Aviseringar
Rensa alla

Jag gillar en svart tjej men min pappa är rasist.


Buddah:

Tycker du kan läsa texten ordentligt. Problematiken är att han är orolig för vilken behandling tjejen skall få av hans pappa när han tar hem henne, inte att hans pappa inte skulle tycka om fårhållandet i sig.

Skulle min pappa behandla min partner dåligt så hade jag ju antingen bett honom fara och flyga, alt. sagt upp bekantskapen. Nästan samma sak. Så orka oroa sig i förväg.


   
SvaraCitera

Danne_Lkp:

hon ska inte behöva få massa skit från honom, hon förtjänar mkt bättre än så.

Men om hon gillar dig så borde hon ju ändå få vara med i avgörandet - hon vill vara ihop med dig trots att din pappa har rasistiska åsikter? Hon kanske tycker att det är värt det, eftersom hon tycker om dig så mycket osv. Prata med henne i alla fall [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Men om hon gillar dig så borde hon ju ändå få vara med i avgörandet - hon vill vara ihop med dig trots att din pappa har rasistiska åsikter? Hon kanske tycker att det är värt det, eftersom hon tycker om dig så mycket osv. Prata med henne i alla fall

Jag har inte sagt till henne att han är rasist än...jag tycker det är skämmigt, jag skäms ju över det så det är inte så lätt för mig att berätta det till henne även om jag vet att jag måste göra det om vi ska bli ihop.


   
SvaraCitera

Imaginarium:

Skulle min pappa behandla min partner dåligt så hade jag ju antingen bett honom fara och flyga, alt. sagt upp bekantskapen. Nästan samma sak. Så orka oroa sig i förväg.

Krävs ju att samtliga släktingar och vänner säger upp bekantskapen med honom också för att sådana situationer inte skall uppstå.


   
SvaraCitera

berätta henne för henne och för din farsa

enda du kan göra och det enda du ska göra


   
SvaraCitera

Är la inte din pappa som ska ligga med henne? Eller?


   
SvaraCitera
Exner

Din far har rätt.


   
SvaraCitera

Tycker du kan vänta längre in i förhållandet med att berätta, när det uppenbart att det börjar bli konstigt att hon inte träffat din pappa. Då är det dags att berätta, och du får vara tydlig med att du tar avstånd ifrån det. Men du kan inte vara oärlig och hemlighålla. Någon gång kommer det fram om förhållandet leder någon vart, det handlar bara om förr eller senare. När det väl kommer fram får du inte ha lurat henne, det är väldigt viktigt. Du får inte hitta på ursäkter till varför hon inte ska träffa din pappa. På det viset varar ärlighet längst. Annars kommer hon lättare få känslan av ett svek från din sida.
Du kan inte heller låta din flickvän utsättas för något pga din pappa, så du ska ju aldrig låta dom träffas!
Om du ska berätta för din pappa eller inte beror på hans reaktion, det vet du bäst själv. Vänta med att berätta för pappa tills du flyttat hemifrån om du vill. Fortsätt träffa flickan du är kär i, om du vill. Fortsätt vara kompis med din pappa trots hans rasistiska åsikter om du vill. Du kan fortfarande äta hela kakan och behålla en halva, bara låta bli att ta hem din flickvän till ditt föräldrahem och stå ut med din fars åsikt - om du kan. Det finns inget rätt eller fel. Det enda du kan göra fel är att låta din pappa låta förstöra din relation, din flickvän eller dig.


   
SvaraCitera

Gör nåt åt din pappa istället.


   
SvaraCitera

Men skit i din idiot till pappa.

Och om tjejen verkligen gillar dig också så kanske hon inte bryr sig om att din pappa är rasist.
För det är ingenting som du kan göra något åt, du kan inte ta ansvar för din pappa. Ni är två helt olika personer, hans åsikter har ingenting som helst med dig att göra.


   
SvaraCitera

Förstår inte varför acceptansen från din fader eller ett möte mellan din fader och din eventuella framtida flickvän är så viktig.

Om du ändå inte bor hos honom så ser jag inte varför du inte bara kan undvika problemet och låtsas som att det regnar.


   
SvaraCitera