Aviseringar
Rensa alla

jag har slutat röka tobak


Ämnesstartare

Rodnar

FruLiten:

Duktig kille! fler borde va som dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Varför vill man inte sluta röka?

För att det är mys!

Shit, jag minns inte ens när jag började, men gissar på 16 nånting, så snart 6 år. 🙁 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill inte sluta

det är trevligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min läkare sa att om man röker fem cigg om dagen har det ingen påtaglig hälsoeffekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte trevligt egentligen,  ni bara luktar ulla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta ljug amso


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är sant.


   
SvaraCitera

amsi:
det är sant.

Jag läste det motsatta någonstans - man vinner inte mycket hälsa på att dra ned på rökningen, skillnaden mellan en storrökare och någon som röker några cigg om dagen när det kommer till tex hjärt- och kärlsjukdomar är nästan densamma.Försöker googla å kolla var jag läste detta men hittarnintr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidsmord:

Jag läste det motsatta någonstans - man vinner inte mycket hälsa på att dra ned på rökningen, skillnaden mellan en storrökare och någon som röker några cigg om dagen när det kommer till tex hjärt- och kärlsjukdomar är nästan densamma.Försöker googla å kolla var jag läste detta men hittarnintr

aha. får hoppas att jag inte får cancer eller kol.


   
SvaraCitera

amsi:

aha. får hoppas att jag inte får cancer eller kol.

Risken för kol och lungcancer minskade däremot, men inte proportionellt mot minskningen av cigaretter. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidsmord:

Risken för kol och lungcancer minskade däremot, men inte proportionellt mot minskningen av cigaretter. 

jag röker inte så mycket ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: jag röker inte så mycket ändå.

varför inte sluta helt då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: varför inte sluta helt då

Bilförare eller passagerare löper högre risk att dö i en bilolycka en ickebilförare eller passagerare.. Innebär det att du skulle ge dem rådet: "sluta åk bil!"?


   
SvaraCitera

S3ON:

Bilförare eller passagerare löper större risk att dö i en bilolycka en ickebilförare eller passagerare.. Innebär det att du skulle ge dem rådet: "sluta åk bil!"?

Heroinister löper större risk att dö i förtid än ickeheroinister. Skulle du avstå från att ge dem rådet att låta bli?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Bilförare eller passagerare löper högre risk att dö i en bilolycka en ickebilförare eller passagerare.. Innebär det att du skulle ge dem rådet: "sluta åk bil!"?

För naturen och hälsan tycker jag att man borde gå eller cykla istället för att åka bil, men eftersom bil kan vara "nödvändigt" vid längre sträckor tycker jag inte att det går att jämföra med att medvetet och frivilligt andas in gift i lungorna. 


   
SvaraCitera