Aviseringar
Rensa alla

Jag hatar öppna relationer


Ämnesstartare

Det är det värsta jag vet. För många är dock motsatsen till monogami just öppna relationer. Men polygami är inte samma sak som öppna relationer. öppna relationer är på sätt och viss precis lika vidrigt som monogami om inte vidrigare. Monogami är ju ändå givet att det är en fungerande relation något fint. öppna relationer känns häktigt, stressigt och oerhört förvirrande.


   
Citera
Ämnesstartare

Vad tycker ni om öppna relationer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte vad du syftar på med "öppna relationer", öppen monogami?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Vet inte vad du syftar på med "öppna relationer", öppen monogami?

typ, att man får ha sex med andra och så, men att man ändå är i en relation med en person ect. det är det de flesta menar med öppen relation. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Vad hatisk du är. Låt folk leva som de känner för. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte: typ, att man får ha sex med andra och så, men att man ändå är i en relation med en person ect. det är det de flesta menar med öppen relation.

Ja, men blev förvirrad eftersom du skrev i plural. Alltså öppen monogami, eller öppen polygami också kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar inte heller öppna förhållanden. Föredrar att antingen ha ett monogamt förhållande eller inget förhållande alls. Öppet förhållande så är man ihop fast ändå inte. Är väldigt förvirrande med öppna förhållanden, svårt att veta vad som gäller och blir lätt att man bara går och "tävlar" med varandra. Det är iaf min erfarenhet. Men finns ju folk som trivs med det och man ska såklart ha det som funkar för en själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte: häktigt, stressigt

Det blir väl vad man gör det till? Bara för att man har ett öppet förhållande måste man väl inte springa runt och vara jätteaktiv med andra människor? Elller vad menar du egentligen?

Sen förstår jag inte hur du kan vara polygam och HATA öppna förhållanden. Vet att det är olika saker men förstår inte hatet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadå vidrigt? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Relation betyder bara att man har en relation till varandra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Det blir väl vad man gör det till? Bara för att man har ett öppet förhållande måste man väl inte springa runt och vara jätteaktiv med andra människor? Elller vad menar du egentligen?

Om man är jätteaktiv med andra människor på ett sätt som faktiskt betyder något så bör man väl ha en relation med dom med? Och då är man polygam, där det inte finns någon hierarki ect. 🙂

 

Fingerprints: Sen förstår jag inte hur du kan vara polygam och HATA öppna förhållanden. Vet att det är olika saker men förstår inte hatet.

För det är två helt radikalt olika saker. Om du tycker det är konstigt att en polygam kan hata monogami så förstår jag lite din kritik, annars inte alls. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:
Gillar inte heller öppna förhållanden. Föredrar att antingen ha ett monogamt förhållande eller inget förhållande alls. Öppet förhållande så är man ihop fast ändå inte. Är väldigt förvirrande med öppna förhållanden, svårt att veta vad som gäller och blir lätt att man bara går och "tävlar" med varandra. Det är iaf min erfarenhet. Men finns ju folk som trivs med det och man ska såklart ha det som funkar för en själv.

Ja, det är vad jag har observerat också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför ska man hata saker som inte berör en =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trapped-in-negative-emotions-L-LD5GV8.jp

Bööööörg:
Varför ska man hata saker som inte berör en =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte: Om man är jätteaktiv med andra människor på ett sätt som faktiskt betyder något så bör man väl ha en relation med dom med? Och då är man polygam, där det inte finns någon hierarki ect. 🙂

Förstår inte vad som skulle vara stressigt som du skrev först?
Sen bestämmer man väl själv hur ens förhållande ska funka?

Jag finns nog inte: För det är två helt radikalt olika saker. Om du tycker det är konstigt att en polygam kan hata monogami så förstår jag lite din kritik, annars inte alls.

Hmm, kanske. Har iofs svårt med ordet "hata" generellt men i detta fall stack det lite extra i ögonen.


   
SvaraCitera