Aviseringar
Rensa alla

Jag får aldrig pengar eller någonting


Ämnesstartare

Det är helt sant, jo jag får ju födelsedagspresent och så vidare men mina kompisar får typ, 120 kronor / vecka eller hela jävla barnbidraget, och går på bio och sånt hela tiden.. sånt kan jag inte göra för jag får aldrig pengar.. min mamma säger att jag får 500 i månaden men helt ärligt så har jag fått dem 1 gång, på 2 år typ.. det är as jobbigt för när jag pratar *gnäller* om kläder osv så säger hon att hon köper ju åt mig, och om jag behöver gå på bio nångång så betalar hon alltid, det gör hon fan inte!

vad ska jag göra för att få mina pengar, som hon hela tiden lovar mig..?

Dem flesta jag känner köper massa kläder och sånt hela tiden, köper nya mobiler och så vidare, jag är trött på det.

born-to-die-lana-del-rey-Favim_com-367431.gif


   
Citera
Ämnesetiketter

Det beror ju på dina föräldrar ekonomi fattar du väl. Alla vill sedan inte göra sina barn till matrialister.


   
SvaraCitera

Jobba själv [wink]


   
SvaraCitera

och du tänkte att om du gjorde en tråd på um om det skulle hon börja ge dig pengar..?


   
SvaraCitera

du har inte tänkt på att dina föräldrar kanske har det jobbigt med ekonomin?

försök skaffa dig ett jobb kanske? Vet att det inte är så lätt när man är ung, men barnvakt kanske?


   
SvaraCitera

Hur gammal är du?


   
SvaraCitera

jag jobbar hos min granne ibland får 100kr i timmen svart givetvis det ger ganska sköna stålar 🙂 tips. hör med grannar och släktingar om dom har något jobb snöskottningen drar snart ingång kratta löv kan du ju göra sånt uppskattar folk om man gör åt dom och dom betalar gärna för det 🙂


   
SvaraCitera

Synd om dig [n]


   
SvaraCitera

lana del rey:

Dem flesta jag känner köper massa kläder och sånt hela tiden, köper nya mobiler och så vidare, jag är trött på det.

livet är hårt, du får väl jobba ihop dom pengarna själv. som de flesta andra gör[blush]


   
SvaraCitera

du får helt enkelt bara vänta tills du kan jobba själv och tjäna pengar


   
SvaraCitera

men du e lana del ray du e rik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är 13, vafan dem har inte dåligt med ekonomi, mina två as jobbiga syskon får vad dem vill.. NÄR dem vill, min syster fick precis dem kända nit bootsen nivet? för 3000, och jag som måste kämpa typ för ett par dr martens...................


   
SvaraCitera

lana del rey:

och jag som måste kämpa typ för ett par dr martens...................

men då får du ju saker iaf

men såklart att det är fel att tydligt favorisera barn, om de nu gör det.


   
SvaraCitera

Skitunge.


   
SvaraCitera

Vilka bekymmer man kan ha.


   
SvaraCitera