Aviseringar
Rensa alla

jag har begått ett brott som en sitter oskyldigt dömd för


Ämnesstartare

är det rätt att låta sig bli hårt straffad för ett misstag?


   
SvaraCitera

Meta:

eftersom att det inte va meningen att han skulle dö är jag oskyldig
hur kan det bli mord om det inte va meningen?

Kan vara dråp eller vållande till annans död också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:

Kan vara dråp eller vållande till annans död också.

men jag vill inte bli dömd för nåt jag inte har gjort han skulle bara bli skrämd
misshandel kan jag gå med på men inte mord eller dråp
var kan man hitta en bra advokat som fattar det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det är sant är du körd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:
Om det är sant är du körd

det hjälper inte mig eller den dömda att du skriver så
jag vill inte träda fram om dom kommer straffa mig för nått som inte va meningen


   
SvaraCitera

Edinburgh: Vill även påpeka för övriga att uppmaning till lagbrott är ett regelbrott på UM.

TS, du nämner att du vill lätta ditt samvete, och det gör du ju bara genom att säga sanningen till polisen, oavsett hur grovt brottet är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

TS, du nämner att du vill lätta ditt samvete, och det gör du ju bara genom att säga sanningen till polisen, oavsett hur grovt brottet är.

räcker det att jag ringer till dom och säger hela sanningen från en hemlig plats så dom inte kan hitta mig? för då kan jag gå med på det men det måste innebära att han som dömdes blir fri släppt


   
SvaraCitera

Meta: räcker det att jag ringer till dom och säger hela sanningen från en hemlig plats så dom inte kan hitta mig? för då kan jag gå med på det men det måste innebära att han som dömdes blir fri släppt

Du måste bli åtalad först, de kommer inte släppa killen bara sådär, utan att motsatsen har bevisats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Du måste bli åtalad först, de kommer inte släppa killen bara sådär, utan att motsatsen har bevisats.

men då kommer jag bli straffad för nått som inte va med mening
jag vågar inte riskera det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Meta:

det hjälper inte mig eller den dömda att du skriver så
jag vill inte träda fram om dom kommer straffa mig för nått som inte va meningen

Om du har dödat någon är det rätt att du får ett straff enligt rättegång


   
SvaraCitera

Meta: men då kommer jag bli straffad för nått som inte va med mening jag vågar inte riskera det

Nej det kan du inte veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt du skriver här kan användas emot dig i rättegång. Admins har tillgång till IP och kan överlämna till polisen. Hoppas du får straffet du förtjänar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Meta:

men då kommer jag bli straffad för nått som inte va med mening
jag vågar inte riskera det

Kliver du fram och är ärlig med vad som skett kommer fler aspekter tas till hänsyn. I värsta fall bedömer dem de vara mord, men det kan också bli "vållande till annans död" eller "dråp".  Det finns flera alternativ och de ligger olika högt på straffskalan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

Om du har dödat någon är det rätt att du får ett straff enligt rättegång

men det va inte med mening skrev jag
det är inte rätt att man blir straffad för nått som inte va med mening

Sagitta:

Nej det kan du inte veta.

men mycket talar väl för det
han som är dömd nu dömdes ju
han hade inte ens gjort nått men det har jag

Chibibbi:

Kliver du fram och är ärlig med vad som skett kommer fler aspekter tas till hänsyn. I värsta fall bedömer dem de vara mord, men det kan också bli "vållande till annans död" eller "dråp".  Det finns flera alternativ och de ligger olika högt på straffskalan.

men dom kommer inte bara dömma mig till skrämmsel men det är det dom borde för jag skulle bara skrämma lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dock har du nu erkännt ett grovt brott på ett publikt forum där din ip-adress loggas, så det är nog för ditt eget bästa att  överlämna dig till polisen.


   
SvaraCitera