Aviseringar
Rensa alla

Jag blir så äckligt ARG!


Ämnesstartare

Hela vintern har halva mitt hår varit jätterisigt, som sockervadd, medan den andra sidan av håret varit helt normalt. Jag lyckas inte ens platta ned det så jag får antingen doppa det i vatten hela tiden eller ha det flottigt hela tiden. 🙁 Någon som förstår vad som är fel och vad jag kan göra?


   
Citera
Ämnesetiketter

Klipp, klipp.


   
SvaraCitera
Exner

Har du prövat inpackning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Har du prövat inpackning?

Ja, hjälper ej.

Ögon i en plåthink:

Klipp, klipp.

Det börjar uppe i hårbotten. [sad] Jag får väl dra till med en sidecut.


   
SvaraCitera

testat silikondroppar?


   
SvaraCitera

Sagitta:

Ja, hjälper ej.

Provat olivolja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

testat silikondroppar?

Ögon i en plåthink:

Provat olivolja?

Vågar man? Har ni själva prövat? [sad] Jag har haft i typ tre olika olika preparat hemma som ska göra håret platt och lätt att platta med plattång men det är igen skillnad än innan.


   
SvaraCitera
Exner

Olivolja gick finfint för mig - har inte provat silikondroppar. Angelize pratade om något slags silk-inpackning; ska se, om jag kan hitta länk.


   
SvaraCitera

Sagitta:

Vågar man? Har ni själva prövat? Jag har haft i typ tre olika olika preparat hemma som ska göra håret platt och lätt att platta med plattång men det är igen skillnad än innan.

Sluta genast platta håret, inte undra på att det inte blir mindre slitet när du massakrerar det med plattång. Ja, har själv provat olivolja, det är helt ofarligt. [cute]


   
SvaraCitera

Sagitta:

ågar man? Har ni själva prövat? [sad] Jag har haft i typ tre olika olika preparat hemma som ska göra håret platt och lätt att platta med plattång men det är igen skillnad än innan.

Har testat båda. Dock hade jag i olivolja för att mitt hår var torrt och strävt.

Men sillis är iaf till för flygit hår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

ska se, om jag kan hitta länk.

Det vore trevligt. Har hittat en sida för oljeinpackning. Jag är lite rädd för att göra det och gå till skolan med ännu risigare hår så det får bli i helgen i så fall.


   
SvaraCitera

Sagitta:

Det vore trevligt. Har hittat en sida för oljeinpackning. Jag är lite rädd för att göra det och gå till skolan med ännu risigare hår så det får bli i helgen i så fall.

Behöver inte de ingredienserna. Räcker med att ha i olja i ca två timmar.


   
SvaraCitera
Exner

   
SvaraCitera

okej, silke hette det.


   
SvaraCitera

steg ett: sluta skada håret med t.ex. plattång.

du kanske inte får i dig det du behöver?


   
SvaraCitera