Aviseringar
Rensa alla

jag har varit otrogen


Jag har en idé serru... Du investerar JÄVLIGT bra i aktier, blir miljardär hyr en yrkesmördare och ber han mörda han som överföll dig! 😉


   
SvaraCitera

lol, du tog bort min kommentar


   
SvaraCitera

Om du inte ville ha sex med din killkompis och du kände dig tvungen till sex så ja då blev du våldtagen, men hur gammal är du och hur gammal är din killkompis? För enligt lag är det olagligt att en person har sex med någon under 15, och då spelar det ingen roll om personen under 15 var med på det eller inte, men i vilket fall så "kasta" han sig ju över sig och du var inte riktigt med på det, så nej du var inte otrogen, ja du blev våldtagen! Så ju fortare du anmäler honom desto bättre, om du nu vill anmäla honom.


   
SvaraCitera

Det är vanligt att tjejer blir våldtagna utan att dom ens är medvetna om att det är våldtäkt!


   
SvaraCitera

Tjejen du har inte varit otrogen, låter snarare som övergrepp. Har du berättat för din pojkvän om hur det gick till? Mer än att ni hade sex? För vet han om hela situationen, och hans reaktion är vad du beskrivit ... då är han fan skev.

Sen måste jag skjuta in att den vanligaste reaktionen när man blir utsatt för ett sexuellt övergrepp är just att man blir paralyserad. Många som varit med om det tror att "det nog var okej, för jag stretade ju inte emot" osv, men så är det alltså inte.


   
SvaraCitera

carro_96:
Om du inte ville ha sex med din killkompis och du kände dig tvungen till sex så ja då blev du våldtagen, men hur gammal är du och hur gammal är din killkompis? För enligt lag är det olagligt att en person har sex med någon under 15, och då spelar det ingen roll om personen under 15 var med på det eller inte, men i vilket fall så "kasta" han sig ju över sig och du var inte riktigt med på det, så nej du var inte otrogen, ja du blev våldtagen! Så ju fortare du anmäler honom desto bättre, om du nu vill anmäla honom.

den lagen är till för att skydda unga människor från att bli utnyttjade. det är inte olagligt att två fjortonåringar har sex.


   
SvaraCitera

amsi:

den lagen är till för att skydda unga människor från att bli utnyttjade. det är inte olagligt att två fjortonåringar har sex.

Nej jag vet det men jag glömde bort att skriva till att dom över 18 får inte ha sex med dom under 15


   
SvaraCitera

carro_96:

Nej jag vet det men jag glömde bort att skriva till att dom över 18 får inte ha sex med dom under 15

jo, om båda är med på det


   
SvaraCitera

Haha nej det är helt olagligt för en person över 18 att ha sex med en under 15 även om båda är med på det, kolla upp det själv

amsi:

jo, om båda är med på det


   
SvaraCitera

carro_96:
Haha nej det är helt olagligt för en person över 18 att ha sex med en under 15 även om båda är med på det, kolla upp det själv

lagen är till för att skydda barn mot sexuella övergrepp, men du får tolka den som du vill.


   
SvaraCitera

amsi:

jo, om båda är med på det

Nej, om någon anmäler det ses det i rätten som våldtäkt eller sexuellt utnyttjande av barn.


   
SvaraCitera

absentthinking:

Nej, om någon anmäler det ses det i rätten som våldtäkt eller sexuellt utnyttjande av barn.

om man anmäler det var man ju uppenbarligen inte med på det.


   
SvaraCitera

amsi:

om man anmäler det var man ju uppenbarligen inte med på det.

Jo, det kan hända att man ångrar sig och känner att man blev utnyttjad vilket faktiskt kan leda någonstans om man är under 15. Dessutom finns det andra som kan anmäla om de är medvetna om det som skett, en förälder till exempel.


   
SvaraCitera

absentthinking:

Jo, det kan hända att man ångrar sig och känner att man blev utnyttjad vilket faktiskt kan leda någonstans om man är under 15. Dessutom finns det andra som kan anmäla om de är medvetna om det som skett, en förälder till exempel.

självklart!


   
SvaraCitera

Dumt 


   
SvaraCitera