Aviseringar
Rensa alla

Jag förstår inte..


Ämnesstartare

Jag förstår mig inte på människor som mest bara tänker på sig själva, och som mår bra av det. [tard] För mig är det helt obegripligt..
Jag mår nog bättre av att ge än att få, men sen är det klart att det måste finnas en balans. För det måste det väl? Är det verkligen möjligt att må bra om man bara tänker på sig själv eller bara på andra? Man kanske lurar sig själv till att tro att man mår bra..? Så kan man liksom börja tro på det på allvar. [sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Alltså.. Okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill tillägga att jag får ju (ja, vad?) av att ge till andra människor. Så uttrycket "Jag mår nog bättre av att ge än att få" var väl lite fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pannkaka:

Alltså.. Okej.

?[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att jag är den viktigaste i mitt liv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha eh........[shake]

Det här med att tänka på sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klart man tänker på sig själv mest


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

?[rolleyes]

Vad vill du få ut av tråden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Haha eh........

[shake]

Jonnybravo91:

För att jag är den viktigaste i mitt liv?

Ja, men det betyder ju inte att man tänker på sig själv hela tiden..eller vadå?

enhimmelskdrog:

klart man tänker på sig själv mest

Men på vilket sätt? En del människor ägnar ju hela sitt liv åt andra..jag menar, de säger att de mår bra av att hela tiden göra det andra vill. Det gör dem glada.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Men på vilket sätt? En del människor ägnar ju hela sitt liv åt andra..jag menar, de säger att de mår bra av att hela tiden göra det andra vill.

ja, dom gör det för att dom mår bra av det. dom tänker alltså också på sig själva

eller vadå. fatar inte vad du vill!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pannkaka:

Vad vill du få ut av tråden?

kraamiszz:

Är det verkligen möjligt att må bra om man bara tänker på sig själv eller bara på andra? Man kanske lurar sig själv till att tro att man mår bra..?

enhimmelskdrog:

ja, dom gör det för att dom mår bra av det. dom tänker alltså också på sig själva

Men de kanske skulle må mycket bättre om de sa ifrån ibland?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Men de kanske skulle må mycket bättre om de sa ifrån ibland?

vet inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

[shake]

Menar du sådana personer som är snåla och vill ha allt själva eller menar du sådana som är självupptagna och bara pratar om sig själva?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Ja, men det betyder ju inte att man tänker på sig själv hela tiden..eller vadå?

Menar du hur de flesta av oss gör bara saker för egen vinning?

Well, självklart. Vi vill ju själva först och främst må bra. Det har inte med egoism att göra, utan snarare överlevnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

kraamiszz: Är det verkligen möjligt att må bra om man bara tänker på sig själv eller bara på andra? Man kanske lurar sig själv till att tro att man mår bra..?

Så poängen med tråden är att svara på en fråga som är omöjlig att svara på? Awesome.


   
SvaraCitera