Aviseringar
Rensa alla

Jag får inte träffa min pojkvän


prata med föräldrarna [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1 dom låter störda
2 se till att träffas och prata med dom, så att du kan visa att du inte kommer döda deras son.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Be din pojkvän att skaffa lite stake.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En anledning till att dom gör som dom gör är det att båda hans föräldrar är döva. Detta har gjort att dom inte har ett så socialt liv så dom har väldigt svårt att sätta sig in i situationer som har med andra människor att göra. Han har till och med svårt att få umgås med kompisar ibland, det beror hel på vad dom ska göra.

Såklart att vi har försökt att prata med dom men det ledde inte till något positivit, eller först fick vi vara vänner men senare ändrades det så nu få inte inte ens ses och han får inte prata med mig. Så skicka ett sms eller prata i telefon är inte att tänka på när hans mamma är i närheten. Jag är ganska förvånad över att han forfarande får gå till skolan. Men min pojkvän försöker och försöker att prata med henne och komma fram till något, men än så länge har det inte gett några resultat.


   
SvaraCitera

Kan ni inte säga emot hans föräldrar så... Dold text: Då har jag inget svar [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pinnspett:

Kan ni inte säga emot hans föräldrar så... Dold text: Då har jag inget svar

Det är under process men än har det som sagt inte visat något resultat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FannyA:

En anledning till att dom gör som dom gör är det att båda hans föräldrar är döva.

Där har vi det. Dock är det inte under några omständigheter okej att hindra någon från att leva. För jag ser det på det sättet.


   
SvaraCitera

FannyA:

Vi har pratat om att han ska strunta i vad hans föräldrar tycker

No shit? Ni är vuxna, meddela hans föräldrar att ni inte efterfrågat deras åsikt och att de högaktningsfullt kan föra upp den där solen ej skiner.

FannyA:

Så det kommer aldrig att gå för då måste han flytta hemifrån.

Är väl på tiden ändå? Jag flyttade till andra änden av Sverige när jag var 17 och syrran flyttade hemifrån när hon var 14, så ni borde inte ha några större problem med den saken.

isola:

Be din pojkvän att skaffa lite stake.

Indeed.

FannyA:

En anledning till att dom gör som dom gör är det att båda hans föräldrar är döva. Detta har gjort att dom inte har ett så socialt liv så dom har väldigt svårt att sätta sig in i situationer som har med andra människor att göra.

Isåfall borde de vara lite försiktigare med att bita den hand som föder dem; kan inte vara kul att förstöra relationerna till sin familj om de har så lite kontakt med andra. Ifall han inte sätter ned foten nu och får dem att fatta att de inte har någonting med hans sociala liv att göra kommer det bara att leda till ännu mer tråkigheter längre fram.
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Ifall han inte sätter ned foten nu och får dem att fatta att de inte har någonting med hans sociala liv att göra kommer det bara att leda till ännu mer tråkigheter längre fram.

Väldigt bra sagt. Själv har jag sagt samma till han och jag håller verkligen med om att han borde skaffa lite stake!

Om hans föräldrar skulle ställa ultimatumet att han får välja mellan dom eller mig så skulle han välja mig och då kommer dom nog krypandes tillbaka ganska snart.


   
SvaraCitera

FannyA:

Sånt som de flesta andra tar för givet det kan vi bara fantisera om.

Tror du tar för givet att de flesta andra ens har någon pojkvän/flickvän alls. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Tror du tar för givet att de flesta andra ens har någon pojkvän/flickvän alls. 🙁

Nej inte alls, innan jag träffade han jag har nu så hade jag varit singel i fyra år och hade precis sagt att jag ger upp och börjat på en ansökan om att få åka till USA ett år som Au Pair. Så det kommer när man minst anar det.
Men när du tänker på att vara tillsammans med någon så tänker du säkert på mysiga kvällar tillsammans eller att bara kunna visa upp sin pojk/flickvän för alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casull:

Men det låter ju som bara vanligt överbeskyddande.

Eh nej [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Eh nej

Eh jo [shake]

Föräldrar som till 100% tydligen förbjuder sin nästan 18-åriga son att ha ett förhållande skulle jag påstå har ett överbeskyddande beteende.
Jag säger inte att de ska stå ut med vad som helst, han bor trotts allt hemma och då får man gå med på vissa krav.
Men om nu TS inte undanhållit någon viktig detalj i det hela så ser jag ingen rimlig anledning till föräldrarnas agerande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casull:

Föräldrar som till 100% tydligen förbjuder sin nästan 18-åriga son att ha ett förhållande skulle jag påstå har ett överbeskyddande beteende.

De har ett sjukt beteende


   
SvaraCitera

FannyA:

Så det kommer när man minst anar det.

Jag anar att det aldrig kommer, och vet inte om jag vill. 🙁

FannyA:

Men när du tänker på att vara tillsammans med någon så tänker du säkert på mysiga kvällar tillsammans eller att bara kunna visa upp sin pojk/flickvän för alla.

Jag tänker på att jag skulle svika och lämna mina vänner (om jag hade haft några), som de gjort mot mig när de träffat någon, tänker att jag skulle svika mig själv, att det skulle slita mig i tu, och att jag skulle må jätte dåligt och ha ångest om jag träffade någon, men att jag också skulle vara ledsen om jag dog och aldrig träffat någon även fast det finns miljarder andra människor som har det så. Så jag känner mig delad i två delar, står mittemellan, och kommer må dåligt hur det än blir. 🙁


   
SvaraCitera