Aviseringar
Rensa alla

jag har en HACKER i datorn!?! :S


DinGud:

Med tanke på att filen är döpt till röv känns det snarare att du varit och lanat och där fått en rolig fil skapad. Själv skulle jag lagt in den här bilden på din dator istället.

Med tanke på att dmz var öppnat så har de kunnat ansluta till sharen via internet och lägga till den där.

Minns själv den gamla goden tiden då man portscannade massa adresser för att hitta någon oskyddad jävel utan router/brandvägg för å komma åt deras windows share. Med en dmz öppnad på routern så är det samma sak som att inte routern funnits där och man har fri access.


   
SvaraCitera

random_noob:

Enligt mig, jo. Förutsatt att man sedan skyddar den med en ordentlig brandvägg.

Tack och lov för att du inte administrerar något system som spelar roll. Att släppa igenom mer än nödvändigt till en server är direkt förståndshandikappat.


   
SvaraCitera

hejsannsvejsan:

nej allt är öppet för att mina kompisar säger att ingen hacker har något att göra då :S min kompis klickade in något dmz i routern också kan det bero på det?

haha snacka om missuppfattning...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

daisy:

Smart [tired] .. varför skulle en hacker inte kunna göra något när datorn är utan skydd? [shake][rolleyes]

han har ju inget motstånd om inte brandväggen e på 😛 var e utmaningen liksom?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nä men det e din kompis som hackat sig in på din dator, det var därför han öppnade en port i routern så han kunde komma in. [wink]


   
SvaraCitera

je


   
SvaraCitera

Jimpen:

han har ju inget motstånd om inte brandväggen e på 😛 var e utmaningen liksom?

Men trodde att de roliga va att se allt på datorn/göra roliga saker med den, så varför inte när det är helt öppet, men a ok.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera