Aviseringar
Rensa alla

Jag har gått ner 3 kg på ca 2 månader men blivit fetare!


Ämnesstartare

Yes.
Detta fixade jag genom att äta lite/inte äta något och göra absolut ingeting.
Trodde att kroppen skulle ta energi från mitt tidigare kroppsfett men min kropp valde tydligen att suga ut energi från min muskelmassa. Sedan när jag började äta normalt och slutade träna fick jag ett överskott av fett och därav blev jag fetare.

Varför valde min kropp att ta energi från musklerna istället för fettet?


   
Citera
Ämnesstartare

Kanske är så att du bygger muskler istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Kanske är så att du bygger muskler istället.

Va? När?
Har lätt för att bygga muskler iaf, har b.la. min tidigare skolsköterska påstått, kan det ha med det att göra?


   
SvaraCitera

det här låter helt cp! x) asså när kroppen ställer in sig på svält så tar den först av fettet sen musklerna låter as konstigt tycker jag [confused]

men kan kanske vara att du hade mer muskler en fett å kroppen tyckte att skulle va bättre att ha kvar fettet? vad vet jag [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venus:

Va? När?

Hoppsan, läste fel, trodde att du börjat träna och gått upp i vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tommy1357:

det här låter helt cp! x) asså när kroppen ställer in sig på svält så tar den först av fettet sen musklerna låter as konstigt tycker jag

Ofta? Men det var absolut inte så för mig! har aldrig, på ca 5 år, vart såhär sladdrig runt låren... Har haft ganska fasta lår och rumpa men sen började allt bli mjukt[tard]
Märker när jag går att allt rör sig, inte kännt såhär på riktigt länge
och har gått ned lite mer än 3 kg...

tommy1357:

men kan kanske vara att du hade mer muskler en fett å kroppen tyckte att skulle va bättre att ha kvar fettet?

Kan det vara så? Hmm... Låter rimligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har gått ner 9 kilo det senaste året, men kommer inte i byxorna jag hade förra sommaren. Varför, VARFÖR just du och jag kära vän?


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Venus:

Trodde att kroppen skulle ta energi från mitt tidigare kroppsfett men min kropp valde tydligen att suga ut energi från min muskelmassa.

Det är detta den gör, eftersom det är enklare att bryta ner musklerna. Fettet är en fin reserv till sämre dagar och tas bara ut i yttersta nödfall (=när du ej har muskler kvar).


   
SvaraCitera

vet du vad jag tycker du ska gör om du vill ha snyggare kropp å sånt där alla tjejer vill som jag har sagt t alla min tjej kompisar osv [smile]

jag säger så här GE FAN ATT INTE ÄTA! ÄT NYTTIGT TRÄNA SPRING STYCKE TRÄNA GÅ PÅ PASS! så lätt ska inte behöva svälta ihjäl sig för att få snygg kropp[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som sagt är det mycket möjligt att musklerna bryts ner även om du inte svälter, om du slutar träna så förblir du ju inte lika biffig resten av livet även om du äter bra.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

tommy1357:

asså när kroppen ställer in sig på svält så tar den först av fettet sen musklerna

Nej. [confused]


   
SvaraCitera

jag har för mig det [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när du började käka normalt hade antagligen din kropp varit inställd på svält/nedsatt förbränning så den tar upp minsta lilla energi den får aslätt, därför blev du feeeeet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

när du började käka normalt hade antagligen din kropp varit inställd på svält/nedsatt förbränning så den tar upp minsta lilla energi den får aslätt, därför blev du feeeeet

Jag vet det. Tror att du missuppfattade frågan, jag frågade;

Venus:

Varför valde min kropp att ta energi från musklerna istället för fettet?

Roll on:

mycket möjligt att musklerna bryts ner

Juste! Så kan det vara! Tack!

tommy1357:

vet du vad jag tycker du ska gör om du vill ha snyggare kropp å sånt där alla tjejer vill som jag har sagt t alla min tjej kompisar osv

jag säger så här GE FAN ATT INTE ÄTA! ÄT NYTTIGT TRÄNA SPRING STYCKE TRÄNA GÅ PÅ PASS! så lätt ska inte behöva svälta ihjäl sig för att få snygg kropp

Gjorde ej detta för att få snyggare kropp 🙂 men förstår, tack för ditt engagemang!


   
SvaraCitera

Venus:

Gjorde ej detta för att få snyggare kropp 🙂

okej... varför gjorde du det då om man får fråga då??[smile]


   
SvaraCitera