Aviseringar
Rensa alla

Jag hatar...


Missy96:

termer

förstår nt d1 här ord1 [shake]


   
SvaraCitera

Nachac:

Du har inte övervägt möjligheten att det snarare är din vokabulär som är bristfällig

Haha.


   
SvaraCitera

dazed:

Till viss del iaf men ibland kan det ju tillföra något slags extra jävla dimension till meningen som rättfärdigar det, sen kan ju inte dessa smartasses hjälpa att du inte är allmänbildad nog att kunna orden. Men visst ord som använder enbart för att separera sig från något slags pöbel är bara trams.

Håller med. Orden ska ha sin funktion, annars blir det bara överlägset.
Intelligens och skrivsätt behöver inte heller gå ihop vilket gör det hela mer irriterande när någon så tydligt anser sig smartare än andra.


   
SvaraCitera

Missy96:

Nej. (Du röstade på detta alternativ)

brukar slå upp ord man inte vet vad dom betyder i en ordbok eller liknande istället


   
SvaraCitera
Paseo

ceka92:

Orden ska ha sin funktion, annars blir det bara överlägset.

Exakt [y]


   
SvaraCitera
ohjens

Missy96:

Jag hatar när folk ska skriva så jävla komplicerade ord i forumen för att verka så smarta.

haha åh ja, så sjukt irriterande. hatar komplicerad ord. vackrare med meningar byggda på "okomplicerade" ord


   
SvaraCitera

Missy96:

Nej. (Du röstade på detta alternativ)

Det som är roligt med textkommunikation är att man får variera språket mer och använda andra ord än vad man annars gör i talspråk. Det är roligt tycker jag. [party]

Jag har dock aldrig känt så som du beskriver, kan du inte ta något exempel på när någon använt orimligt överkvalificerade ord?


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Missy96:

bättre än dig

Missy96:

mognare än dig

Missy96:

att dem är

Missy96:

när dem ska

Missy96:

för dem kommer

Missy96:

en smartass.

Lär dig lite grammatik så fixar det sig nog.


   
SvaraCitera

Missy96:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

Stör mig inte på det direkt men känns som att vissa på forumet lägger alldeles för stor vikt vid den verbala förmågan. Verkar även som att vissa överdriver, fast det kanske de inte gör


   
SvaraCitera

Missy96:

Nej. (Du röstade på detta alternativ)

tycker det är positivt att jag lär mig nya ord


   
SvaraCitera

Missy96:

Nej. (Du röstade på detta alternativ)

Brukar leka lite intellektuell på sånna här sidor för att bli tagen lite mer på allvar av de flesta 😉


   
SvaraCitera