Aviseringar
Rensa alla

Jag hamnade verkligen i klistret! Hjälp!


Ämnesstartare

Okej, vart ska jag börja. 

Imorgon har jag en muntlig redovisning på engelska. Jag hade redan planerat det hela. Eftersom jag har läkartid imorgon klockan 9 kan jag ju bara skippa engelska lektionen även fast jag hinner tbx. Därför gjorde jag inte börjat. Jag sa till läraren att jag inte kan komma imorgon men när jag kom hem insåg jag att jag har läkartid på onsdag. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag kan inte heller låtsas vara sjuk eftersom jag har ju sagt att jag har läkartid. Och jag kan inte låtsas att jag har läkartid imorgon eftersom jag har det överimorgon. Hur ska ja ta mig ut ur denna röra? Jag hinner inte heller träna på redovisningen idag!


   
Citera
Ämnesstartare

wow en lektion skolkad, du kommer få underkänt i engelska för all framtid. Nej skit i den. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kladdig:
wow en lektion skolkad, du kommer få underkänt i engelska för all framtid. Nej skit i den. 

Problemet är om jag skiter i den så tror lärarna att jag är hos läkaren vilket jag ska vara över imorgon. Vad ska jag ha som förklaring när jag faktiskt är hos läkaren då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rätt litet stort problem, låtsas att du har läkartid imorrn och hitta på någon anledning till att de vill "att du skall göra återbesök dagen efter"

Eller säg bara som det är att du tänkt fel med dagarna och inte är förberedd nog att göra någon redovisning, lär inte direkt bli några negativa konsekvenser av det annat än att du får göra det vid något annat tillfälle


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg att du åkte dit o väntade sen visade det sig att du hade fått fel tid

Ttrrttgirl:

Problemet är om jag skiter i den så tror lärarna att jag är hos läkaren vilket jag ska vara över imorgon. Vad ska jag ha som förklaring när jag faktiskt är hos läkaren då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg som det är skulle jag gjort. Du råkade se fel. 


   
SvaraCitera