Aviseringar
Rensa alla

Jag blir så arg.


Slotte
Ämnesstartare

Hej. Har just läst boken Under floden av Staffan Nordstrand, som ska vara baserad på en sann berättelse. OCH JAG BLIR SÅ ARG. Boken handlar om trafficing och en flicka som blir tvungen att sälja sex. Den ska vara baserad på en sann berättelse och jag blir så ledsen när jag hör att sånt här får pågå i världen 🙁 tänk om man själv vore den som blev utsatt lixom? Iallafall blev jag lite gladare när jag fick höra att han har en organisation som hjälper de utsatta i Asien. Den heter iallfall beewithus och jag tycker man borde ge pengar till dom utsatta. Hatar världen just nu, ursh!


   
Citera

vänta bara tills du börjar bry dig mer om världen du kmr bli jätteledsen och arg


   
SvaraCitera

Tänk på att det är Individuella Individer som har bestämt deras Individuella öde på det sättet!!!!!!!!!!! De finns inga hemskigheter i världen bara #frivilja och Individualism!!

#Liberalism. #neutral  #godmänniska #opartisk  


   
SvaraCitera

Tyvärr så är det konsekvenserna när man förbjuder bordeller. Då blir det illegal verksamhet istället.


   
SvaraCitera

ja, varför ska vi män inte få köpa sex legalt? titta vad som händer när ni förbjuder saker! hade det varit legalt hade det varit så mycket bättre. 

#att ligga är en rättighet


   
SvaraCitera

Sheriffen:
Tyvärr så är det konsekvenserna när man förbjuder bordeller. Då blir det illegal verksamhet istället.

det är mer trafficking i länder där sexköp är legalt, så lägg ner.


   
SvaraCitera

de flesta killar som inte är idioter brukar få ligga så om man slutar vara en idiot behöver man inte köpa en hora 


   
SvaraCitera

fina rationella åsikter i den här tråden


   
SvaraCitera

kakakaka:
Tänk på att det är Individuella Individer som har bestämt deras Individuella öde på det sättet!!!!!!!!!!! De finns inga hemskigheter i världen bara #frivilja och Individualism!!

#Liberalism. #neutral  #godmänniska #opartisk  

Hahahahha älskar dig


   
SvaraCitera

Blivande_japan: det är mer trafficking i länder där sexköp är legalt, så lägg ner.

Men du tror inte den skulle minska i t.ex Sverige om det fanns lagliga alternativ? Jag tror dom allra flesta väljer den lagliga vägen om det finns. Precis som folk hellre betalar lite dyrare vodka på systemet än den olagliga hembrända varianten för halva priset.

amsi: de flesta killar som inte är idioter brukar få ligga så om man slutar vara en idiot behöver man inte köpa en hora

Sover
Det där vet du inte stämmer. Tjejer har fler krav än så Rullar ögonen


   
SvaraCitera

amsi:
de flesta killar som inte är idioter brukar få ligga så om man slutar vara en idiot behöver man inte köpa en hora 

Haha fick ligga mest när jag var och betedde mig som en riktig idiot 


   
SvaraCitera

Zymba:

Hahahahha älskar dig

Rodnar


   
SvaraCitera

kakakaka:
Tänk på att det är Individuella Individer som har bestämt deras Individuella öde på det sättet!!!!!!!!!!! De finns inga hemskigheter i världen bara #frivilja och Individualism!!

#Liberalism. #neutral  #godmänniska #opartisk  

Fan vad tramsigt. Det är ingen liberal som säger så.


   
SvaraCitera

Bööööörg:

Fan vad tramsigt. Det är ingen liberal som säger så.

nej, det är däremot ideologins grunder och många liberalas värderingar. nu kommer du säga emot, missförstå eller tolka något bokstavligt för att starta en debatt jag inte är intresserad av. pus o kjam


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Men du tror inte den skulle minska i t.ex Sverige om det fanns lagliga alternativ? Jag tror dom allra flesta väljer den lagliga vägen om det finns. Precis som folk hellre betalar lite dyrare vodka på systemet än den olagliga hembrända varianten för halva priset.
Sover
Det där vet du inte stämmer. Tjejer har fler krav än så Rullar ögonen

Fast det är lagligt är det ett problem  man måste prostituera sig för att försörja sig själv.

Sheriffen:
Tyvärr så är det konsekvenserna när man förbjuder bordeller. Då blir det illegal verksamhet istället.

Trafficking är inte en direkt konsekvens av att bordeller är förbjudma i sverige.


   
SvaraCitera