Aviseringar
Rensa alla

Jag får inte ha pojkvän av min mamma


Ämnesstartare

Jag behöver verkligen hjälp, vet inte vad jag ska göra. Det är nämligen så att jag har en pojkvän som är världens bästa för mig och vi har varit tillsammans snart i 4 veckor. Han är kristen och jag är muslim, men för oss så spelar religion och kultur ingen roll för vi älskar varandra jätte mycket. Problemet är att min mamma tog reda på att jag snackar med min pojkvän och hon blev väldigt arg på mig och tycker att detta inte passar vår kultur osv. Hon har även skickat hot meddelanden till min pojkvän som tex. att han ska hålla sig borta från min dotter annats så får han se. Hon förbjöd mig även att sluta träffa vissa av mina vänner, men mina vänner har inget med detta o göra. Min mamma har liksom all kontroll över min mobil alltså hon måste veta med vem jag pratar osv. Jag är själv rädd att det kommer att hända dåliga saker så snälla jag behöver tips på vad jag kan göra. Är 15 btw.


   
Citera
Ämnesstartare

Theg_99:
Jag behöver verkligen hjälp, vet inte vad jag ska göra. Det är nämligen så att jag har en pojkvän som är världens bästa för mig och vi har varit tillsammans snart i 4 veckor. Han är kristen och jag är muslim, men för oss så spelar religion och kultur ingen roll för vi älskar varandra jätte mycket. Problemet är att min mamma tog reda på att jag snackar med min pojkvän och hon blev väldigt arg på mig och tycker att detta inte passar vår kultur osv. Hon har även skickat hot meddelanden till min pojkvän som tex. att han ska hålla sig borta från min dotter annats så får han se. Hon förbjöd mig även att sluta träffa vissa av mina vänner, men mina vänner har inget med detta o göra. Min mamma har liksom all kontroll över min mobil alltså hon måste veta med vem jag pratar osv. Jag är själv rädd att det kommer att hända dåliga saker så snälla jag behöver tips på vad jag kan göra. Är 15 btw.

Har du brödrar och en far? De lär regera ännu kraftfullare....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Polska:

Har du brödrar och en far? De lär regera ännu kraftfullare....

Jag har en lillebror som är 8 och ja jag har en far oxå, men han vet ingenting.


   
SvaraCitera

Akta så du inte blir Stenad . Religion är kraftigt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Akta så du inte blir Stenad . Religion är kraftigt 

Jag bryr mig inte om religon längre, är ändå inte så religiös :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Theg_99:

Jag har en lillebror som är 8 och ja jag har en far oxå, men han vet ingenting.

Berätta inte till din far.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Akta så du inte blir Stenad . Religion är kraftigt 

Stenad i Sverige? Har aldrig hänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Polska:

Berätta inte till din far.

Tyvärr så är det enligt koranen förbjudet för en muslimsk kvinna att vara med en icke-muslim. Men en muslimsk man får vara med en icke-muslim. Så sjukt orättvist.

Ja jag vet är själv emot det, men jag kan göra vad som
helst för att kunna få vara med min kille


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Theg_99:

Ja jag vet är själv emot det, men jag kan göra vad som
helst för att kunna få vara med min kille

Ta hjälp av socialen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Polska:

Ta hjälp av socialen.

Borde jag göra det, vill inte att mina föräldrar ska veta att jag anmäler till soc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det riskabelt att presentera honom för familjen?
 Är han svensk eller är från samma kultur som dig? (Kanske lättare att prata om honom om han har samma bakgrund som din familj)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
Är det riskabelt att presentera honom för familjen?
 Är han svensk eller är från samma kultur som dig? (Kanske lättare att prata om honom om han har samma bakgrund som din familj)

Nej han är svensk och jag är turk, jag kan inte presentera honom för mina föräldrar för enligt dom så är detta förbjudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som 15-åring ska du naturligtvis ha rätt att träffa vänner och pojkvänner så mycket som du själv vill. Dina föräldrar har ingen rätt att förbjuda dig att göra det. De måste anpassa sig till samhället de lever i och släppa galna religiösa förställningar bakom sig. Att du anpassar dig till deras syn är inget alternativ överhuvudtaget. 

Om du fortsätter att umgås med pojkvännen, vad tror du kan hända då? Vad kan din mamma göra för att stoppa dig? Och vad skulle kunna hända om din pappa får reda på det? Riskerar du att råka illa ut? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ofta din mamma inte kunde räkna ut med att du pratar med din pojkvän Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Som 15-åring ska du naturligtvis ha rätt att träffa vänner och pojkvänner så mycket som du själv vill. Dina föräldrar har ingen rätt att förbjuda dig att göra det. De måste anpassa sig till samhället de lever i och släppa galna religiösa förställningar bakom sig. Att du anpassar dig till deras syn är inget alternativ överhuvudtaget. 

Om du fortsätter att umgås med pojkvännen, vad tror du kan hända då? Vad kan din mamma göra för att stoppa dig? Och vad skulle kunna hända om din pappa får reda på det? Riskerar du att råka illa ut? 

Jag brukar själv bli arg på min mamma om att anpassa sig till samhället, att detta är vanligt nu.

Om jag fortsätter att träffa min kille kommer saker att bli ännu värre. Mamma kommer att förbjuda mig att gå ut med mina vänner säkert och pappa vill jag inte ens föreställa mig.


   
SvaraCitera