Aviseringar
Rensa alla

Jag har gått NED


Ämnesstartare

Vi har ingen våg hemma, och jag har vägrat väga mig under 8 månader. Av ren rädsla "du väger 60!!" typ. Av någon anledning tog nyfikenheten dock överhanden när jag var på godfortsättning-"middag" hos en släkting häromdagen. Ställde mig på badrumsvågen och *piip* 49.2. Vad i helvete?!!?!?! Jag har alltså gått ned i vikt, trots att jag äter mer än tidigare! Jag fattar inte!

Jag mår konstant illa rent fysiskt så fort jag får något i munnen. Jag har fortfarande mattankar och går i terapi och sådant så jag har fortfarande ätstörningar.Däremot äter jag mer än vad jag gjorde när jag vägde 52 för 8 månader sedan. Nu har jag gått NED i vikt. Helt obegripligt... Har det här hänt någon?
Vad som retar mig mest är att jag uppfyller kriterierna för anorexi igen.

Förr när jag var frisk för sisådär 7 år sedan vägde jag 60 kilo. 60. Nu väger jag 11 kilo mindre samtidigt som jag är längre. It doesnt make any friggin sense!! ;_; hur ska jag nu kunna övertyga mamsen om att flytta tillbaka utomlands igen? Hon skulle flippa ut!

Kan jag vara sjuk? Vad händer? Vågar inte prata med mamma


   
Citera
Ämnesstartare

Rör du dig mer än tidigare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Jag har alltså gått ned i vikt, trots att jag äter mer än tidigare! Jag fattar inte!

För att du äter normalt och din kropp inte är inställd på svält längre?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

För att du äter normalt och din kropp inte är inställd på svält längre?

Men jag vägde 60 som elvaåring... Innan jag fick bulimi och grejer :S inte kan jag då ha under 50 som normalvikt? Låter sjukt ju, det är ju bara några få kilo från då man kan bli inlagd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Rör du dig mer än tidigare?

Mindre snarare, ligger bara på sängen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vågen kanske visade lite fel. Tycker du ska prova en annan också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Men jag vägde 60 som elvaåring... Innan jag fick bulimi och grejer :S inte kan jag då ha under 50 som normalvikt? Låter sjukt ju, det är ju bara några få kilo från då man kan bli inlagd

Nej, men din kropp vet ju att du äter mer, så den behöver inte spara och vara beredd på svält... hur lång är du?
Nu vet du iaf att man kan äta normalt mycket och ändå vara smal, man behöver inte svälta sig för att va smal[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

167 just nu, men har varit längre (benskörhet)

daisy:

man behöver inte svälta sig för att va smal

låter konstigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tkr typ man går upp i vikt ju mer man tänker på d...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

167 just nu, men har varit längre (benskörhet)

Då borde du väga typ 55kg?
Men om du äter normalt mkt nu, så borde du äta likadant fast lite fettiggare maträtter tills du har fått dina 5 kg, lr?

Mårran:

låter konstigt

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Varför?

Vet inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Vet inte

🙁


   
SvaraCitera

Mårran:

Mindre snarare, ligger bara på sängen

kanske muskler som förtvinat då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

167

Helt ok vikt då.

daisy:

Då borde du väga typ 55kg?

Så kan man inte säga.[zzz]
Det beror helt på muskelmassa exempelvis.
Jag har ungefär samma mått och har normalvikt enligt läkare.[zzz][zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Helt ok vikt då.

Inte för mig, förra gången jag vägde under 50 hotade de med att dra sond. Så jag är lite orolig nu


   
SvaraCitera