Aviseringar
Rensa alla

Jag börjar få en känsla kring vad jag inte skulle kunna leva utan.


Asha
 Asha
Ämnesstartare

Efter att ha flyttat till en hyfsat tom lägenhet, så har jag börjat få en känsla för vad jag inte skulle kunna leva utan. Vad skulle ni inte kunna leva utan? 


   
Citera

kärlek


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Anura:
kärlek

Okej, så du skulle offra tillgång till tak på huvudet, tillgång till mat och vatten, ljust inomhus, toalett, säng ect?


   
SvaraCitera

Petros Synthea: Okej, så du skulle offra tillgång till tak på huvudet, tillgång till mat och vatten, ljust inomhus, toalett, säng ect?

varför skulle jag offra det? det är bara ytterligare en sak jag inte kan leva utan.


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Anura:

varför skulle jag offra det? det är bara ytterligare en sak jag inte kan leva utan.

Ja men om du måste prioritera? Eller om du måste ranka vad du inte kan leva utan. Skulle kärlek vara #1?


   
SvaraCitera

Skulle kunna och skulle kunna.. har levt i en liten och dåligt isolerad friggebod där allt blev fuktigt och jag endast hade kläder och en hink att kissa i pga vågade ej gå till det delade utedasset på natten men jag överlevde ju det också. Vad jag däremot mår bra av är ju en annan sak. Maslows trappa etc. 


   
SvaraCitera

Petros Synthea:
Efter att ha flyttat till en hyfsat tom lägenhet, så har jag börjat få en känsla för vad jag inte skulle kunna leva utan. 

Vad är det då?


   
SvaraCitera

Dina trådar är ofta ganska egocentrerade. Ofta handlar det om dig, vad du tänker, vad du kommit fram till och vad du tycker om. Bara en notering. 


   
SvaraCitera

vänner och familj, tror jag. 


   
SvaraCitera
Exner

Petros Synthea:

Okej, så du skulle offra tillgång till tak på huvudet, tillgång till mat och vatten, ljust inomhus, toalett, säng ect?

Det blir missvisande att ifrågasätta ur det perspektivet. I så fall kan vi skriva "syre" och låsa tråden. 

Mer intressant är vad folk skulle sätta överst i Maslows behovstrappa:

1146945_697691150245997_485008288_o_0.pn


   
SvaraCitera

Umgänge, antingen socialt afk lr typ internetbaserat som ni är till mig nu typ

Dator med bredbandsuppkoppling, alt. mobil med mobilt bredband etc så jag smidigt kan ta del av det som händer i omvärlden

En fri värld utan restriktioner att utforska 

Ett fungerande socialt samhällsskydd

mat obv

pengar obv

annan stimulans 

   


   
SvaraCitera

familj, vänner, vatten, mat, internet och typ pengar


   
SvaraCitera
reben

datan o valfri dryck


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Exner:

Det blir missvisande att ifrågasätta ur det perspektivet. I så fall kan vi skriva "syre" och låsa tråden. 

Mer intressant är vad folk skulle sätta överst i Maslows behovstrappa:

1146945_697691150245997_485008288_o_0.pn

Ah, definitivt WiFi. Jag tror de två översta är väldigt överskattat. Givetvis har man intressen, men vem säger att man ska uppnå något, eller vara kreativ själv? 


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Chibibbi:
Dina trådar är ofta ganska egocentrerade. Ofta handlar det om dig, vad du tänker, vad du kommit fram till och vad du tycker om. Bara en notering. 

Ja, tänker mig att det är ett perspektiv umare kan relatera till. Trådarna handlar dock aldrig om att diskutera MIG, men självklart har jag en utgångspunkt till en diskussion ect. Det är väl inte så konstigt? Hur skulle alternativet se ut?


   
SvaraCitera