Aviseringar
Rensa alla

Jag har chattat med honom i flera år?


Ämnesstartare

Hej 😉
Jag träffade en kille i ett online spel för tre år sedan. Vi blev genast bra kompis, vi chattade varje dag. Vi kunde försökta vakna jätte tidigt bara för att vi skulle hinna med att chatta så mycket som möjligt tills vi skulle sova igen. Under den tiden var jag mobbad under skolan också. Jag kunde vara jätte ledsen och gå hem och sätta mig vid datorn och han skulle komma och göra min dag mycket bättre! jag behövde det [blush]

Men efter två år så blev mitt sociala liv bättre och bättre och under sommaren 2011 gick jag ner i vikt och började klä mig modernt och bry mig om utséendet och sånt. Jag började också i en ny skola där jag snabbt fick många nya vänner och då hade jag plötsligt ingen tid över till att chatta med den här killen. Fast förra månaden började jag tänka på honom jätte mycket och började smsa med honom och snabbt blev vi nära igen. Nu har vi bestämt att träffas i sommar i Liseberg. (vi planerade det förra året med, men ingen verkade vara redo så vi struntade i det :P)

Så mina frågor är:

1. Är det här väldigt fel? Borde jag ha slutat chatta med honom på en gång? Det är ju ändå på internet och jag vet inte hur han är i verkligheten. Men eftersom vi har chattat så länge så känns det som om jag känner honom väldigt bra. Det tror jag att jag gör också, egentligen. Jag tror jag känner hans personlighet , men jag är inte säker.

2. Borde jag träffa honom?
Vi har ju planerat att träffas i ett folkfullt ställe och vi tänker båda ta med kompisar men jag är jätte rädd över att han kanske inte kommer gilla mig irl eller att jag inte gillar honom irl och att det kommer förstöra allt vi har. Fast jag tror att jag är kär i honom, hur töntigt det än låter. Jag tror inte att jag klarar av att bara chatta och smsa utan att träffa honom ibland också.. Men vi är inte tillsammans eller något 😛 tror inte någon av oss vill bli det förrens vi har träffats och lärt känna varandra irl också.. Men somsagt, borde jag träffa honom? 😉


   
Citera

Hur gamla är ni?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

14 och 15


   
SvaraCitera

klart du ska träffa honom. så gulliga ni verkar vara [blush]


   
SvaraCitera

Make sure att han verkligen är 15 [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hans facebook och har kollat in hans klasskompisars bloggar 😉 hahah, ja jag har stalkat lite [blush] men jag var ju tvungen att vara säkert på det! 😉


   
SvaraCitera

bra!


   
SvaraCitera

Verkar kul, gör det!


   
SvaraCitera

ja alltså ni har haft kontakt länge och stämmer träff på offentlig plats. Tycker det låter som en bra idé! 🙂


   
SvaraCitera

Wendy:

men jag var ju tvungen att vara säkert på det! 😉

Ingenting är säkert.. Har tanken slagit dig att pedofilen trollar dig på hög nivå? [sad]

Dessa gubbar kan lägga ner en jävla lång och hård tid för att få som de vill, och de njuter varje sekund. [sad]

Säger inte att snubben är pedofil, men du kan aldrig gå säker.. Inte förens du har träffat honom, och då kan det vara för sent!


   
SvaraCitera

Har hur många bra erfarenheter som helst av att träffa folk från internet. Klart du ska träffa honom!


   
SvaraCitera

Wendy:

Har hans facebook och har kollat in hans klasskompisars bloggar 😉 hahah, ja jag har stalkat lite men jag var ju tvungen att vara säkert på det! 😉

Som en extra liten säkerhetsåtgärd kan det vara bra att se honom i cam. Bara för att vara heeeeelt och hållet säker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Som en extra liten säkerhetsåtgärd kan det vara bra att se honom i cam. Bara för att vara heeeeelt och hållet säker.

Ja, det är ju klart hahah[smile]


   
SvaraCitera

Wendy:

Ja, det är ju klart hahah

Vad bra! [y] Hoppas du får det trevligt.


   
SvaraCitera

träffa honom [y]


   
SvaraCitera