårare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Okej, då blev det ännu svårare.

Jag vet, därför är det lite svårt att polisanmäla :/


   
SvaraCitera

LittleLionMan: Hur anmäler man då?

http://polisen.se/Utsatt-for-brott/Gor-en-anmalan/

De ser allvarligt på våldtäkter, och kommer definitivt göra något. en som du säger lär det vara svårt när de inte har något signalement att gå utefter. :/ Man ska alltid polisanmäla. oavsett vad när man blivit utsatt för brott!  


   
SvaraCitera

Polisanmälan kanske inte går igenom men om du anmäler har du åtminstone gjort rätt för dig själv och kanske kan gå vidare, få hjälp med ångesten och depressionen när dem vet orsaken bakom den. 

Säger det i denna tråd också, brottsofferjouren är en jättebra ideell organisation som har tystnadsplikt och du kan gå dit och få hjälp med anmälan eller bara få prata om det som hänt och få hjälp att ta sig igenom det. 

Och massa stödkramar <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

http://polisen.se/Utsatt-for-brott/Gor-en-anmalan/

De ser allvarligt på våldtäkter, och kommer definitivt göra något. en som du säger lär det vara svårt när de inte har något signalement att gå utefter. :/ Man ska alltid polisanmäla. oavsett vad när man blivit utsatt för brott!  

Okej, ska tänka på det 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Deviance:
Polisanmälan kanske inte går igenom men om du anmäler har du åtminstone gjort rätt för dig själv och kanske kan gå vidare, få hjälp med ångesten och depressionen när dem vet orsaken bakom den. 

Säger det i denna tråd också, brottsofferjouren är en jättebra ideell organisation som har tystnadsplikt och du kan gå dit och få hjälp med anmälan eller bara få prata om det som hänt och få hjälp att ta sig igenom det. Och massa stödkramar <3

Aww, tack 🙂 <3


   
SvaraCitera

Anmäl om du orkar, och ta kontakt med brottsofferjouren. Det är också en bra idé om  testar dig för sjukdomar.


   
SvaraCitera

Anmäl om du orkar, och ta kontakt med brottsofferjouren. Det är också en bra idé att du ska testar dig för sjukdomar.


   
SvaraCitera