Aviseringar
Rensa alla

Jag blir knäpp, detta bryter ned mig totalt


Ämnesstartare

Rasmuspåluffen:

Jo, vissa behöver faktiskt det. Alla klarar sig inte på kaninmat. Det finns en anledning till att vi har fötts som människor och inte som kaniner.

Låt de som faktiskt behöver det äta levande varelser göra det då, resten ser jag ingen anledning till. Onödigt. Slöseri på liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår ditt tänkande och det glädjer mig att det finns människor som inser hur idiotiska vi är MEN jag älskar att vara människa.
Livet är så spännande och det är som ett spel. Det är ett äventyr, man vet aldrig hur det kan gå i framtiden men man vet hur mycket man kan påverka det.

Undrar hur många djurarter som egentligen kan tänka så.
Vi är nog den enda och det glädjer mig.

Galen är oftast smart.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Men va? Vi behöver inte? Finns väldigt få djur som dödar trots att de ej behöver. Hur behöver vi döda en gris för att överleva? Fattar inte?

Uttalade mig iofs inte specifikt om att döda andra varelser, utan menade helt enkelt på att liv (vår och alla andra arters) tycks existera utan någon egentlig anledning - ur det perspektivet tycker jag inte att det är särskilt förvånande att vi beter oss som vi gör, handlar utan anledning, dödar utan anledning osv.

Och så jämförde jag, mest för mig själv, din upprördhet med min brist på.. förvåning. Kom ej fram till något 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redbulls:

Charmander såklart.[y]

jaha [cute] coolt gillar charizard[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatar du även din pojkvän, eller har han slutat äta kött? man förtjänar bara en standard om man tänker vara konsekvent med den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

What a piece of work is a man, how noble in reason, how
infinite in faculties, in form and moving how express and
admirable, in action how like an angel, in apprehension how like
a god!

Leijonsparf:

man förtjänar bara en standard om man tänker vara konsekvent med den.

Image


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Det är ett sådant fruktansvärt äckligt stenåldersbeteende att gå omkring med andra individers hudar på kroppen, hemskt. Vi dödar bara för vårat nöjes skull, helt utan anledning, vi behöver ej äta andras kroppar för att överleva, det är barbariskt.

Du har nog fått det hela om bakfoten. Det är ju dessa saker som är djuriskt betéende som vi människor försöker undvika. Men vi är inget annat än djur. Lev med det.


   
SvaraCitera

"jag har mens"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BLODÅDRA:

"jag har mens"

HAHA, du fångade andemeningen! [love]


   
SvaraCitera

hugrmunr:

HAHA, du fångade andemeningen!

käften fjortisboy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BLODÅDRA:

käften fjortisboy

Vill du händelsevis att jag ska binda fast dig och väsa "hora..." i ditt öra? [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker människor är äckliga också, men för andra orsaker ;s


   
SvaraCitera

hugrmunr:

Vill du händelsevis att jag ska binda fast dig och kalla dig för hora?

antagligen men det hör inte hit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Fetton

Jag är inte fet, men jag klarar mig inte på kaninmat ändå.

Geigerzähler:

Låt de som faktiskt behöver det äta levande varelser göra det då, resten ser jag ingen anledning till. Onödigt. Slöseri på liv.

Det är precis det vi gör. Lägg ner bara. Ingen tvingar dig att äta kött, ingen klagar på dig för att du inte äter kött, men låt oss som äter kött få göra det och vara lyckliga och må bra.


   
SvaraCitera

mjo men nu är du en människa. Gör det bästa av det och lev livet fullt ut och gör något viktigt med ditt liv. Försök nå ut denna åsikt till världen.


   
SvaraCitera