Aviseringar
Rensa alla

Jag får inte ha pojkvän av min mamma


Ämnesstartare

Tickstart:
Ofta din mamma inte kunde räkna ut med att du pratar med din pojkvän Rodnar

Jag skrev med honom så i smyg och ringde honom när ingen var hemma så de funkade sådär;)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Theg_99: Jag brukar själv bli arg på min mamma om att anpassa sig till samhället, att detta är vanligt nu.

Om jag fortsätter att träffa min kille kommer saker att bli ännu värre. Mamma kommer att förbjuda mig att gå ut med mina vänner säkert och pappa vill jag inte ens föreställa mig.

Du skulle inte kunna strunta i din mammas "förbud" och göra det ändå? Hur skulle hon kunna stoppa dig? 

Du tror inte att det finns någon chans att dina föräldrar kan förstå och acceptera det om du försöker förklara för dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Du skulle inte kunna strunta i din mammas "förbud" och göra det ändå? Hur skulle hon kunna stoppa dig? 

Du tror inte att det finns någon chans att dina föräldrar kan förstå och acceptera det om du försöker förklara för dem?

Hon skulle berättat för min pappa.

Nej för när vi med hela familjen sitter och pratar om sånna saker som händer i samhället inklusive detta med pojkvänner o så, så tycker min pappa inte alls om detta och varnar mig att inte hålla på med sånt. Men vad kan jag göra åt mina känslor liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Theg_99:

Hon skulle berättat för min pappa.

Nej för när vi med hela familjen sitter och pratar om sånna saker som händer i samhället inklusive detta med pojkvänner o så, så tycker min pappa inte alls om detta och varnar mig att inte hålla på med sånt. Men vad kan jag göra åt mina känslor liksom.

Vad skulle din pappa göra för att stoppa det då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Vad skulle din pappa göra för att stoppa det då?

Vet inte, men jag skulle ändå inte vilja se eller vara i närheten av honom när han blir arg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Theg_99:

Vet inte, men jag skulle ändå inte vilja se eller vara i närheten av honom när han blir arg.

Okej. Då behöver du nog kontakta socialtjänsten alternativt kontakta någon mindre hjälpgrupp som kan hjälpa dig med den kontakten. Typ ungdomsmottagning eller kvinnojourer. Om du känner dig riktigt hotad av dina föräldrar, eller kanske framförallt din pappa, och att du riskerar att råka illa ut på något sätt måste du kontakta polisen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Okej. Då behöver du nog kontakta socialtjänsten alternativt kontakta någon mindre hjälpgrupp som kan hjälpa dig med den kontakten. Typ ungdomsmottagning eller kvinnojourer. Om du känner dig riktigt hotad av dina föräldrar, eller kanske framförallt din pappa, och att du riskerar att råka illa ut på något sätt måste du kontakta polisen. 

Okej vi säger att min pappa hotar mig eller något liknande och jag anmäler honom. Vad kommer att hända då med mig och även min lillebror?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Theg_99:

Okej vi säger att min pappa hotar mig eller något liknande och jag anmäler honom. Vad kommer att hända då med mig och även min lillebror?

Vet inte. Socialen lär väl reda ut vad som är nödvändigt. Vad hade du velat skulle hända? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Vet inte. Socialen lär väl reda ut vad som är nödvändigt. Vad hade du velat skulle hända? 

Vet inte, typ att min lillebror stannar kvar med mina föräldrar och att jag bara får hjälp av en annan familj liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Theg_99:

Vet inte, typ att min lillebror stannar kvar med mina föräldrar och att jag bara får hjälp av en annan familj liksom

Skulle du alltså vilja flytta till en annan familj om det var möjligt? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Skulle du alltså vilja flytta till en annan familj om det var möjligt? 

Ja om stämningen blir ännu värre med min familj.

Jag kan göra vad som helst för att kunna ha den friheten att träffa min pojkvän :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Theg_99:

Ja om stämningen blir ännu värre med min familj.

Jag kan göra vad som helst för att kunna ha den friheten att träffa min pojkvän :/

hm kontakta någon inom socialen och ställ frågor om vad som händer i olika fall, eller t.ex. vad som krävs för att man ska få fosterfamilj och så. Du måste inte göra en anmälan till dem innan du vet detta 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

odödlig:

hm kontakta någon inom socialen och ställ frågor om vad som händer i olika fall, eller t.ex. vad som krävs för att man ska få fosterfamilj och så. Du måste inte göra en anmälan till dem innan du vet detta 

Sant, tack för tipset


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Theg_99: Ja om stämningen blir ännu värre med min familj.

Jag kan göra vad som helst för att kunna ha den friheten att träffa min pojkvän :/

odödlig: hm kontakta någon inom socialen och ställ frågor om vad som händer i olika fall, eller t.ex. vad som krävs för att man ska få fosterfamilj och så. Du måste inte göra en anmälan till dem innan du vet detta

Precis! Finns också säkert andra stödgrupper man kan vända sig till som har kontakt med socialen och som vet hur det går till. Du kan säkert få hjälp via både ungdomsmottagning och olika tjejjourer. Lycka till! 


   
SvaraCitera

Polska:

Stenad i Sverige? Har aldrig hänt.

Vem vet vad som händer bakom stängda dörrar .


   
SvaraCitera