Aviseringar
Rensa alla

JAG HATAR MIN SAMBOS KATTER


Ämnesstartare

Eller ja, egentligen är det väl inte själva katterna jag hatar, de är trevliga. Men de LUKTAR alltid så illa i badrummet där kattlådan är så att jag får kväljningar och börjar kräkas, de ligger och sover på köksbordet så det är alltid en matta av hår på min duk, det är fullt med kattsand i badrummet så det ser aldrig rent och fint ut (dessutom fastnar det små korn på fötterna när man går där barfota) och man kan inte öppna en dörr utan att de kommer som skjuten ur en kanon mellan benen på en. Jag vill inte ha släkt/vänner/familj på besök på grund av dessa katter, jag vill ha fint och rent hemma men det går ju inte. [sad] Dessutom så diskar aldrig min sambo TROTS att vi har kommit överens om att det är han som diskar om han vill fortsätta att äta kött (det är jag som dammsuger, dammtorkar, plockar upp och slänger en massa skit som ligger framme, ALLTID!), det är äckligt och snart tar jag all jävla disk och slänger det i en sopsäck så får vi äta på papptallrikar.

IDAG satte sig en av katterna OCH PISSADE PÅ MINA SKOR! [mad] Kattlådan rengjordes grundligt IGÅR!!!!!11 Jag har mina kaniner som jag tar hand om helt själv och vill inte ta hand om hans katter, jag orkar inte.


   
Citera
Ämnesstartare

Skjut dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, nu var jag elak. Men jag är allergisk mot katter, och tycker inte om dem heller... [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Katter är skadedjur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu ska jag slänga allt porslin, jag vill inte se någon jävla disk mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg åt honom att han får börja ta sitt ansvar. Flytta ut kattlådan ur badrummet också, äckligt att ha den där tycker jag.
Min katt får ej vara på mitt bord. Hemma hos min pappa får hon, men inte hemma hos mig. Man måste uppfostra dem små pälsbollarna. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Säg åt honom att han får börja ta sitt ansvar.

Har gjort det, men han får ju aldrig tummen ur.

isola:

Flytta ut kattlådan ur badrummet också, äckligt att ha den där tycker jag.

Var ska man ha den då? Man vill ju inte ha den i köket/sovrummet/vardagsrummet och så känner jag inte för att mötas av katternas odör varje gång jag kommer in i hallen. [sad] Jag förstår inte HUR det kan lukta så jävla illa, han byter ju i lådan flera gånger i veckan. [n]

isola:

Min katt får ej vara på mitt bord. Hemma hos min pappa får hon, men inte hemma hos mig. Man måste uppfostra dem små pälsbollarna. [no-no]

Jag har försökt att fräsa åt dem, spruta vatten på dem, ta ned dem osv. MEN DET GÅR INTE. [cry] Det är SÅ mycket enklare att dressera en kanin. [sad]


   
SvaraCitera

Dumpa honom, bli ihop med mig eller en annan kille.

Snyggt inlägg förresten, det liksom började med ett kattproblem och segue:ade över till ett relationsproblem. Och sen tillbaka igen.

Men jag tycker två saker:
1. Din kille verkar lat och ansvarslös. Ta ett snack. Men skäll inte, det fungerar inte på män. Lite krav borde du kunna ställa, om du gör det sansat. Att städa har låg prio hos män, det är ni kvinns som har nåt slags osund dille på det. Så länge man inte dör är det tillräckligt rent, typ.
2. Katterna verkar inte helt reko. I huvudet alltså. Kissa på skor slutar väl katter med så fort de inte är bebisar längre. Och drar kattsand överallt? Det gjorde aldrig min katt. Hårar gör han däremot, det är naturligt.

Katter går att lära upp, men det tar TID och tålamod. Till slut sover de inte på bordet längre (när ni är hemma).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sterd:

Dumpa honom, bli ihop med mig eller en annan kille.

[no-no] Jag älskar honom.

Sterd:

1. Din kille verkar lat och ansvarslös. Ta ett snack. Men skäll inte, det fungerar inte på män. Lite krav borde du kunna ställa, om du gör det sansat. Att städa har låg prio hos män, det är ni kvinns som har nåt slags osund dille på det. Så länge man inte dör är det tillräckligt rent, typ.

Jag HAR pratat med honom och han har sagt att han ska diska undan allting som står på diskbänken (det är typ 2 veckor sedan nu... Föreställ dig doften. [cry]) men det är inte gjort. Han säger att det är för att han jobbar och är trött när han kommer hem, man han har ju haft lediga dagar och jag har gått med på att hålla borta all disk så fort han bara städat bort det som finns där nu. Blir fan galen. Det är ohygieniskt, tappar matlusten, blir äcklad, bröt ihop och började gråta för ett tag sedan. Vill inte ha det ostädat, hemskt!

Sterd:

2. Katterna verkar inte helt reko. I huvudet alltså. Kissa på skor slutar väl katter med så fort de inte är bebisar längre. Och drar kattsand överallt? Det gjorde aldrig min katt. Hårar gör han däremot, det är naturligt.

Nä, en av katterna är ordentlig och går på låda som hon skall. Men den andra bara pissar och skiter på allt som jag äger, dessutom mitt framför ögonen på mig. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De hatar säkert dig också. Sedan tycker jag inte att det är speciellt snällt emot din pojkvän att diskutera hur vida han sköter sig eller inte, då han själv är/har varit UMare. Och det där med att den ena katten skiter och pissar lite överallt, tycker du borde kolla upp en tråd Angelize gjorde med många olika förslag till varför det kan vara så, och vad man kan göra åt det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bitchslapa Emil. Kanske hjapler. Om inte sa kan du gora det anda, for mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rafflesia:

De hatar säkert dig också. Sedan tycker jag inte att det är speciellt snällt emot din pojkvän att diskutera hur vida han sköter sig eller inte, då han själv är/har varit UMare.

Men han är ju helt underbar, om man bortser från diskbänken de senaste två veckorna, har ej sagt någonting annat. [no-no]

Rafflesia:

Och det där med att den ena katten skiter och pissar lite överallt, tycker du borde kolla upp en tråd Angelize gjorde med många olika förslag till varför det kan vara så, och vad man kan göra åt det.

Har redan gjort det. Men jag tror faktiskt att han har någonting emot mig, för det är verkligen bara på mina kläder som han har kissat. Han är ju kastrerad så det är inte revirmarkering han håller på med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Bitchslapa Emil. Kanske hjapler. Om inte sa kan du gora det anda, for mig.

Nej, jag slår inte min pojkvän. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Nej, jag slår inte min pojkvän. [no-no]

Men om det hjalper da!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Men han är ju helt underbar, om man bortser från diskbänken de senaste två veckorna, har ej sagt någonting annat. [no-no]

Han kommer göra det när han känner för det, hjälper nog inte att tjata osv.

Geigerzähler:

Men jag tror faktiskt att han har någonting emot mig, för det är verkligen bara på mina kläder som han har kissat. Han är ju kastrerad så det är inte revirmarkering han håller på med.

Och om du inte låter dina kläder ligga framme?


   
SvaraCitera