Aviseringar
Rensa alla

Jag har hamnat fel - igen..


Ämnesstartare

Nu är det två år sedan jag diagnosticerades med anorexi, konstigt nog gick den snabbt "över" eller jag så att säga tillät min kropp att bli större och till slut stabiliserades den vid 53 vilket var en bra vikt för mig.

Ångesten inför maten fanns såklart fortfarande där och har spökat till och från, speciellt under den tiden jag rökte väldigt mycket gräs varje dag i flera månader. Det var även då jag ökade drastiskt i vikt och jag kräks nästan på denna iPhone bara jag tänker på det.

Just nu, två år senare sitter jag iallafall med samma problem igen.
Jag kan inte äta. Jag vill börja modella igen och ha stort lår-mellanrum.
Jag är patetisk jag vet. Men denna jävla sjukdom styr mig.. Vet inte vart jag ville komma med denna text. Jag är nog bara fucking dum i huvudet.


   
Citera

abracadabraalfons:

Jag är nog bara fucking dum i huvudet.

Äsch, då. Det är vi alla på olika sätt.


   
SvaraCitera

abracadabraalfons:

Men denna jävla sjukdom styr mig.. Vet inte vart jag ville komma med denna text. Jag är nog bara fucking dum i huvudet.

Aldrig haft kontakt med en psykolog eller dylikt?


   
SvaraCitera
time
 time

Hur ser ditt nätverk ut, har du kontakt med vården alls? För om du inte har det, så försök våga hitta någon som kan hjälpa dig. För mig var det inte så mycket samtalsterapin som löste stuff utan det var diskussionerna jag hade med min dietist som gjorde susen för att få bort de jobbiga mattankarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mandometerkliniken, googla och skicka in en självanmällan.
Vänta inte. Gör det nu.
Tro mig jag vet. Dehar en bra behandling.
Jag har fått hjälp.
[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVEII:

Aldrig haft kontakt med en psykolog eller dylikt?

Jag har gått hos både psykolog och psykiatriker, men hjälper inte. Inte deras fel, jag klarar bara inte av att tala om mat och vikt med främmande personer face to face då dem kan granska min kropp och sådära..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

människan:

Mandometerkliniken, googla och skicka in en självanmällan.Vänta inte. Gör det nu.Tro mig jag vet. Dehar en bra behandling.Jag har fått hjälp.

Tack! Vad bra att det kan hjälpa 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

abracadabraalfons:

Tack! Vad bra att det kan hjälpa 🙂

Har du sökt nu?
Det är väntetid som du måste vara beredd på.


   
SvaraCitera