Aviseringar
Rensa alla

jag blir smådeprimerad och besviken på kompisar för småsaker? tror jag.


Ämnesstartare

Hej

det är så att några kompisar skulle dra och bada, och då sitter jag i samma skypesamtal som de. Och då är det en i kille X kan han heta, i min klass som "håller" det, lr han startade "badturen" men han frågade inte mig när jag var i samma samtal. Även fast vi är rätt så goda kompisar och så. Det var när en annan halvkompis joinade samtalet som de berättade att de skulle bada. Och Då frågar en annan kompis mig ifall jag ville följa med. Jag ville ju självklart följa med. Men då svarade jag nej. Och då säger X "ja kom igen, följ med" Men då tänkte jag, ifall han ville att jag skulle följa med så skulle han ha frågat mig innan, så då kände jag mig inte välkommen så då drog de och badade utan mig. Och då satt jag där i några timmar och tänkte "varför frågar han inte mig från början?" och att han sa "kom igen, följ med" bara för att min andra kompis frågade ifall jag ville följa med.

Varje gång som "huvudpersonen" som startade hela "eventet" inte frågar mig och nån annan av de han har frågat frågar mig så tackar jag oftast nej. Bara för att jag inte känner mig välkommen av han , eftersom att han inte frågade mig från början.

Dessutom varje gång nära kompisar till mig gör någonting, tex bada,kolla på bio, gå ut. osv..utan att fråga mig alls så sänks mitt självförtroende och självkänsla ganska mycket. Och då känner jag mig värdelös och att ingen vill vara med mig..

Jag antar att jag överdriver väldigt mycket, och att det jag blir nedstämd är töntigt. Men ja..

Jag vill höra hur ni tycker? överdriver jag jättemycket av att bli nedstämd/självförtroendet/självkänslan försvinner för typ varje gång.

Mycket text, sry ;(


   
Citera
Ämnesstartare

JiNK:

Men då tänkte jag, ifall han ville att jag skulle följa med så skulle han ha frågat mig innan, så då kände jag mig inte välkommen så då drog de och badade utan mig.

Haha, förlåt - men [love]

Äsch, strunt samma. Det är ändå svinkallt i vattnet. Var och badade i eftermiddags... fick ståpäls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varje gång du sitter kvar hemma är de ute och badar och har kul, vilket du också kunde ha. Synd att du låter bli hela tiden.


   
SvaraCitera

Sluta säga nej. Var med och ha kul, klart dom vill ha dig med! Stå på dig [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pga mitt självförtroende så tror jag alltid att jag inte är välkommen av alla [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

pga mitt självförtroende så tror jag alltid att jag inte är välkommen av alla

Måste du vara det då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Måste du vara det då?

annars så tänker jag typ när de ser mig att de typ tänker/pratar med varandra innan jag kommit fram "nej, inte han, jag pallar inte" och sånt..lr att de pratar skit om mig efter...min självkänsla och självförtroende är verkligen i botten..

och ingen vill väl gå till massa kompisar och veta att de inte är efterlängtade lr inte välkommen 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

och ingen vill väl gå till massa kompisar och veta att de inte är efterlängtade lr inte välkommen 🙁

Menar att det inte gör något att ALLA inte vill ha dig där. Är den en specifik snubbe som brukar låta bli att inkludera dig får du fråga honom vad som är grejen. Resten verkar ju vilja ha dig där.

Slappna av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Menar att det inte gör något att ALLA inte vill ha dig där. Är den en specifik snubbe som brukar låta bli att inkludera dig får du fråga honom vad som är grejen. Resten verkar ju vilja ha dig där.

Slappna av.

det är ju det.. bara för att killen som håller i det inte frågar mig, så tror jag alltid (måste väl vara självkänsla lr nåt) att det är flera som inte vill ha mig där, så därför blir jag sedan deppig under tiden jag är med dem..

jag får väl sluta gnälla ;/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

få dem att vilja ha dig där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han kanske tog för givet att du skulle känna dig inbjuden utan att ha sa något, eftersom du var med i när samtalet om badande började? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Han kanske tog för givet att du skulle känna dig inbjuden utan att ha sa något, eftersom du var med i när samtalet om badande började?

så trodde jag förut, fast då var jag med en annan kompis. vi satt på en restaurang och käkade (ja vi käkade på en restaurang) vi är där typ 10 min, sen kommer en annan kompis dit av en slump.. när vi har käkat klart så frågar min kompis hans kompis ifall han vill gå till affären efter. Jag sitter där och tänker "såklart så har han ju redan räknat in mig". Sen när vi har betalat och är påväg ut så frågar han mig "Xdfd" vill du också följa med lr?" det var vid det ögonblicket som jag slutade ta saker för givet ;(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fyfan vilken löjlig sak att hänga upp sig på egentligen ^^


   
SvaraCitera

BAdassbee:

få dem att vilja ha dig där

WORD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så går det när man inte är en odräglig idiot


   
SvaraCitera