Forumet - Jag har rökt cannabis 20 gånger - hur kan det ha påverkat mig?

Jag har rökt cannabis 20 gånger - hur kan det ha påverkat mig?

6018 0 131
20 gånger under ett halvår - 3,3 gånger i månaden - inte ens en gång i veckan - det kommer inte påverka dig ett jävla piss. [wink]

Egentligen skulle jag inte rekommendera någon att röka eller dricka under 18 år, men jag är knappast rätt person att komma med invändningar. Har rökt med jämna mellanrum sedan jag var 14 och har inte märkt någon nämnvärd skillnad alls. Med det inte sagt att du kan röka hur mycket som helst. Det är med cannabis som med vad som helst som du stoppar i dig - gör det med måtta och var så påläst som bara möjligt.

Spana också in:

JOQER:

Det är lungnade och lindrande men är farligt för kroppen. Sen får man inte skriva ut någon typ av illegal dråg om läkemedel här i Sverige.

Jag nämnde inte något om Sverige eller vad som är lagligt.
Om någon lider av något som gör dem suicidala och cannabis hjälper så kan jag inte säga att jag tycker de är farligt för de kan ju förlänga livet i helhet.

Och för övrigt de är massa länder som tex usa som använder de som läkemedel och inget jävla u-land.
cannabis:

Och för övrigt de är massa länder som tex usa som använder de som läkemedel och inget jävla u-land

Själva cannabisen i små mängder kan användas som läkemedel, fast det använs inte på lagligt viss när man röker det utan det är tabletter som man tar. Sen så förlänger inte drogen något utan bara gör lidandet lättare, det är inget läkemedel utan bara lungnande.
JOQER:

Sen får man inte skriva ut någon typ av illegal dråg om läkemedel här i Sverige.

Det är klart att du får. Eller ja, drogerna blir ju lagliga så fort du får ett recept på dem, men det finns fortfarande ett stort antal olagliga droger som används som läkemedel. Många smärtstillande medel innehåller opioider av något slag, t.ex.
JOQER:

Sen så förlänger inte drogen något utan bara gör lidandet lättare, det är inget läkemedel utan bara lungnande.

Förstod du de jag skrev? [confused] om du gjorde de så framstår du bara som dum just nu. Om självmord nu leder till döden och cannabis gör depressionen mildare så kan de ju också göra att man lever längre.

JOQER:

Själva cannabisen i små mängder kan användas som läkemedel, fast det använs inte på lagligt viss när man röker det utan det är tabletter som man tar.

Är du 100% bomb säker på de? för jag har sätt en dokumentär om en som fick lov att röka på i USA pga hans medicinska skäl. Dem drar även upp de i en rad tv program. Bland annat the simpsons inte för de är en bra källa men de är alltid något.

Och sen när handlade tråden om vad som är lagligt och olaglig?
cannabis:

cannabis gör depressionen mildare så kan de ju också göra att man lever längre.

Varför skulle du man få röka droger när det finns mycket bättre läkemdel som inte påverkar korppen skadligt? Det finns två stater i USA där droger används på läkarens order som läkemedel, om man har cancer och inte kommer klara sig ´kan det vara bra. Sen finns det en lag som säger att ingen olaglig drog får föras in i USA eller säljas där om inte myndigheterna godkänt det.

cannabis:

Och sen när handlade tråden om vad som är lagligt och olaglig?

Sen du sa att drogen är bra om han behöver det.

Åtta:

Ah, jag hade inte förstått att du var ett troll. Nu kan jag ignorera dig.

Eller så gör du det bara för du inte kan debattera tillbaka[confused]
JOQER:

Eller så gör du det bara för du inte kan debattera tillbaka[confused]

På vilket sätt är vi ens i en debatt? Jag bara rättade ett av dina faktafel.

Låt mig ge dig ett exempel. Jag har fått utskrivet totalt 1l Cocilana-Etyfin, samt 0,5l Lepheton. Båda dessa hostmediciner innehåller etylmorfin - vilket är ett narkotikaklassat preparat. Lepheton innehåller dessutom efedrin, vilket även det är narkotikaklassat.

Vad har mängden med det hela att göra? Det jag fått utskrivet är mer än nog för att kunna berusa mig med, och då är det ändå bara lite hostmedicin. Missbrukare får subutex eller metadon utskrivet i tillräckliga doser för att kunna få en average Joe att svimma, kräkas och sluta andas. Människor som drabbas av ångestattacker får benso utskrivet.
JOQER:

Varför skulle du man få röka droger när det finns mycket bättre läkemdel som inte påverkar korppen skadligt?

Vart vill du komma tråden frågade hur han kan bli påverkad och jag säger de kan vara positivt men oftast negativt.
Och säg något läkemedel som inte påverkar kroppen skadligt som har samma funktion, nu när du ändå håller på att tjöta?

JOQER:

Sen du sa att drogen är bra om han behöver det.

Ja och? De hör ändå inte till ämnet om de är olagligt, och de tror jag redan alla redan visste. BIG NEWS! de finns dem som byter mot lagen och vet om de.

Jag tror inte killen som skapade tråden vill höra juridisk fakta hur läget är utan mest undrar hur han kan bli påverkad positivt och negativt. Och jag kör den ovinklade varianten.
Åtta:

Låt mig ge dig ett exempel. Jag har fått utskrivet totalt 1l Cocilana-Etyfin, samt 0,5l Lepheton. Båda dessa hostmediciner innehåller etylmorfin - vilket är ett narkotikaklassat preparat. Lepheton innehåller dessutom efedrin, vilket även det är narkotikaklassat.

Man får som sagt skriva ut en liten del av annars illegala droger men man får inte sälja cannabis och röka för att lindra sin smärta. Läkemedeln kan man ta för att bli hög, men det är ganska svårt att få ut av en läkare om man verkligen inte behöver dom.

Åtta:

På vilket sätt är vi ens i en debatt?

Eftersom vi har en argumenterade discussion.

cannabis:

säg något läkemedel som inte påverkar kroppen skadligt som har samma funktion, nu när du ändå håller på att tjöta?

Varför tror du dem är olagliga? Medeln som man tar är en liten men stark dos av lungnande och man måste ha läkarens tillstånd att ta dom, medicin foskningen har tagigt fram piller som inte påverkar nervsystemet och ger bieffekterna som va ren cannabis gör. Sen säger du att cannabis är bra om han behöver det. Det är ju inte exakt att en doktor kommer ge han tillstånd att röka utan dem måste ha en riktigt bra anledning för att skriva ut starkpåverkande medel. Sen hjälper inte all smärta med piller utan om man är deprimerad får man inte pille i första hand utan man måste först gå till en psykolog som sen ger ett godkänande till medicinsk vård. Sen är det luriga med droger eftersom de är mer beroendeframkallande än medicin, eftersom medicin har ett ämne som bryter ner signalen i hjärnan som vill ha mer av okända ämnen.
JOQER:

Man får som sagt skriva ut en liten del av annars illegala droger men man får inte sälja cannabis och röka för att lindra sin smärta.

Och vad är skillnaden...? [confused]

JOQER:

det är ganska svårt att få ut av en läkare om man verkligen inte behöver dom.

Inte nämnvärt.

Efter att ha läst dina poster kan jag med 99,9% säkerhet säga att du är ett troll. Ingen kan vara så dum att de på fullaste allvar ger sig in i en diskussion och säger:
JOQER:

Sen är det luriga med droger eftersom de är mer beroendeframkallande än medicin, eftersom medicin har ett ämne som bryter ner signalen i hjärnan som vill ha mer av okända ämnen.

JOQER:

Varför tror du dem är olagliga?

Men för fasen missbruk kanske? Mamma massa mediciner som är olagliga för andra men inte henne. Du kan väl fatta själv varför skall jag behöva förklara varför de inte används som medicin den kan byta ut sorterna mot andra och trixa om de vill ha starkare sorter köper dem olagligt.

JOQER:

tagigt fram piller som inte påverkar nervsystemet och ger bieffekterna

Dem ger helt andra bieffekter istället så de du säger är ju inte smartare du bara är pinsam för du håller dig inte till ämnet eller ens min fråga.
Jag sa nämn en medicin utan bieffekter som har samma funktion istället försöker du låta som en politiker och babbla på om hur du är påläst om något annat utanför ämnet.