Aviseringar
Rensa alla

Jag hatar...


Ämnesstartare

Jag hatar när folk ska skriva så jävla komplicerade ord i forumen för att verka så smarta. Åhhhhhh, det är så himla irriterande![mad]

Har ni någon gång varit med om att man skriver i ett forum och så kommer en person och citerar ditt inlägg och börjar skriva massa komplicerade ord (som man inte använder när man pratar normalt i vanliga fall, om man inte är sheldon i big bang theory förståss) bara för att visa att dem är mycket mognare än dig, så jävla mycket smartare än dig och vet mycket bättre än dig.

Det löjligaste är dock när dem ska debattera med varandra i ett forum då slutar det oftast med att ingen förstår vad dem snackar om för dem kommer med sina konstiga termer och ord att man måste slå upp dem i ordboken om man ens vill försöka förstå.

I'm out.


   
Citera

*ett smartass [blush]

Du kan ju också se det som en chans till förkovran (=utveckling/förbättring osv)

nu lärde jag dig kanske ett nytt ord [cute][cute][cute][cute][cute][cute]


   
SvaraCitera

Missy96:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

Till viss del iaf men ibland kan det ju tillföra något slags extra jävla dimension till meningen som rättfärdigar det, sen kan ju inte dessa smartasses hjälpa att du inte är allmänbildad nog att kunna orden. Men visst ord som använder enbart för att separera sig från något slags pöbel är bara trams.


   
SvaraCitera
Paseo

Missy96:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

Asså det låter faktiskt sjukt töntigt när man använder en massa viktigpetterord [blush]


   
SvaraCitera

Missy96:

Nej. (Du röstade på detta alternativ)

Förhoppningsvis så lär man sig något nytt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

nu lärde jag dig kanske ett nytt ord

Ja, det gjorde du minsann. [y]


   
SvaraCitera

Missy96:

Nej. (Du röstade på detta alternativ)

kul med lingvistisk utmaning


   
SvaraCitera

Missy96:

Ja, det gjorde du minsann. [y]

[y][y]


   
SvaraCitera

Tycker att det är kul. Då slår man ju upp orden och så lär man sig någonting nytt. Det är jobbigare med politiska termer. För jag orkar aldrig memorera dem.


   
SvaraCitera

Tycker inte att det är fel att riskera att lära mig något nytt.


   
SvaraCitera

Du har inte övervägt möjligheten att det snarare är din vokabulär som är bristfällig?


   
SvaraCitera
höna

Missy96:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

när det inte passar, eller alltså. amen ibland e det ok.[crazy]


   
SvaraCitera
Åtta

Missy96:

Nej. (Du röstade på detta alternativ)

Missy96:

är sheldon i big bang theory


   
SvaraCitera

Missy96:

Nej. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Nachac:

Du har inte övervägt möjligheten att det snarare är din vokabulär som är bristfällig?

[love]


   
SvaraCitera