Aviseringar
Rensa alla

Jag har gjort nått som är fel. Vad händer nu?


Ämnesstartare

staffan: Nej det gjorde jag inte så dom kan inte se att mina betyg inte stämmer överens med hur jag presterar.

Så istället för att se hur du presterar på högskoleprovet så köpte du en pdf och begick ett lagbrott, som du kanske inte ens hade behövt begå?

Hur mycket kostade pdfen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fank Baude:

Så istället för att se hur du presterar på högskoleprovet så köpte du en pdf och begick ett lagbrott, som du kanske inte ens hade behövt begå?

Hur mycket kostade pdfen?

ja men jag hade inte varit behörig ändå för de ämnena jag fick F i var grundämnen.
Den kostade 1499kr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

staffan:

ja men jag hade inte varit behörig ändå för de ämnena jag fick F i var grundämnen.
Den kostade 1499kr

Det är ju inte så många som betalar ockerpris för att åka in i finkan, men någon måste ju vara först antar jag.

Skämt åsido så borde du tänka dig för lite i framtiden. Det där var förjävla dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du bör skita i att svara ja, dumt gjort f.ö


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fank Baude:

Det är ju inte så många som betalar ockerpris för att åka in i finkan, men någon måste ju vara först antar jag.

Skämt åsido så borde du tänka dig för lite i framtiden. Det där var förjävla dumt.

Men om utbildningen går bra och är lyckad så är det väl inte så dumt då kanske det var ett smart drag istället för alla tycker nog det är bättre att ha ett bra jobb och resa mycket och en bra flickvän än att bo med sin faster hela livet och inte få någon tjej eller något kul jobb eller kanske inte ens vänner för dom tycker man är misslyckad. Så därför har jag tackat ja nyss för jag har inget att förlora på detta bara vinna sitter hellre i fängelse än att bo med faster faktiskt och då har jag inget val heller för det kommer nog ta emot i samvetet den dagen jag ska lämna henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
du bör skita i att svara ja, dumt gjort f.ö

För sent. 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

staffan: Men om utbildningen går bra och är lyckad så

Du hade kunnat läsa upp betyg osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fank Baude:

Du hade kunnat läsa upp betyg osv.

Varför ska man slösa tid och resurser på det när man bara kan köpa sig in direkt istället och särskilt när man redan har kunskaperna som krävs? Ge mig en annan anledning än att det är det lagliga och "bättre" alternativet. 


   
SvaraCitera

Varför pratade du inte med rektorn om att du fick oförtjänt dåliga betyg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

staffan: Ge mig en annan anledning än att det är det lagliga och "bättre" alternativet.

Jag tycker inte att lagar per se är moraliska rättesnören men du tar ju en väldigt stor risk i förhållande till vad du kunnat göra för att klara av det på ett legit sätt. Vad är det ens du ska plugga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha bra jobbat. Att du lyckades är fan otroligt. Men urkundsförfalskning är ett allvarligt brott.


   
SvaraCitera

Tror du klarar dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är inte betygen vattenstämplade? Borde inte vara så svårt att upptäcka att de är förfalskade


   
SvaraCitera

Hur gick det, tackade du ja till programmet du sökte?

Är också lite imponerad faktiskt. Har alltid velat begå ett schysst bedrägeri själv. Rodnar Vore ju segt om du blev påkommen och kickad från programmet, men kan inte tänka mig att det skulle leda till fängelsestraff för det (eller?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh: men kan inte tänka mig att det skulle leda till fängelsestraff för det (eller?)

Det är bara fängelse i straffskalan för urkundsförfalskning, men domstolen ska undvika att döma fängelse i det längsta, så i regel blir det bara villkorligt om det inte är grovt.

Sedan är det inte alltid det räknas som urkundsförfalskning med betygsfiffel heller, kommer inte ihåg exakt hur det ligger till och orkar inte kolla upp heller. I det här fallet kan det inte ses som bedrägeri heller eftersom det inte rört sig om en förmögenhetsöverföring, så det blir ju inte direkt kumla liksom.


   
SvaraCitera