Aviseringar
Rensa alla

jag ger upp snart, hjälp


Ämnesstartare

Lounge:

hur gammal är du?

Snart 17


   
SvaraCitera
Lounge

ardnas:

Snart 17

får du bara hjälp genom maria ungdom? funderat på bup? träffar du enbart psykiatriker - dvs läkare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hamnade där genom polisen pga att jag åkte fast för narkotika. Sedan går jag på familjeterapi "för ungdomar i risk för missbruk" bla bla bla vilket hjälper min familj en del visst men inte mig själv. Efter 3 mån lät min terapeft (som Är socialsekreterare) fylla i nÅt allmÄnt hÄlsoformulÄr och dÅ skickade hon mig till denne psykiatriker.

Har bara hÖrt dÅligt om bup


   
SvaraCitera
Lounge

ardnas:

psykiatriker

är du säker på att det inte är en psykolog?

ardnas:

Har bara hÖrt dÅligt om bup

maria ungdom låter ju inte så bra det heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

är du säker på att det inte är en psykolog?maria ungdom låter ju inte så bra det heller

Japp säker.

MU kanske vore bra om jag faktiskti skulle haft ett missbruk att ta tag i. Nu känns det bara onödigt.


   
SvaraCitera
Lounge

ardnas:

Japp säker.

alla psykiatriker, och då menar jag verkligen alla, jag har mött har varit helt koko

tror inte de är särskilt lämpade för sitt jobb då de inte besitter terapeutiska kunskaper

tycker du borde få träffa en kurator (socionom, som du träffade vid hälsoformuläret) eller psykolog, de kan oftast sin grej

ardnas:

MU kanske vore bra om jag faktiskti skulle haft ett missbruk att ta tag i. Nu känns det bara onödigt.

exakt, dina problem hör ju inte enbart till ditt missbruk


   
SvaraCitera
Lounge

tycker absolut du ska söka till bup, behöver inte vara genomgående skit. rykten är farliga på så sätt.. inte ska du gå runt med självmordstankar och vara konstant deprimerad som 17 åring!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

dina problem hör ju inte enbart till ditt missbruk

Jaa, det är lite mystiskt att jag är där alls. Alla man pratar med där säger att jag mår dåligt för att jag rökte gräs nån gång hit och dit. Det faktum att jag inte har rökt på typ 2 månader för att jag finner det ointressant blir starkt ignorerat. Det faktum att jag mådde dåligt innan jag började röka blir också förnekat. Det är väl lättast att skylla på antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

tycker absolut du ska söka till bup, behöver inte vara genomgående skit. rykten är farliga på så sätt.. inte ska du gå runt med självmordstankar och vara konstant deprimerad som 17 åring!

Kanske ska det. Tack för att du hjälper mig.


   
SvaraCitera
Lounge

ardnas:

Det är väl lättast att skylla på antar jag.

låter som att de har fasta rutiner för hur "missbrukare" ska behandlas, istället för att lyssna på DIG och hur du upplever saker och ting, om du har chansen tycker jag att du borde avsluta kontakten där (om du absolut inte får någonting utav det, och inte missbrukar)

ardnas:

Kanske ska det. Tack för att du hjälper mig.

det är så lite.. vet så mycket om psykiatrin these days, du ska absolut inte ta åt dig av dina dåliga erfarenheter ifrån psykiatrikerna. hoppas du får den hjälp du behöver, ge inte upp!


   
SvaraCitera

ardnas:

Tack för svar, ska överväga att hitta nån annan. Får se. Jag har så svårt att lita på folk det känns som att hon förstörde lite alla andra psykologer osv för mig.
Måste bara hålla mig på fötterna för tillfället.

lycka till! [love]

hur har det gått? vad har hänt nu senast?


   
SvaraCitera