Aviseringar
Rensa alla

JAG HAR HETSÄTIT HELAAA DAGEN!!


ibland så hetsäter jag söta saker, typ godis eller kladdkaka och sånt. Brukar då oftast vara om jag inte ätit ordentligt med vanlig mat.

Men brukar dessvärre kompensera det..

Så jag undviker sötsaker för den andledningen


   
SvaraCitera

Doddii:

vågar inte ens väga mig längre!!!

har inte vågat sen jag var 11 år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

justbeyou:

Så jag undviker sötsaker för den andledningen

Det är nog smartast så, ska också försöka med det [smile]


   
SvaraCitera

Doddii:

Ja du har nog rätt! men saken är att jag inte ÄTER MAT! Jag tycker inte om att äta mat längre! jag kan inte få i mig mat..det har blivit ÄCKLIGT för mig .... jag äter bara godis, chips, glass... sådana saker. Det blir nog svårt men jag ska försöka att äta bra från och med IMORGON

Förstår dig precis! Ett tag tyckte jag också att mat var jäkligt äckligt, och även såååå onödigt 😛
De gångerna då jag åt så blev det godis eller något annat sött men det gjorde bara så att jag fick ångest och kompenserade att jag ätit med att träna och spy.

Tog ett tag innan jag insåg att mat inte är onödigt xP och det är väldigt gott också <3 om man äter den goda maten dvs 😛 Men för att jag skulle börja gilla mat igen så var jag tvungen att sluta att äta godis och sånt helt och hållet. För åt jag det så blev jag mätt av det och hade då inget som hälst sug på att äta någon mat Förstås eftersom att godis är så mycket roligare


   
SvaraCitera

Doddii: vågar inte ens väga mig längre!!!

har inte vågat sen jag var 11 år.

Samma här 😀 Fast att väga sig är ganska så onödigt egentligen i vissa lägen. Vad ska man med det till sen? fäster bara en massa tankar och lägger ner en massa energi på att tänka på de siffrorna konstant sen.

man blir la helt konstig i huvudet tillslut.

Man lär sig känna om man borde träna mer, och man känner om man borde träna mindre eller om det helt enkelt är bra som det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

justbeyou:

De gångerna då jag åt så blev det godis eller något annat sött men det gjorde bara så att jag fick ångest och kompenserade att jag ätit med att träna och spy.

till skillnad från dig så tränar inte jag och jag kan inte heller spy.. jag använder mig av laxermedel isället.. Sjuukt onödigt!! jag vet [sad]

Jag ÄLSKADE mat innan! det var min passion.. min mammas mat var UNDERBAR.. jag är från mellanöstern och för oss står mat ALLTID I CENTRUM men nu är det helt annorlunda! jag ska ta tag i detta nu för jag orkar verkligen inte mer.. jag vill bli "normal" igen! [smile]
jag ska försöka att börja äta bättre och försöka sluta med godis och sånt!
men en fråga bara.. äter du ALDRIG gådis? inte ens på helgerna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmusic:

har inte vågat sen jag var 11 år.

men vet du vad jag kom på? man behöver inte ens väga sig...det spelar ingen roll hur mycket man väger! då jag vägde som minst var jag sjuukt glaad men alla sa att jag såg helt fruktansvärd ut! jag vill bara se bra ut och vill inte bry mig om hur mycket jag väger.


   
SvaraCitera

Doddii:

men vet du vad jag kom på? man behöver inte ens väga sig...det spelar ingen roll hur mycket man väger! då jag vägde som minst var jag sjuukt glaad men alla sa att jag såg helt fruktansvärd ut! jag vill bara se bra ut och vill inte bry mig om hur mycket jag väger.

men om man inte ser siffrorna så vet man inte om
man är påväg åt rätt håll eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmusic:

men om man inte ser siffrorna så vet man inte om
man är påväg åt rätt håll eller inte.

Kläderna kan ju avgöra om man är på rätt eller fel väg [smile] så är det för mig nu i alla fall..


   
SvaraCitera

hickar oxå när ja hetsäter, asjobbigt..
försöker undvika, såklart


   
SvaraCitera

Doddii:

Kläderna kan ju avgöra om man är på rätt eller fel väg så är det för mig nu i alla fall..

jag har xxs och skulle egentligen behöva xxxs,
och eftersom det inte finns så kan jag inte
få reda på det via klädstorlek.


   
SvaraCitera

Doddii:

äter du ALDRIG gådis? inte ens på helgerna?

I början när det var som svårast för mig att äta vanlig mat så slutade jag helt och hållet med godis och sånt. Men nu så kan det hända att jag äter godis och kanelbullar och annat gott 😛 Men jag får fortfarande stor ångest av det, och när jag har ätit något sån så kan det ibland hända att jag tänker lite förmycket och går över på svält tänket igen, Men brukar som tur är gå över dagen efter oftast 🙂 Men är ändå jobbigt att veta att man sviker sig om och om igen. Så jag undviker helst godis ...


   
SvaraCitera

mmusic:

men om man inte ser siffrorna så vet man inte om
man är påväg åt rätt håll eller inte.

Vet man om att man ligger på undervikt och vill gå upp så är det nog bra som du säger, att väga sig. För att veta om man går upp något, och för att kanske hålla någon slags räkning på vad man har gått ner i förhållande till vad man har gått upp och så.

Men har man problem med tänkandet på sin vikt, och ligger på en bra vikt frånbörjan så kan det vara bra att låta bli att väga sig så att man inte hakar upp sig på ett nummer när man egentligen har en alldeles lagom bra vikt, kanske? 🙂


   
SvaraCitera

Man får väl gratulera då. Jävligt intressant tråd må jag säga. Har du sett filmen Feed? Får du hjälp utav någon som kan mata dig går du nog upp i vikt ännu snabbare. Men jag måste varna dig, feta personer anses annars ofta som väldigt äckliga och oattraktiva. Men det är ju självklart ditt val om du vill hetsäta dig fet eller inte. Lycka till med ditt projekt! [smile]

Och för att svara på din fråga:
NEJ! Jag hetsäter inte. Jag äter 3 gånger om dagen för att bli mätt och klara mig, ibland något lite extra för att det är gott. Varför? Jag uppskattar helt enkelt inte mat tillräckligt mycket för att kunna bli en hetsätare, jag vill dessutom inte se ut som självaste jävla Jabba Da Hut.


   
SvaraCitera

[sad]


   
SvaraCitera