Aviseringar
Rensa alla

Jag har rökt cannabis 20 gånger - hur kan det ha påverkat mig?


cannabis:

cannabis gör depressionen mildare så kan de ju också göra att man lever längre.

Varför skulle du man få röka droger när det finns mycket bättre läkemdel som inte påverkar korppen skadligt? Det finns två stater i USA där droger används på läkarens order som läkemedel, om man har cancer och inte kommer klara sig ´kan det vara bra. Sen finns det en lag som säger att ingen olaglig drog får föras in i USA eller säljas där om inte myndigheterna godkänt det.

cannabis:

Och sen när handlade tråden om vad som är lagligt och olaglig?

Sen du sa att drogen är bra om han behöver det.

Åtta:

Ah, jag hade inte förstått att du var ett troll. Nu kan jag ignorera dig.

Eller så gör du det bara för du inte kan debattera tillbaka[confused]


   
SvaraCitera
Åtta

JOQER:

Eller så gör du det bara för du inte kan debattera tillbaka[confused]

På vilket sätt är vi ens i en debatt? Jag bara rättade ett av dina faktafel.

Låt mig ge dig ett exempel. Jag har fått utskrivet totalt 1l Cocilana-Etyfin, samt 0,5l Lepheton. Båda dessa hostmediciner innehåller etylmorfin - vilket är ett narkotikaklassat preparat. Lepheton innehåller dessutom efedrin, vilket även det är narkotikaklassat.

Vad har mängden med det hela att göra? Det jag fått utskrivet är mer än nog för att kunna berusa mig med, och då är det ändå bara lite hostmedicin. Missbrukare får subutex eller metadon utskrivet i tillräckliga doser för att kunna få en average Joe att svimma, kräkas och sluta andas. Människor som drabbas av ångestattacker får benso utskrivet.


   
SvaraCitera

JOQER:

Varför skulle du man få röka droger när det finns mycket bättre läkemdel som inte påverkar korppen skadligt?

Vart vill du komma tråden frågade hur han kan bli påverkad och jag säger de kan vara positivt men oftast negativt.
Och säg något läkemedel som inte påverkar kroppen skadligt som har samma funktion, nu när du ändå håller på att tjöta?

JOQER:

Sen du sa att drogen är bra om han behöver det.

Ja och? De hör ändå inte till ämnet om de är olagligt, och de tror jag redan alla redan visste. BIG NEWS! de finns dem som byter mot lagen och vet om de.

Jag tror inte killen som skapade tråden vill höra juridisk fakta hur läget är utan mest undrar hur han kan bli påverkad positivt och negativt. Och jag kör den ovinklade varianten.


   
SvaraCitera

Åtta:

Låt mig ge dig ett exempel. Jag har fått utskrivet totalt 1l Cocilana-Etyfin, samt 0,5l Lepheton. Båda dessa hostmediciner innehåller etylmorfin - vilket är ett narkotikaklassat preparat. Lepheton innehåller dessutom efedrin, vilket även det är narkotikaklassat.

Man får som sagt skriva ut en liten del av annars illegala droger men man får inte sälja cannabis och röka för att lindra sin smärta. Läkemedeln kan man ta för att bli hög, men det är ganska svårt att få ut av en läkare om man verkligen inte behöver dom.

Åtta:

På vilket sätt är vi ens i en debatt?

Eftersom vi har en argumenterade discussion.

cannabis:

säg något läkemedel som inte påverkar kroppen skadligt som har samma funktion, nu när du ändå håller på att tjöta?

Varför tror du dem är olagliga? Medeln som man tar är en liten men stark dos av lungnande och man måste ha läkarens tillstånd att ta dom, medicin foskningen har tagigt fram piller som inte påverkar nervsystemet och ger bieffekterna som va ren cannabis gör. Sen säger du att cannabis är bra om han behöver det. Det är ju inte exakt att en doktor kommer ge han tillstånd att röka utan dem måste ha en riktigt bra anledning för att skriva ut starkpåverkande medel. Sen hjälper inte all smärta med piller utan om man är deprimerad får man inte pille i första hand utan man måste först gå till en psykolog som sen ger ett godkänande till medicinsk vård. Sen är det luriga med droger eftersom de är mer beroendeframkallande än medicin, eftersom medicin har ett ämne som bryter ner signalen i hjärnan som vill ha mer av okända ämnen.


   
SvaraCitera
Åtta

JOQER:

Man får som sagt skriva ut en liten del av annars illegala droger men man får inte sälja cannabis och röka för att lindra sin smärta.

Och vad är skillnaden...? [confused]

JOQER:

det är ganska svårt att få ut av en läkare om man verkligen inte behöver dom.

Inte nämnvärt.

Efter att ha läst dina poster kan jag med 99,9% säkerhet säga att du är ett troll. Ingen kan vara så dum att de på fullaste allvar ger sig in i en diskussion och säger:

JOQER:

Sen är det luriga med droger eftersom de är mer beroendeframkallande än medicin, eftersom medicin har ett ämne som bryter ner signalen i hjärnan som vill ha mer av okända ämnen.


   
SvaraCitera

JOQER:

Varför tror du dem är olagliga?

Men för fasen missbruk kanske? Mamma massa mediciner som är olagliga för andra men inte henne. Du kan väl fatta själv varför skall jag behöva förklara varför de inte används som medicin den kan byta ut sorterna mot andra och trixa om de vill ha starkare sorter köper dem olagligt.

JOQER:

tagigt fram piller som inte påverkar nervsystemet och ger bieffekterna

Dem ger helt andra bieffekter istället så de du säger är ju inte smartare du bara är pinsam för du håller dig inte till ämnet eller ens min fråga.
Jag sa nämn en medicin utan bieffekter som har samma funktion istället försöker du låta som en politiker och babbla på om hur du är påläst om något annat utanför ämnet.


   
SvaraCitera

JOQER:

Sen är det luriga med droger eftersom de är mer beroendeframkallande än medicin, eftersom medicin har ett ämne som bryter ner signalen i hjärnan som vill ha mer av okända ämnen.

Har du tagit starka mediciner jag kan ju tala om de är starkare som in i helvete. Cannabis är inte ens i närheten på den skalan du talar om När jag fick slut på min psykmedicin blev jag galen självmords benägen och mådde hur dåligt som helst. Cannabis har liksom mer varit liknande alkohol vilket man mest vill ha när de varit jobbigt i perioder inte hela tiden.


   
SvaraCitera

Åtta:

Inte nämnvärt.

Efter att ha läst dina poster kan jag med 99,9% säkerhet säga att du är ett troll. Ingen kan vara så dum att de på fullaste allvar ger sig in i en diskussion och säger:

Bara för jag är smart och kan lite om hur man påverkas av droger.

Åtta:

Och vad är skillnaden...?

Eftersom det är större risk att bli beroende + det skadar mer att ta och röka en cannabis än att ta ett piller med en liten del av det i sig. Att du använder ordet troll mott mig betyder bara att du inte klarar av att diskutera lungt och moget.


   
SvaraCitera

cannabis:

Dem som får de utskrivit som medicin är de bra för precis som alla andra läkemedel.

Jag antog att du förstod att jag inte syftade på cannabis i läkemedelssyfte - eftersom det inte var det som åsyftades.

cannabis:

Och jag kör den ovinklade varianten.

...och vilken är den ovinklade varianten? Att cannabis inte är farligt för en femtonårig kille som inte använder det som läkemedel?


   
SvaraCitera

JOQER:

men är farligt för kroppen.

Det är ju faktiskt inte alls speciellt farligt för kroppen för mer än lungorna, om man röker det. Det påverkar inte några organ eller något, mer än hjärnan eftersom det ger dåligt minne och skit, men det är inga permanenta skador vad man, vad jag vet, kunnat bevisa. De sitter i tills det gått ur kroppen, vilket visserligen kan ta ett tag. Annars gör det ingenting speciellt farligt mot kroppen.
Däremot kan det vara farligt för psyket precis som alla andra berusningsmedel. Det där med att det ska vara helt totalt ofarligt är så löjligt, för det är självklart att det kan påverka en negativt. För vissa mer än andra.

JOQER:

Sen hjälper inte all smärta med piller utan om man är deprimerad får man inte pille i första hand utan man måste först gå till en psykolog som sen ger ett godkänande till medicinsk vård.

Det finns inget specialgodkännadegrejs när det kommer till sådant där. Man kan få psykmediciner utskrivna vid första läkarbesöket.

JOQER:

Sen är det luriga med droger eftersom de är mer beroendeframkallande än medicin, eftersom medicin har ett ämne som bryter ner signalen i hjärnan som vill ha mer av okända ämnen.

Medicin är droger och droger kan vara medicin.
Blir morfin genast ofarligt för att det är utskrivet av en läkare? Blir cannabis genast farligare för att det inte är skaffat hos ett apotek? Det är samma ämnen det handlar om.

JOQER:

medicin foskningen har tagigt fram piller som inte påverkar nervsystemet och ger bieffekterna som va ren cannabis gör.

Vadå, så det man får utskrivet är "oren" cannabis? Visst finns det thc på piller, men det är fortfarande thc och påverkar en på samma sätt.

Du va allt bra dum du.
Tror du inte man kan missbruka medíciner? Det finns det massor som gör.

JOQER:

Varför skulle du man få röka droger när det finns mycket bättre läkemdel som inte påverkar korppen skadligt?

Grejjen är ju att om man ska välja mellan att använda cannabis eller opiater mot smärtlindring så är ju cannabis att föredra, eftersom opiater är helt galet beroendeframkallande medan cannabis inte är det i samma utsträcking.

Dessutom skadar det bara lungorna ifall man räknar bort det som ligger i psyket, och ifall man har thcpiller istället för att röka det får man ju bort det bieffekten. Opiater är visserligen inte alls speciellt slitsamt för kroppen heller, men beroendet det ger är ju inte roligt.


   
SvaraCitera
Åtta

JOQER:

Bara för jag är smart och kan lite om hur man påverkas av droger.

Image

JOQER:

Eftersom det är större risk att bli beroende

På vilket sätt skulle det vara större risk att bli beroende? Och varför skriver du bara om cannabis? Räknas inte alla andra narkotikaklassade preparat som används inom läkemedelsindustrin?

JOQER:

det skadar mer att ta och röka en cannabis än att ta ett piller med en liten del av det i sig

Ja, helt rätt. När man drar ned bränd organisk substans i lungorna så försämrar det lugnfunktionen.


   
SvaraCitera

JOQER:

Det kan ge dig dolda störningar efter ett tag, sen kan du få missbldade barn, det kan ge dig ett beroende och ställa till för dig när du ska jobba + det kostar.

och sen kan man se smurfar! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!![bigsmile]


   
SvaraCitera

Koffeinmissbrukande:

Jag antog att du förstod att jag inte syftade på cannabis i läkemedelssyfte - eftersom det inte var det som åsyftades.

Om du hängt med i tråden så hade du sluppit fråga.

Koffeinmissbrukande:

..och vilken är den ovinklade varianten? Att cannabis inte är farligt för en femtonårig kille som inte använder det som läkemedel?

På vilket sätt är de farligt? De är ju det runt om som skapar förödelsen inte något farligt för hälsan. De går ju inte överdosera på samma sätt som alkohol eller mediciner. Att däremot komma i ekonomiska problem och bli en latare person kan man bli av cannabis och paranoid.


   
SvaraCitera

cannabis:

På vilket sätt är de farligt?

Allt knark är farligt - särskilt för en femtonåring - oavsett om det handlar om heroin eller cannabis. Visst fasen är det farligt. Varför råda honom att fortsätta?

cannabis:

Om du hängt med i tråden så hade du sluppit fråga.

Jag har hängt med i tråden. Vad missförstod jag? Trådskaparen använder inte cannabis som medicin - och så länge han inte gör det så finns det ingen anledning att råda honom att fortsätta.


   
SvaraCitera

Koffeinmissbrukande:

Allt knark är farligt - särskilt för en femtonåring - oavsett om det handlar om heroin eller cannabis. Visst fasen är det farligt. Varför råda honom att fortsätta?

På vilket sätt anser du de?

Koffeinmissbrukande:

Jag har hängt med i tråden. Vad missförstod jag? Trådskaparen använder inte cannabis som medicin - och så länge han inte gör det så finns det ingen anledning att råda honom att fortsätta.

Jag råder honom inte till de jag säger bara att de inte bara är fullt ut negativt. Och hur kan du veta hur hans liv är för övrig? [rolleyes]


   
SvaraCitera