Forumet - Jag förstår inte..

Jag förstår inte..

411 0 46
Jag förstår mig inte på människor som mest bara tänker på sig själva, och som mår bra av det. [tard] För mig är det helt obegripligt..
Jag mår nog bättre av att ge än att få, men sen är det klart att det måste finnas en balans. För det måste det väl? Är det verkligen möjligt att må bra om man bara tänker på sig själv eller bara på andra? Man kanske lurar sig själv till att tro att man mår bra..? Så kan man liksom börja tro på det på allvar. [sad]

Spana också in:

antrax:

Haha eh........

[shake]

Jonnybravo91:

För att jag är den viktigaste i mitt liv?

Ja, men det betyder ju inte att man tänker på sig själv hela tiden..eller vadå?

enhimmelskdrog:

klart man tänker på sig själv mest

Men på vilket sätt? En del människor ägnar ju hela sitt liv åt andra..jag menar, de säger att de mår bra av att hela tiden göra det andra vill. Det gör dem glada.
kraamiszz:

Men på vilket sätt? En del människor ägnar ju hela sitt liv åt andra..jag menar, de säger att de mår bra av att hela tiden göra det andra vill.

ja, dom gör det för att dom mår bra av det. dom tänker alltså också på sig själva

eller vadå. fatar inte vad du vill!
pannkaka:

Vad vill du få ut av tråden?

kraamiszz:

Är det verkligen möjligt att må bra om man bara tänker på sig själv eller bara på andra? Man kanske lurar sig själv till att tro att man mår bra..?

enhimmelskdrog:

ja, dom gör det för att dom mår bra av det. dom tänker alltså också på sig själva

Men de kanske skulle må mycket bättre om de sa ifrån ibland?
kraamiszz:

Ja, men det betyder ju inte att man tänker på sig själv hela tiden..eller vadå?

Menar du hur de flesta av oss gör bara saker för egen vinning?

Well, självklart. Vi vill ju själva först och främst må bra. Det har inte med egoism att göra, utan snarare överlevnad.
Jonnybravo91:

Vi vill ju själva först och främst må bra.

Frågan är HUR du mår bra? Och av VAD? En del mår bra av att ge mycket tid och uppmärksamhet till andra, en del mår bra av att ge mycket tid och uppmärksamhet till sig själva. Osv. [zzz]

pannkaka:

Så poängen med tråden är att svara på en fråga som är omöjlig att svara på?

Jag kan svara på frågan först om du vill. [tired]

kraamiszz:

Är det verkligen möjligt att må bra om man bara tänker på sig själv eller bara på andra?

Nej, jag tror inte att det är möjligt. Jag tror att man kan inbilla sig själv att man mår bra, och att det till slut blir en sanning för en själv, men det är inte äkta glädje eller lycka. Det kan man bara känna om man ägnar sig åt andra OCH sig själv. Men det kan man göra på olika sätt. [smile]