Aviseringar
Rensa alla

Jag har lyckats bjuda ut henne, vilken film och nåt jag bör tänka på? 😀


Bratwurst:

och vad jag vet så är det mer en vuxengrej att gå och fika

[love]


   
SvaraCitera

mmm somnar inte så här kommer lite wall of text... [rolleyes]

Klart du ska ta chansen. Hon har ju sagt ja [smile]
Var inte för på eller "orolig" om hon låter dissande. Vissa är "ok"-iga och känns tråkiga på nätet men är tvärtom irl.

lite tippss:

Du behöver inte vara nervös. Det finns hundratals miljoner tänkbara tjejer där ute. Om dejten går åt helvete, so what? Hon var inte för dig, och det var knappast din sista dejt.

Det viktigaste är inte vad du säger (oftast), utan hur du säger det. Bry dig om henne. Det du säger måste vara genuint, du måste mena det. Visa intresse för vad hon säger och åtminstone första dejten(erna) bör du hålla med henne om det mesta och inte vara alltför tvär [wink] le! Människor brukar generellt gilla att prata om sig själva och att fråga vad hon tycker om dittan och dattan är bra, det får henne att känna sig "intressant".

Att öppna med en komplimang är ofta bra, helst en indirekt:

* Efter ni har hälsat kan du säga "oj, det är verkligen något med dig! du är så glad och fylld av energi". Dra av ett leende. Du kan lägga till "jo, av de människor/vad du nu gjort idag/ jag träffat idag så är det härligt med någon som lyfter upp dagen!" Det låter ju jävligt tacky, men det gör tjejer glada, smickrade, leende och skrattande. En indirekt komplimang outar dig inte heller jättedirekt som "du är snygg och jag vill sticka min kuk i dig". Efter din andra "lyfter upp det"-kommentar kommer hon antagligen säga något i stil med "haha, jasså?" och då har du gjort en perfekt isbrytare och du kan berätta om din dag. Om dagen varit perfekt/tråkig, så byt ut dag mot vecka och berätta om något annat. Känns det skitdumt och ovant att säga? Prova på mamma/tjejkompis i skolan eller vem som helst först. När jag bodde hemma och mamma kom hem från jobbet så kunde jag säga saker som "var det idag du skulle klippa dig? trodde det var imorgon! jaha, det var det? jo, du var jättefin i håret i vilket fall [bigsmile]". Sådana spontana, snälla saker. Ett tips kan vara att öva på människor du inte har något intresse av, då känner man sig mer självsäker.

* Är hon ett självmordsbenäget emo/någon som inte lämpar sig för den typen av komplimanger? SKITSAMMA! Om du säger det genuint och på rätt sätt så kommer det i 9 av 10 gånger att gå hem. Tjejer älskar komplimanger!

När ni pratar, rada inte upp en massa intervjufrågor typ "bott här hela livet eller? jaha ok, så du trivs alltså? härligt. vart vill du flytta sen då?". Det brukar liksom inte leda någon vart, men jag antar att det fungerar om du är supernervös och ändå vill ha något att prata om. Att ta hjälp av omgivningen brukar vara enklast och fungerar ofta bra när man pratar med någon. Prata om det du ser och hör. Ungefär som när du är med en kompis och säger spontana saker.

Är du på väg åt rätt håll? [wink] leta efter enkla signaler, till exempel att hon ställer dig frågor. Inte bara "durå?", utan frågor mer personligt ställda.


   
SvaraCitera

se till att inte välja 1 skittråkig film
typ action å sån bajs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bratwurst:

Tips på vad man kan säga

Indirekta komplimanger, var smått skämtsam. Le när du talar med henne men inte för mycket så du ser ut som ett fån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

text

Tack för ditt fina tips, men jag gick inte med henne ändå, smsar och chattar inte lika mycket med henne heller längre, hon är ju söt och så men njae. Känns inte riktigt rätt.

Har faktiskt träffat henne irl också, ännu sötare, men väldigt tyst.

Men dina tips kommer nog hjälpa i framtiden, men det känns som att jag inte ens vill ha ett förhållande just nu heller.

Gick med brorsan och pappa istället, eller "istället" kanske är fel ord, följde snarare bara med dom. Dom skulle gå och se en film, och jag följde med.

Tyckte/tycker att dom flesta filmer som går nu såg rätt kassa ut, den vi såg var ju bra och så, men det var ingen film jag skulle gått och sett annars.

Annars hade jag gärna sett "The Kings Speech", men det vet jag med stor säkerhet att hon inte skulle gillat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Kläm henne på stussen å skrik "Ballaballaballa".

Funkar varje gång.

... Fungerar det MOT FÖRMODAN inte så kan du ju alltid dra fram ballen och daska henne i pannan, då jävlar går hon nog igång! [wink]

Nä, men snacka med henne som om du snackade med en polare fast du slänger in lite subtila komplimanger här och var. Om det är något som tjejer älskar, oavsett hur de tar emot den, så är det en komplimang eller två.

Dock till huvudregeln: MAL INTE PÅ OM DIG SJÄLV! Låt henne snacka mest. Visst får du prata, det är ju inte så att du ska sitta och "ja! åh! vad kul!" endast, men var inte snubben som maler på att "tjajagboridetmråderjaggillarattgymmaochjagärjuvärstabiffsomduserhöhöjaggillarattsp​elacsfastdetkanskedutyckerärlitetöntigtvadgårduförlinjeiskolanförjaggårjunatursomduve​tinteförjagärvärstatöntenutanjagvilljufaktisktforsättamedskolansenaretänktepluggahögs​kolanfastvetinteriktigtvadänmenjagvilljuhelstsatsapånågotkarriäryrkeharjualltidvariti​ntresseradavdetvettu*och forsätt såhär resten av dejten*".

Angående filmval är det helt irrelevant. Välj något som en tjej kanske uppskattar (med andra ord, inte nyaste krigsfilmen där de skjuter nonstop i 2 timmar)


   
SvaraCitera

Bratwurst:

men nåt man bör tänka på? Tips på vad man kan säga, för att typ starta en konversation eller nåt?

Fett störande med folk som sitter och tjatar under en bio-film. Det är en av anledningarna till att jag går så sällan på bio. [sad]


   
SvaraCitera
zIGGE

Tufft! Ha kul på bion, men kolla vad hon gillar att se först så det inte blir en film bara du kommer njuta av.

Att börja konversation är inte viktigt, om man inte vet vad man ska säga. Låt det flöda naturligt för dig.


   
SvaraCitera