Aviseringar
Rensa alla

Jag förstår inte


Ämnesstartare

Srbija:

Vill du göra det åt mig?

Ta reda på?[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Ta reda på?[blush]

Ah [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Ah

lite läskigt[shake] men visst, kan väl göra[wink]


   
SvaraCitera
Åtta

Rasmus_B har helt rätt. Vi har redan haft den här diskussionen med användarna för några månader sedan, och kontentan av diskussionen var att när en användare postar en tråd så tillhör den forumet, och all diskussion ska ske i en publik anda. Givetvis tillåts lite svängrum - speciellt i Forum X. Men tanken är ändå som sådan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

men visst, kan väl göra[wink]

Vad händer ifall det inte är en bäver?[blush]

Åtta:

Vi har redan haft den här diskussionen med användarna för några månader sedan

Jag fanns inte här för några månader sedan.

Åtta:

ch kontentan av diskussionen var att när en användare postar en tråd så tillhör den forumet, och all diskussion ska ske i en publik anda.

It doesn't even make any sense.


   
SvaraCitera
Åtta

Srbija:

It doesn't even make any sense.

Varför inte? Det är så samtliga forum fungerar. Det en publik diskussion öppen för alla att deltaga i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Vad händer ifall det inte är en bäver?

Är inte så kräsen[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Varför inte? Det är så samtliga forum fungerar. Det en publik diskussion öppen för alla att deltaga i.

Det svarar inte på frågan varför TS får sina inlägg raderade, denne kanske anser att inläggen bidrar till diskussionen? Vi vanliga användare är kanske inte av samma åsikter som ni mods. Dessutom finns det frågor som inte ger någon diskussionsunderlag, speciellt om det är till skolan.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

kebu12:

Är inte så kräsen[wink]

Men det är jag ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Men det är jag ..

ajdå[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

ajdå[blush]

[cute]


   
SvaraCitera
Åtta

Srbija:

Det svarar inte på frågan varför TS får sina inlägg raderade

Om en användare skapar en tråd om tandtråd och sedan skriver om ZOG, läskunnighet i Riga och indiska supportmänniskor så tas dessa poster troligen bort - då de inte har någonting med diskussionen att göra. Det är väldigt svårt att förklara varför en post tagits bort när du endast drar till med generella påståenden.

Srbija:

Vi vanliga användare är kanske inte av samma åsikter som ni mods.

Du skapar en klyfta som inte existerar. När vi diskuterade detta för några månader sedan så var de flesta av åsikten att en tråd är publik, alltså inte någonting som trådskaparen "äger" och således har rätt att skriva vilken skit som helst. Vi kom även överens om att det är okej att trådar naturligt utvecklas till att diskutera ett annat ämne än vad det från början handlade om. T.ex. om någon skapar en tråd där denne frågar om huruvida föräldrar måste närvara på s.k. utvecklingssamtal, och tråden sedan utvecklas till att diskutera matteproblem - därför att matten var anledningen till samtalet, så är detta helt okej.

Srbija:

Dessutom finns det frågor som inte ger någon diskussionsunderlag, speciellt om det är till skolan.

Ja...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Text

Många trådar som användare skapar är inte menat som diskussion då man kanske ställer en enkel fråga som hör till just den forumdelen man postar den i som sedan omvandlas till annat, varför flyttar man inte bara på tråden då och låter allting vara kvar?

Åtta:

Ja...?

???


   
SvaraCitera
Åtta

Srbija:

varför flyttar man inte bara på tråden då och låter allting vara kvar?

Än en gång så ber jag dig att vara mer specifik. Det är väldigt svårt att uttala sig om hypotetiska situationer. Under förutsättning att det är som du säger, att trådskaparen t.ex. skapat en tråd där denne frågar vad 7+2 är, och den sedan utvecklas till att diskutera Maya-indianernas nummerfetish så skulle den troligtvis flyttas till historia-forumet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Än en gång så ber jag dig att vara mer specifik.

Detta var första gången.

Jag skapade en tråd under namnet 'Internet', där jag frågade hur man tror att internet kommer att se ut i framtiden, vilket var menat som en grej till skolan. Sedan frågar jag aristoles vad internet har för påverkan på samhället, då tar han bara bort frågan. Varför???????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Detta var första gången.

Nej [zzz]

Åtta:

Det är väldigt svårt att förklara varför en post tagits bort när du endast drar till med generella påståenden.


   
SvaraCitera