Aviseringar
Rensa alla

Jag hjälper till att minska förvirringen i vardagen!


Ämnesstartare

Berätta vad du är förvirrad över, så hjälper vi dig!


   
Citera
Ämnesstartare

Hur är det möjligt att hålla fokus på något i mer än 30 sekunder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är förvirrad över konceptet att du skulle ha mandat att hjälpa människor med deras förvirring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja är förvirrad.


   
SvaraCitera

Varför känns min hjärna som en slumpmässig hotmon-och-signalsubstanscocktail


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Hm, Asha, du förvirrar mig, kan du hjälpa mig med det? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hört från vissa håll att det är helt okej att börja prata med främlingar om man öppnar med "fint väder idag" men vissa andra säger att det är udda, jag är förvirrad!


   
SvaraCitera

Nachac:
Är förvirrad över konceptet att du skulle ha mandat att hjälpa människor med deras förvirring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan inte se någon mer lämpad än du för denna uppgift.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
Hur är det möjligt att hålla fokus på något i mer än 30 sekunder?

För vissa människor är det inte möjligt, eller mycket svårare än för andra. Då hjälper det att vara i en miljö som inte har frestelser och distraktionsmoment. Samt att minska konsumtionen av information, sinnesintryck som är irrelevanta för det du vill fokusera på. Inte bara direkt innan, utan generellt under veckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Är förvirrad över konceptet att du skulle ha mandat att hjälpa människor med deras förvirring.

Jag är inte förvirrad kring detta. Människor ger mig mandat genom att fråga mig. Enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: Varför känns min hjärna som en slumpmässig hotmon-och-signalsubstanscocktail

Du kan säga "Varför känns min hjärna som en slumpmässig signalsubstanscocktail" och det betyder samma sak. varsågod!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:
ja är förvirrad.

För att jag ska kunna hjälpa till så behöver jag veta vad som förvirrar dig rent konkret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:
Hm, Asha, du förvirrar mig, kan du hjälpa mig med det? 

Hur kommer det sig att du känner dig förvirrad av mig? Jag kan inte göra annat än att klargöra konkreta saker som du är förvirrad över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JensAndreas:
Har hört från vissa håll att det är helt okej att börja prata med främlingar om man öppnar med "fint väder idag" men vissa andra säger att det är udda, jag är förvirrad!

Det är udda att prata med främlingar i Sverige. Men det kan göras framgångsrikt om man har sociala skills, något man får genom att utsätta sig för sådanna situationer.


   
SvaraCitera