Aviseringar
Rensa alla

Jag har en fråga


Burkar också tänka så. Jag hade tyckt att du var en skön kille tror jag. Skön dude liksom. Hade undrat om du gillade killar också.


   
SvaraCitera

mynona:

Det är ju så, att i kvinnorollen är mer saker förbjudna än i mansrollen, det finns flera regler, och just därför är det mycket lättare för tjejer att bryta mot reglerna: det finns helt enkelt fler regler att bryta mot.

Njae. Kvinnan är mer utsatt, men mansrollen är smalare än kvinnorollen på grund av den falska dikotomin manligt och kvinnligt, där allt som inte är manligt är kvinnligt och vice versa. Det är mer "okej" för en kvinna att gå utanför sin könsroll eftersom manligt är "bättre", men för en man är det ett nedköp att gå utanför mansrollen eftersom kvinnligt är "sämre."


   
SvaraCitera
sincan

mynona:

Det är ju så, att i kvinnorollen är mer saker förbjudna än i mansrollen, det finns flera regler, och just därför är det mycket lättare för tjejer att bryta mot reglerna: det finns helt enkelt fler regler att bryta mot.

Säg det till mig igen när jag spatserat genom staden i kjol.[tard]


   
SvaraCitera

sincan:

Säg det till mig igen när jag spatserat genom staden i kjol.

Varför tror du att det är på det viset?


   
SvaraCitera
sincan

Ensamvargen:

Varför tror du att det är på det viset?

Generellt mer tabu att som man göra kvinnliga saker än tvärtom. Det är min spontana tanke. Lite det som Nachac var inne på.


   
SvaraCitera

Kan inte alla män ha kjol en dag? Internationella kjoldagen. Men då får ni banne mig inte ha korta kjolar så att snoppn syns för då kommer folk bli ledsna.


   
SvaraCitera
mynona

Nachac:

Njae. Kvinnan är mer utsatt, men mansrollen är smalare än kvinnorollen på grund av den falska dikotomin manligt och kvinnligt, där allt som inte är manligt är kvinnligt och vice versa. Det är mer "okej" för en kvinna att gå utanför sin könsroll eftersom manligt är "bättre", men för en man är det ett nedköp att gå utanför mansrollen eftersom kvinnligt är "sämre."

sincan:

Säg det till mig igen när jag spatserat genom staden i kjol.

Tja, nu syftar jag på hur könsrollen är inom det specifika sammanhang jag uppfattar att trådämnet handlar om, så som i utryck av åsikter, där en kvinna som utrycker kontroversiella åsikter uppfattas som mer provocerande än en man eftersom hennes roll är att vara tyst och utslätande och hans att aggressivt strida för sina åsikter, vilket givetvis innebär att hennes roll är mer förbjudande. Samt givetvis på hur könsrollen är i sexuella sammanhang, eftersom jag tenderar att se det sexuella som själva kärnan i allt könsförtryck.

Att en kvinna har större frihet än en man att ta på sig det andra könens "roll" och att hon gynnas mer av sin könsroll än mannen i emotionellt avseende eftersom mannen påförs en känslomässig strypkofta där han förbjuds utrycka sig eller utveckla sina känslor i samma grad tyckte jag inte hörde till det sammanhang tråden handlade om.

Jag har börjar bry mig allt mindre om hur jag uppfatas/missuppfattas då jag inte anser att min åsikt är av betydelse för någon annan än den jag samtalar med, som i detta fall är Paseo.

Men ja, visst är kvinnorollen generellt mer begränsad än mansrollen, det tycker jag, men det är bara min åsikt. Jag har allt mindre ork för att bry mig eller intresse för att förtydliga mig


   
SvaraCitera
sincan

mynona:

Tja, nu syftar jag på hur könsrollen är inom det specifika sammanhang jag uppfattar att trådämnet handlar om,

Ja men du skrev då väldigt generellt. "Det är ju så, att i kvinnorollen är mer saker förbjudna än i mansrollen," syftar ju på hela kvinnorollen oavsett vad du vill att den ska syfta på.[tard]

mynona:

Jag har börjar bry mig allt mindre om hur jag uppfatas/missuppfattas då jag inte anser att min åsikt är av betydelse för någon annan än den jag samtalar med, som i detta fall är Paseo.

Ja, det är ju upp till dig, men folk kommer inte sluta reagera på det.


   
SvaraCitera
mynona

sincan:

Ja men du skrev då väldigt generellt. "Det är ju så, att i kvinnorollen är mer saker förbjudna än i mansrollen," syftar ju på hela kvinnorollen oavsett vad du vill att den ska syfta på.

Tjovisst, det var vårdslöst. Jag antar att jag varken hade ork eller intresse att vakta på hur folk skulle kunna missuppfatta den saken.

sincan:

Ja, det är ju upp till dig, men folk kommer inte sluta reagera på det.

Sant, men jag skulle ju kunna sluta svara på frågor om den saken och låta folk tro mig vara rabiat femenist i stället [wink] Eller, ännu bättre, sluta uttala mig om sådant här. Jag börjar tröttna på att alls utrycka mina åsikter offentligt. Jag tror att det skulle vara bekvämare för mig att bara nicka och hålla med och vara tyst. skönare och mer vilsamt och utan energikrävande bråk


   
SvaraCitera
sincan

mynona:

Sant, men jag skulle ju kunna sluta svara på frågor om den saken och låta folk tro mig vara rabiat femenist i stället [wink] Eller, ännu bättre, sluta uttala mig om sådant här. Jag börjar tröttna på att alls utrycka mina åsikter offentligt. Jag tror att det skulle vara bekvämare för mig att bara nicka och hålla med och vara tyst. skönare och mer vilsamt och utan energikrävande bråk

Ja, jag har delvis slutat debattera en del saker men de saker jag i nuläget pratar om då gör att folk verkar tro att det är min huvudfråga så man får väl helt enkelt vara helt tyst.


   
SvaraCitera

mynona:

Tja, nu syftar jag på hur könsrollen är inom det specifika sammanhang jag uppfattar att trådämnet handlar om, så som i utryck av åsikter,

Förstår.


   
SvaraCitera

tycker du har en ganska kvinnlig personlighet men hade nog inte gillat dig mindre om du var en snubbe.


   
SvaraCitera
mynona

Jr. HBT:

tycker du har en ganska kvinnlig personlighet men hade nog inte gillat dig mindre om du var en snubbe.

Hur definierar du en kvinnlig personlighet?


   
SvaraCitera

väg dina ord på guldvåg nu brk!!!!!


   
SvaraCitera

mynona:

Hur definierar du en kvinnlig personlighet?

personlighet som gynnar anpassning till förehavanden som kvinnor evolutionärt är bäst lämpade för till följd av reproduktiva omständigheter. typiskt: empati, social kompetens, tolerans.


   
SvaraCitera