Aviseringar
Rensa alla

Jag fick inte mönstra, men jag vill!


Ämnesstartare

Precis som topic så fick jag ett brev om att jag inte behövde mönstra. Problemet är det att just nu har jag ingen aning om vad jag ska hitta på efter gymnasiet, min kropp håller på att förfalla, och jag behöver en nystart! Jag vill helt enkelt göra lumpen..

Finns det något jag kan göra för att åtminstone få åka och mönstra?[cry]

//Axel


   
Citera

Får du inget svar här så går det ju alltid att ringa till pliktverket och fråga: 0771 - 24 40 00

Kan tyvärr inte ge något svar själv. Fick inte bli det jag ville i lumpen så då var det lätt för mig att avböja.


   
SvaraCitera

mercudius:

min kropp håller på att förfalla

Skrev du det så förstår jag att du inte fick komma.


   
SvaraCitera

Varför kan man bli nekad?

Jag menar har inte alla rätten att få kämpa för sitt land? Eller vad går lumpen ut på, exakt?


   
SvaraCitera

ClaytoN:

Varför kan man bli nekad?

Det finns väldigt begränsat med platser, bara dom som vill och dom som har bäst förutsättningar för genomföra "lumpen".

Har för mig att gubben som informerade oss när jag mönstrade sa att det fanns 5000 platser för 50.000 personer eller liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är bara att bita i det sura äpplet alltså? Jaja, det får väl bli främlingslegionen då....


   
SvaraCitera

Hellboy:

Det finns väldigt begränsat med platser, bara dom som vill och dom som har bäst förutsättningar för genomföra "lumpen".

Har för mig att gubben som informerade oss när jag mönstrade sa att det fanns 5000 platser för 50.000 personer eller liknande.

Okej, då vet jag. Tack

Ojoj, det var inte många som får uppleva det då? Det är ju faktiskt synd.


   
SvaraCitera
Tyrael

mercudius:

Det är bara att bita i det sura äpplet alltså? Jaja, det får väl bli främlingslegionen då....

ehh du kommer i form och gör om testet nånstans


   
SvaraCitera

skicka en överklagan, funka för mig[y]


   
SvaraCitera

mercudius:

Finns det något jag kan göra för att åtminstone få åka och mönstra?[cry]

min polare överklaga


   
SvaraCitera

Jag fick inte göra lumpen för min föräldrar hade cancer och då trodde dem att jag kunde skada andra.. Va fan man blir ju en tränad soldat för att döda !!!! CP försvar vi har!


   
SvaraCitera

ClaytoN:

Ojoj, det var inte många som får uppleva det då? Det är ju faktiskt synd.

När jag var ung fick vi alla åtminstone mönstra [love] Haha.

Det var nästan kul. Dessutom fick man pizzakuponger till den lokala pizzerian när man var klar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mercudius:

främlingslegionen

Sämsta valet jag har hört. Då är det fan bättre att åka till vilken jävla land som helst och gå med i deras militär. Vad vet du om främlingslegionen? vet du vad dom gör mot deras soldater etc?


   
SvaraCitera

mercudius:

Det är bara att bita i det sura äpplet alltså? Jaja, det får väl bli främlingslegionen då....

Du klarar aldrig legionen med en "förfallande fysik". Jag känner en som var med i Legionen, kontraktet är 5 år och bindande, han flydde efter 2 år.


   
SvaraCitera

cannabis:

Jag fick inte göra lumpen för min föräldrar hade cancer och då trodde dem att jag kunde skada andra.. Va fan man blir ju en tränad soldat för att döda !!!! CP försvar vi har!

En soldat ska alltid vara så fysiskt frisk som möjligt, nu när vi har så få platser så går vi fysiskt friska före andra. Diabetiker, epileptiker och alla möjliga sjuka går bort, däribland säkert potentiella cancerpatienter. Sedan att säga att en soldat tränas för att döda är lite grovt sagt, en soldat ska kunna döda om det behövs, men ska inte tränas till en mördarmaskin, om det inte gäller någon elitstyrka eller guerilla etc. Men grundtanken är nog främst att kunna försvara andra och på så sätt undvika fler dödsfall.


   
SvaraCitera