Aviseringar
Rensa alla

jag går på toaletten var tredje dag, är det normalt?!


Kollat så du inte har mask eller så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

vad spelar det för roll? [crazy]

Har noterat att långsmala/smala personer (jag är en sådan) går på toa mer sällan än andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Har noterat att långsmala/smala personer (jag är en sådan) går på toa mer sällan än andra.

hur lång är du och hur mycket väger du? Varför är de på de viset då? hur ofta går du på toan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

hur lång är du och hur mycket väger du?

188 cm, 67 kg.

Anura:

Varför är de på de viset då?

Vi är bättre på att snabbt förbränna det vi äter och kan därför klara oss längre perioder utan att bli nödiga.

Anura:

hur ofta går du på toan?

Ett par gånger om dagen kanske. Men du kissar väl oftare än var tredje dag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter asnormalt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Ett par gånger om dagen kanske. Men du kissar väl oftare än var tredje dag?

jaha ok. då har du väl inte samma problem som mig då? Du går varje dag typ? Jag går väl en gång i dagen om jag går efter var tredje dag. Jag kissar rätt så ofta, ja. Typ varje dag ofta =P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

låter asnormalt

gör det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Vi är bättre på att snabbt förbränna det vi äter och kan därför klara oss längre perioder utan att bli nödiga.

Hur tänkte du där? Om du förbränner mat snabbare så får du också restprodukter att göra dig av med snabbare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

gör det?

tror det

asså jag fattar inte riktigt. du menar att var tredje dag är sällan? 1 vecka är väl kanske inte bra men var tredje dag låter helt normalt

jag skiter väl typ varannan dag. det är rätt normalt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nja, svårt att säga vad som är normalt och inte, men tror väl dom flesta i sverige sitter ner när dom bajsar iaf[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Hur tänkte du där? Om du förbränner mat snabbare så får du också restprodukter att göra dig av med snabbare.

vad menar du då?


   
SvaraCitera
smisk

Är det bara jag som inte noterar hur ofta jag går på toa...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

vad menar du då?

Jag menar att en snabbare matspjälkningsprocess inte innebär att ens behov av att bajsa minskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jag menar att en snabbare matspjälkningsprocess inte innebär att ens behov av att bajsa minskar.

jo, men jag menar om du har hög förbränning så kanske det innebär att det inte går ut lika snabbt, maten alltså. Det förbränns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

jo, men jag menar om du har hög förbränning så kanske det innebär att det inte går ut lika snabbt, maten alltså. Det förbränns.

Om du har hög förbränning så innebär det att din kropp behöver mer energi per kilo vikt för att bibehålla din vikt än om du har låg förbränning. Om du har snabb förbränning så innebär det att hela ditt matspjälkningssystem går snabbare och mat passerar genom det snabbare, vilket oftast innebär att du tar upp mindre näring från maten. Inget av det innebär att mer av maten tas upp av kroppen.


   
SvaraCitera