Aviseringar
Rensa alla

Jag driver idag 2 företag vid 20 års ålder - Ask me anything


Ämnesstartare

Precis som rubriken säger. Jag startade mitt första företag när jag var 15 och har sedan dess fortsatt på den banan. Jag hittade mitt entreprenörskap i gymnasiet och fick ett otroligt stöd. Jag vill ge en chans för andra ungdomar som har idéer och frågor att ställa dem här. Jag brinner för entreprenörskap och att hjälpa andra att lyckas.


   
Citera

Man får inte personligen äga ett eget företag underarrow-10x10.png 16 år. Men det låter gött ändå. Vad sysslar och pysslar företagen med?


   
SvaraCitera

är frillan viktig i branschen?


   
SvaraCitera

Vad driver du fyr typ av företag?


   
SvaraCitera

Vad drar du in i månaden ner i fickan?


   
SvaraCitera

Var det en unik affärsidé? *är den enda seriösa här inne*


   
SvaraCitera

är du borgare? 


   
SvaraCitera

duktigt!

vad sysslar du med?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

har du fogden i hasorna?
har du bokföringen i en systembolags- kasse eller i en ica- kasse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
Man får inte personligen äga ett eget företag underarrow-10x10.png 16 år. Men det låter gött ändå. Vad sysslar och pysslar företagen med?

Du kan få dispans för att start olika verksamheter. Men till en början drev jag mitt företag som hobbyverksamhet för att sedan starta upp som riktigt företag. Det ena företaget jag driver är en designbyrå som arbetar med att plocka fram visuellt material till andra företag. I mitt andra bolag sysslar jag med e-handel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Vad drar du in i månaden ner i fickan?

Just nu återinvesteras allt i det ena företaget för att vi skall kunna växa snabbt och effektivt. Jag tar alltså inte ut någon form av lön ifrån den verksamheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
har du fogden i hasorna?
har du bokföringen i en systembolags- kasse eller i en ica- kasse

Bokföringen sker via bokföringsprogrammet Visma E-ekonomi,  vi tar även in extern hjälp för att se till att allt går rätt till vid bokslut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

psychoex:
är du borgare? 

Min politiska åsikt har ingenting kopplat till mina företag. Men jag skulle inte klassa mig sjäkv som en sk. "borgare".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Var det en unik affärsidé? *är den enda seriösa här inne*

Jag såg att det fanns en marknad som inte mättas, jag hittade ett sätt att komplettera den marknad som redan finns idag genom att hitta en affärsidé som fungerar tillsammans med andra i samma bransch istället för att direkt konkurrera. Du behöver inte ha en unik idé för att lyckas, det gäller bara att förbättra och förändra hur idén kan genomföras. Bli bättre än dina konkurrenter helt enkelt.


   
SvaraCitera

Oskarmalm:

Jag såg att det fanns en marknad som inte mättas, jag hittade ett sätt att komplettera den marknad som redan finns idag genom att hitta en affärsidé som fungerar tillsammans med andra i samma bransch istället för att direkt konkurrera. Du behöver inte ha en unik idé för att lyckas, det gäller bara att förbättra och förändra hur idén kan genomföras. Bli bättre än dina konkurrenter helt enkelt.

Schysst! Tumme upp


   
SvaraCitera