Aviseringar
Rensa alla

Jag fryser, borde jag köpa en elektrisk filt?


Ämnesstartare

Hittade en på Elgiganten för 1495:-
Jag behöver en, då mitt fönster är dåligt isolerat och Uppsalahem gillar att snåla på krämen till elementen. Borde jag därför ha en elfilt att mys till, då jag på kvällskvisten läser The Shining och avnjuter en stor kopp varm välling?

Eller finns det en billigare lösning, som tillför samma mysfaktor?
Drar dem förresten väldigt mycket ström? Det är ju så dyrt med ström, numera.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

du är 1 mkt konstig människa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elektriska filtar är till för gamlingar och nakenhundar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

du är 1 mkt konstig människa

Vad för slag?

isola:

Elektriska filtar är till för gamlingar och nakenhundar.

Jag känner mig som en gamling. Är konservativ och har en kropp, som enligt Wii Fit, är ca 50 år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Vad för slag?

slaget i hastings


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

räcker det inte med en akustisk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Är konservativ och har en kropp, som enligt Wii Fit, är ca 50 år.

Rekommenderar då att du börjar träna och köper en varm tröja. Du kan sticka den själv, när du inte sippar välling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

välling?

*kräks*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

slaget i hastings

Aha, känner inte till det.

Liebestraum:

räcker det inte med en akustisk?

Vad är det?

isola:

Rekommenderar då att du börjar träna och köper en varm tröja. Du kan sticka den själv, när du inte sippar välling.

Jag har ett gymkort, som ligger på autogiro. Men jag måste erkänna att jag inte gillar att träna. Det är jobbigt - mycket roligare att läsa en god bok, dricka välling och äta salta kex.

Men sen så är jag ganska macho och var bra på träslöjd i skolan och en klåpare på syslöjd. För att göra en lång historia kort - jag kan inte sticka.

sötnos:

*kräks*

Det är hur gott som helst, om man häller i en massa extra socker och lite honung [y]


   
SvaraCitera
JLm
 JLm

Blofeld:

Eller finns det en billigare lösning, som tillför samma mysfaktor?
Drar dem förresten väldigt mycket ström? Det är ju så dyrt med ström, numera.

All eluppvärmning har 100 % verkningsgrad, så det närmast hugget som stucket - fördelen med en filt är, att den går lätt att ha nära kroppen.

Vad sägs annars om mer kläder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Men sen så är jag ganska macho och var bra på tr

Som det gör dig macho att vara bra på träslöjd. Jag var sjukt bra på träslöjd i skolan och jag är inte macho.


   
SvaraCitera
JLm
 JLm

isola:

Glömde att det heter butch, när man är kvinna.

No need to thank me!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JLm:

All eluppvärmning har 100 % verkningsgrad, så det närmast hugget som stucket - fördelen med en filt är, att den går lätt att ha nära kroppen.

Så sant som det var sagt.

JLm:

Vad sägs annars om mer kläder?

Att alstra kroppsvärmen, ger ju inte samma mysiga känsla som att tillföra elektrisk värme, så som jag förstått det. Man blir ju bara svettig, av att ha på sig en massa kläder.

isola:

Som det gör dig macho att vara bra på träslöjd. Jag var sjukt bra på träslöjd i skolan och jag är inte macho.

Jag är välan kanske macho på andra sätt också. Hur som helst, så besitter jag inte kompetensen att sticka tröjor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Hur som helst, så besitter jag inte kompetensen att sticka tröjor.

Då kan du köpa en!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klä dig i myskläder, tjock tröja och tjocka mjukisar och raggsockor?? Sitt med ett täcke och en filt?? Köp för faEN inte en elektrisk värmefilt.


   
SvaraCitera