Aviseringar
Rensa alla

Jag har blivit bötfälld av en kriminell person, hjälp mig!!


Ämnesstartare

Hej, jag är 16 år gammal och jobbade med en kille för cirka 9 månader sedan. Den här mannen är 32 år gammal och äger två LAGLIGA företag. Jag jobbade med att marknadsföra honom då jag har mycket kontakter och kan mycket om marknadsföring (tänk inte på min ålder). Jag avslutade jobbat för 8 månader sedan och fick mina pengar. NU, 8 månader senare så ringer han mig och säger att jag förstört hans varumärke eftersom att ett antal av hans likes på Facebook hade försvunnit. Han vill att jag fixar det inom 1 vecka, eller betalar tillbaks hans 4000kr annars så skadar han mig. 

Om jag inte hinner betala inom 1 vecka så tänker han bötfälla mig på 100 000. Vad ska jag göra? Polisanmälning är uteslutet. En vän till mig säger att jag inte borde betala tillbaks och att jag inte ska vara rädd eftersom att jag fortfarande är ett barn, mannen äger två företag och borde veta bättre. Skulle han röra mig skulle hans varumärke förstöras PÅ RIKTIGT. Men jag är rädd ändå, han har bland annat sagt att han kan klippa fingrar på mig om jag "blåser honom" från första början. Jag har inga sms utan allt sas via telefon och i verkligheten. Ursäkta min grammatik, skrev det här väldigt snabbt. :/

P.S. Det fanns inget kontrakt och jag var egentligen inte bunden till någonting.


   
Citera

Han kan inte bötfälla dig för någonting. Du kan däremot bötfälla honom för olaga hot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han menar inte bötfällning som i en polisanmälning, utan att han kräver pengarna från mig genom att utpressa mig. Han är en låg individ, men det hindrar inte honom...


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Gör bara vad som är bäst för dig, en polisanmälan.


   
SvaraCitera