Aviseringar
Rensa alla

Jag har inget liv.


Ämnesstartare

Jag uppdaterade mitt WoW, som tog några dagar (hatar min brandvägg- och att jag inte får blockera upp den)

Nu är det uppdaterat och klart- och jag kan numera sitta och avnjuta mitt 60 dagars framtida spelande.

Nu är det så, jag spelade hela natten i natt. (Jag har dator på mitt rum.) Jag mår ganska dåligt nu- trött utihelvete. Men iaf. mina föräldrar (pappa tycker att det är helt ok att jag spelar, måttligt och med mina egna pengar medans mamma inte tycker om det alls) - dem märkte att jag spelat hela natten - och dom blev as förbannade!! verkligen!!
trots att jag har L.O.V!!
pappa hotar med att ta bort datorn från mitt rum, eller så tar han bort wow .. Har han rätt att göra det? Jag har ju betalat det för mina egna pengar, som jag tjänat ihop själv!

jag får typ panik..
mest för att jag är trött, men alltså..
jag kan typ inte göra något annat än att spela wow..
dels för att alla mina kompisar typ tappat intresset för mig eftersom jag spelar ganska mycket och pratar alldels för mycket om wow
sem har jag ju kvar dom som också spelar.. men dom är lite.. hejdåå


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Våga bägra wow. Jäffla skitspel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cabaret:

jag kan typ inte göra något annat än att spela wow..

watch the breath


   
SvaraCitera

slå dom på käften.


   
SvaraCitera

Spela tills du har level 80, den bästa rustningen och sötaste hästen som finns tillgänglig, sen kan du sluta spela [y]


   
SvaraCitera

Du skrev att din farsa var helt ok med det, sedan två rader senare så ville han helt plötsligt slänga ut din dator.


   
SvaraCitera
edroon

cabaret:

rätt att göra det?

vad är rätt och fel här.

Dina föräldrar gör säger ju till och skapar gränser för dem älskar dig. Det är inte sunt att sitta hela natten och spela.

Sen kan du ju tänka, vem betalade för datorn? vem ger dig mat varje dag? vem ger dig ett rum, vem ger dig värme, ja.. osv.

Liksom jag har respekt och är otroligt tacksam för att jag får bo hemma och får mat varje dag.

Tro mig du förlorar inte något av att ta paus från datorn och ditt spelande, umgås med familjen lite mer och så får du tid över till annat. Rätt som det är så har du ett liv sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Du skrev att din farsa var helt ok med det, sedan två rader senare så ville han helt plötsligt slänga ut din dator.

Jag tror inte att det är måttligt att spela en hel natt. [smile] Vilket (vad jag förstod det) var vad trådskaparens fader gick med på.


   
SvaraCitera
edroon

ante:

Jag tror inte att det är måttligt att spela en hel natt. [smile] Vilket (vad jag förstod det) var vad trådskaparens fader gick med på.

fadern gick ju med på det, men inte när det går överdrift.
Alla pappor och mammor går ju med på att sina barn spelar dataspel men när det går överstyr, nätter och att barnet mår dåligt. ja då blir dem ...

cabaret:

dom blev as förbannade!! verkligen!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag råder dig att sluta med wow, nu! Det verkar som om du är väldigt beroende och då borde du inte spela för tillfället.

Att vara beroende av dataspel är inte som alkohol eller rökning. Jag tror att du kan börja spela igen senare. Jag tror att du har blivit beroende just på grund av att du inte är lika mycket med vänner och kanske familjen som förut. Sluta att spela nu ett tag och försök få upp kontakten med dina vänner igen. När du väl känner dig som om du har samma kontakt med dina vänner så kan du börja spela igen (om du fortfarande vill spela och tycker det är roligt).

Du måste verkligen sluta ett tag eftersom du har ett beroende. Var ärlig mot dig själv.

Kramar till dig och lycka till. [love]


   
SvaraCitera
edroon

Tennsoldaten:

ag råder dig att sluta med wow, nu!

Jag minns när jag spelade som ett djur, ska inte nämna vilket spel och det är inte wow.

men det är jätte svårt att bara få råd "sluta nu", för mig så ju äldre jag blev så tråkigare blev spelet. Idag spelar jag inte alls. Tycker dataspel är jätte tråkigt. Kan få sug helt plötsligt att spela och så gör jag det men efter 20 min så stänger jag ner, blä va tråkigt.

Vi får hoppas på att hon börjar tycka spel är tråkigt annars blir det kansigt.

Märker att det finns 30 + åringar som spelar dataspel. Dem har familj och allt. lite sjukt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

edroon:

men det är jätte svårt att bara få råd "sluta nu", för mig så ju äldre jag blev så tråkigare blev spelet.

Jo det är sant. Jag vet många som inte tycker att spel blir tråkigt och då kan det ju bli alldeles för allvarligt. Om hon håller på längre så här så kanske hon helt förlorar kontakten med sina vänner och då kan det blir svårt att få tillbaka det. Om hon tar ut sig ur sitt beroende nu (vilket är otroligt svårt som du säger) så tror jag att det kan bli lite lättare.


   
SvaraCitera

Och du vänder dig till UM... [smile]


   
SvaraCitera

FRAGBITE [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera