Aviseringar
Rensa alla

Jag har bestämt mig. HJÄLP MIG!


Ämnesstartare

Ska flytta norr ut. Om 1,75 läsår sticker jag, oavsett om jag kmr in på högskola/universitet i trakten lr ej. Oavsett om jag får jobb lr ej. 

Vilken by rekommenderar ni? Den skall ha max 10 000 invånare, och typ jobbmöjligheter.. Alltså vilka jävla jobb som helst. Ett plus om den ligger nära ( högst 5 mil ifrån) en skidort.  

Har funderat lite på tärnaby, de är typ ba ~500 boende där... Alla måste känna alla!!.. Inavlat much?? jag lär ju få uppmärksamheten!!!! "den vilsna smålänningen som reste 120 mil till ingenting". Är dt mkt turism där tros? Så de livnär sig kanske.

tipsa om andra orter nu!!! 

grundkrav: endast över det röda sträcket!!!!!!  

fdgdfgfdgfdgfdgfdg.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

S3on i vildmarken


   
SvaraCitera

Ume


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mukklanshemligheter:
Ume

fler än 10k där va! långt ifrån skidort ocksååååå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nånstans i Dalarna! Mysigaste dialekten och fin miljö. 


   
SvaraCitera

ume


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:
Nånstans i Dalarna! Mysigaste dialekten och fin miljö. 

haha nej, gillar inte alls den dialekten. [no offence bellie Rodnar]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

haha nej, gillar inte alls den dialekten. [no offence bellie Rodnar]

Gråter MEN VA VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DIG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:

Gråter MEN VA VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DIG

norrländska ska de vaaaaaaaaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hammar, utanför kramfors. Bor minst tre familjer där, kan rekommendera, växte upp där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jokkmokk kanske? Är väl runt 2500 invånare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns bara två ställen som gäller i Norrland och det är Kalix och Haparanda / Tornio-älven.

Det skojsamma är att gränsen mellan Finland och Sverige går vid Tornio-älven och "staden" är byggd så halva ligger på Finlands sida. En gata heter Köpmansgatan och 100 meter bort så heter nästa gata Rinnakkaiskatu Galen

Nä men något utav dessa ställen är något att rekommendera starkt. Älskar tvägge. Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska du åka dit du väljer på vinst och förlust eller ska du ha fixat boende och studier/jobb innan? Har du ngt startkapital?

uhu jag är så tråkvuxen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Ska du åka dit du väljer på vinst och förlust eller ska du ha fixat boende och studier/jobb innan? Har du ngt startkapital?

uhu jag är så tråkvuxen

Tänkte dra dit på vinst och förlust när jag har gått klart de här 2 läsåren på fhs.

har omkring 50k 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Tänkte dra dit på vinst och förlust när jag har gått klart de här 2 läsåren på fhs.

har omkring 50k 

Räcker det med två år på fhs för att komma in på uni? Kolla boende innan du åker dit! Hemlös i Norrland är nog en dokusåpa du inte vill vara deltagare i.


   
SvaraCitera