Aviseringar
Rensa alla

jag hatar sverige


Ämnesstartare

Vad tycker du om Norge?


   
SvaraCitera
reben

ceka92:

det låter skitkul!

mm håller med. om du va seriös. min gudsons mamma gjorde de för 100 år sen o lärde sig spanska. samt träffade min gudsons pappa hehe 😎 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:
Vad tycker du om Norge?

tråkigt som fan. tråkiga människor, tråkiga möjligheter, tråkiga kläder, tråkigt språk, bysamhälle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

norge är värre än sverige och danskar hatar svenskar samt är skandinaver


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
var i Amsterdam i helgen, kändes som jag hörde hemma där.. Det var en helt annat grej än Sverige. Vill flytta dit. 

jag håller med. har positiva upplevelser av holland och amsterdam samt holländare.


   
SvaraCitera

ceka92:
norge är värre än sverige och danskar hatar svenskar

Mitt tips är USA eller Kanada. I USA har du hela världen i en miniatyr. Du kommer säkerligen hitta din nisch där. Jag ska själv flytta dit innan jag fyllt 30 år (är 22 år idag).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92: jag håller med. har positiva upplevelser av holland och amsterdam samt holländare.

Kändes som en mycket mer hemtrevlig och kärleksfull stad. Sverige och våra städer känns så gråa och tråkiga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Veer.Smerdis: Mitt tips är USA

Är väl kanske svårt att få arbetstillstånd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Veer.Smerdis:

Mitt tips är USA eller Kanada. I USA har du hela världen i en miniatyr. Du kommer säkerligen hitta din nisch där. Jag ska själv flytta dit innan jag fyllt 30 år (är 22 år idag).

jag ogillar det mesta med USA tyvärr. maten, konsumtionsamhället, kulturen(bristen på den), självgodheten, den onödiga högljuddheten, den allhärskande kulturlösa machismokulturen, porrkulturen, kläderna, bristen på utbildning och okunnigheten om historien och Europa med dess politik...
har träffat en del amerikaner. självgod arrogans gällande USA som ofta gemensamt drag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanada är ju helt okej, men jag identifierar mig mycket mer med europa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Kändes som en mycket mer hemtrevlig och kärleksfull stad. Sverige och våra städer känns så gråa och tråkiga. 

känner att de är mycket mer öppna och trevliga med smak för frihet.
dock är dom lite för skandinaviskt tystlåtna för mig ändå. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skandinaviens kultur är så plågsamt tyst och självfixerad. gillar inbjudande kulturer.


   
SvaraCitera

Jag bor i London, och trivs bra, men man far tanka pa att levnadsstandarden ar valdigt annorlunda. Man far mindre for sina pengar nar det kommer till mycket. Samtidigt far du ju behalla mer av din lon da skatterna ar lagre, sa det ar lite av en balansgang det dar.

Som svensk ar det latt att flytta over eftersom att vi er EU-medlemmar sa det finns val inte sa mycket som stoppar dig om du skulle vilja testa? 

Mitt tips om du inte vill over for studerandets skull (och snalla, ge dig inte pa det, for det kostar £9000 per ar i bara kursavgift och du far exakt samma examen som hemma) ar att koncentrera dig pa att soka jobb dar de soker just en svensk/skandinav. Ofta betalar de battre da men du har ocksa farre personer att konkurrera med nar det ska intervjuas. Annars finns det ju sjalvklart Starbucks, McDonald's etc. som man kan jobba pa men det ar svart att overleva i London pa random jobbpass har och dar och pa den lonen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:
spanska spanskaskolan

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

galaxydazzle:
Jag bor i London, och trivs bra, men man far tanka pa att levnadsstandarden ar valdigt annorlunda. Man far mindre for sina pengar nar det kommer till mycket. Samtidigt far du ju behalla mer av din lon da skatterna ar lagre, sa det ar lite av en balansgang det dar.

Som svensk ar det latt att flytta over eftersom att vi er EU-medlemmar sa det finns val inte sa mycket som stoppar dig om du skulle vilja testa? 

Mitt tips om du inte vill over for studerandets skull (och snalla, ge dig inte pa det, for det kostar £9000 per ar i bara kursavgift och du far exakt samma examen som hemma) ar att koncentrera dig pa att soka jobb dar de soker just en svensk/skandinav. Ofta betalar de battre da men du har ocksa farre personer att konkurrera med nar det ska intervjuas. Annars finns det ju sjalvklart Starbucks, McDonald's etc. som man kan jobba pa men det ar svart att overleva i London pa random jobbpass har och dar och pa den lonen.

tack så jättemycket för din förklaring! jag funderade på hur man skaffade jobb. jag sökte dock efter jobb och där gällde det mer de med utbildningar. dock kanske man kan få jobb på en pub eller dylikt?


   
SvaraCitera