Aviseringar
Rensa alla

Jag har en fråga


Paseo
Ämnesstartare

Om jag hade vart en man, vad hade ni tyckt om mig då? Om du hade vart en man, vad tror du folk hade tyckt?

Jag fick se detta
Image
o efter att även ha sett uppdrag granskning om män som näthatar kvinnor började jag fundera


   
Citera

Paseo:

Om du hade vart en man

Den tanken har tyvärr aldrig slagit mig, jag gillar att vara pojk[blush]


   
SvaraCitera

Paseo:

Om jag hade vart en man, vad hade ni tyckt om mig då?

HADE KANSKE TYCKT DU VAR LITE KONSTIG PGA DU BRUKAR HA KLÄNNING PÅ DIG OSV MEN ÄNDÅ HELT OK!!!


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

skulle gärna vilja ha ngt seriöst svar men okok la tråden i klotter ändå av gammal vana


   
SvaraCitera

dvärgkastarn:

HADE KANSKE TYCKT DU VAR LITE KONSTIG PGA DU BRUKAR HA KLÄNNING PÅ DIG OSV MEN ÄNDÅ HELT OK!!!

DET ÄR FAN STANDARD SVAR, RIGHT THERE LIKSOM!


   
SvaraCitera

Paseo:

okok la tråden i klotter ändå av gammal vana

Shame on you[no-no]


   
SvaraCitera

Tycker du är ganska trevlig och rolig, du hade säker varit lika trevlig som man om du hade haft samma personlighet.


   
SvaraCitera

Jag hade tyckt du var, så att säga, störtskön.


   
SvaraCitera

Jättesvår fråga tycker jag men onekligen intressant.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

ok jag tycker min tråd borde flyttas till nåt mer passande

men mmmm jag tänkte på 2 saker, först på en politisk blogg jag startade i höstas som jag la ner pga det va så många extrema påhopp så jag hade hellre ba kvar min vanliga. där är de enda påhoppen "du är ful" eller "käften".

sedan tänkte jag på att under lågstadiet va jag ganska poppis i min klass sen i mellanstadiet började det gå mer å mer nerför å extrema saker sades å jag blev slagen o nerkastad för det mesta
å jag ser sambandet nu pga i mellanstadiet började jag käfta ganska mycket och ha starka åsikter

ja genom åren blev det mer o mer saker som jag sa rätt ut ist för att göra som poppisbrudarna - hålla käften å nicka till allt grabbarna sa

å ja, grabbarna sa lika mycket som jag. men de blev ej påhoppade. för att dom var pojkar.

eller?


   
SvaraCitera

Ofta utförs ju påhoppen på ett annorlunda sätt mot tjejer/kvinnor också, männen är bara idioter på ett eller annat sätt, det är sällan dom är slynor som bör våldtas.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

egentligen borde jag prova att skriva samma saker fast ibland som kvinna o ibland som man
å jämföra reaktionerna
kanske nån gång som homosexuell man också


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

eller en man som verkar homosexuell men egentligen är hetero.


   
SvaraCitera

Paseo:

eller en man som verkar homosexuell men egentligen är hetero.

Kallas Metrosexuell.


   
SvaraCitera
mynona

Paseo:

o efter att även ha sett uppdrag granskning om män som näthatar kvinnor började jag fundera

Bra.

Paseo:

ok jag tycker min tråd borde flyttas till nåt mer passandemen mmmm jag tänkte på 2 saker, först på en politisk blogg jag startade i höstas som jag la ner pga det va så många extrema påhopp så jag hade hellre ba kvar min vanliga. där är de enda påhoppen "du är ful" eller "käften".sedan tänkte jag på att under lågstadiet va jag ganska poppis i min klass sen i mellanstadiet började det gå mer å mer nerför å extrema saker sades å jag blev slagen o nerkastad för det mestaå jag ser sambandet nu pga i mellanstadiet började jag käfta ganska mycket och ha starka åsikterja genom åren blev det mer o mer saker som jag sa rätt ut ist för att göra som poppisbrudarna - hålla käften å nicka till allt grabbarna saå ja, grabbarna sa lika mycket som jag. men de blev ej påhoppade. för att dom var pojkar.eller?

Det är ju så, att i kvinnorollen är mer saker förbjudna än i mansrollen, det finns flera regler, och just därför är det mycket lättare för tjejer att bryta mot reglerna: det finns helt enkelt fler regler att bryta mot.

Paseo:

egentligen borde jag prova att skriva samma saker fast ibland som kvinna o ibland som man
å jämföra reaktionerna
kanske nån gång som homosexuell man också

Ja, gör så, och fundera över reaktionerna!

Paseo:

Om jag hade vart en man, vad hade ni tyckt om mig då?

Jag hade nog tyckt att en kille som klär och sminkar sig som du är modig.

Jag kom på en trådlek: "Om umaren ovanför dig hade haft ett annat kön än den har, vad hade du tyckt om den då?"

Varför inte starta en sådan tråd? [y] Kul tanke om inte annat.


   
SvaraCitera