Aviseringar
Rensa alla

Jag hjälpte en skadad fågel att dö en stillsam död!


Ämnesstartare

God kväll, vänner!

Jag har varit med om en del framgång sedan sist och tänkte uppdatera er omkring hur den självläkande processen går! Sedan behöver jag lite hjälp också..

Igår var jag ute på en skogspromenad, dock på en annorlunda tid än vanligtvis. Jag vandrar på en stig med ficklampa, det ligger ett tunt lager dimma som svävar över
stigen, lite creepy kan tänkas.

Helt plötsligt hör jag att det prasslar till i några buskar till höger om mig, och strax därefter hör jag en ny röst jag aldrig någonsin tidigare har hört.
Rösten viskar, jag har svårt att tyda om vareslen ens viskar på nåt språk jag känner igen..

Men jag vänder mig om lite snabbt, och till min förvåning hör jag rösten från ett annat håll. Rösten blir klarare, men språket känner jag inte igen..
I denna stund kan jag på ett ungefär tala om hur långt ifrån ljudkällan jag befinner mig..
Jag tänker till en liten stund och snart kommer fram till att källan måste vara ca: 10-15 meter sydost från mig..
Så jag lyser med ficklampan åt det hållet, men ser inget utöver det natuliga.

Nyfiken och modig som jag är travar jag långsamt in i skogen till höger om stigen jag alldeles nyss stod på, men ett hårt grepp om ficklampan skall jag erkänna att jag håller.
Jag kan höra hur den viskande rösten hörs tydligare och tydligare, tycker att några ord påminner om ord på vårat språk, fast ändå inte..

Jag kommer fram till en hög utav höstlöv, det låter som om viskandet kommer underifrån, dessutom ser jag hur bladen rör sig..
Så jag lyfter bort några löv, och där under finner jag en liten fågel som ligger och sprattlar med benen..

Det var som om den bad efter min hjälp! Jag tog fram mina nyklar och pressade en utav nycklarna till ett hänglås ganska hårt mot fågelns huvud. Fick trycka ett tag och ganska hårt, men kände så småningom att jag kom igenom med nyckeln och fågeln slutade sprattla. Jag fick en känsla utav frid och fröjd, jag hade precis räddat den från en hel del smärta!! 🙂

Så jag börjar alltså att få ett grepp om rösterna jag hör, jag hör dem utav en klar anledning.. Men jag förstår fortfarande inte gubben och den lilla flickan, har svårt att tyda vad de vill. Vad tror ni de vill?
Är det ett rop efter någon form av hjälp? Det skumma med dessa 2 röster som inte jag har lyckats klura ut ännu är att de följer med mig liksom.. Och dessutom pratar de endast till mig när jag befinner mig i andras sällskap..

Är tacksam för er allas hjälp i detta, så tackar i förhand!

Hälsningar, Torbjörn   

 


   
Citera
Ämnesstartare

bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
bra

Läste du ens?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torbjörn:

Läste du ens?

ja, självklart 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

ja, självklart 

men du kan inte hälpa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torbjörn:

men du kan inte hälpa?

nej. kan aldrig mer hjälpa dig. har för mycket självrespekt för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cool story bro, du borde skriva en bok ! Galen


   
SvaraCitera

Hej Torbjörn. När jag läser dina trådar så blir jag mer och mer säker på att du MÅSTE söka hjälp. Kan du förklara varför just dessa väldigt ovanliga saker händer just dig? Ser du dig själv som någon utvald person?  Du förstår väl att det är väldigt osannolikt att så många konstiga grejer som har hänt dig faktiskt skulle kunna hända på riktigt? Försök ta tag i tanken om att detta bara är ditt sinne som spelar dig ett spratt.

Jag får intrycket av att du ser dig själv som utvald på något sätt. Det kan ju vara så men försök tänka dig om det inte är så. Det innebär att du då skulle få hjälp av en psykolog. Du sa ju tidigare att rösterna endast var bland folk, men nu har du ju även hört en kvinna i tv prata med dig i tankarna. Nu är de ju alltså där även när du är själv. 

Många av symtomen som ceka skrev om i andra tråden har du ju redan, och de verkar ha blivit värre. Du måste söka hjälp, lovar dig att de inte kommer att spärra in dig. Det krävs väldigt väldigt mycket för att göra en sådan insats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torbjörn det 'KAN' vara så du är medial på ngt sätt att du är mer öppen för det . Beroende på var du bor i Sverige så finns ett väldigt bra medium som Benny Rosenkvist . Mediala personer är inte psyk sjuka på ngt sätt som många människor kan tro för då  vet dom inte vad dom  pratar om ! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

nej. kan aldrig mer hjälpa dig. har för mycket självrespekt för det.

Jag är ledsen, men jag förstår inte vad du menar riktigt, kan du förklara? 🙂

Tennsoldat: Kan du förklara varför just dessa väldigt ovanliga saker händer just dig? Ser du dig själv som någon utvald person? Du förstår väl att det är väldigt osannolikt att så många konstiga grejer som har hänt dig faktiskt skulle kunna hända på riktigt?

Det är ju mer eller mindre bevisat med tanke på att jag kunde höra fågeln viska efter min hjälp! Eller tror du att det var en ren tillfällighet?

Aaron: Torbjörn det 'KAN' vara så du är medial på ngt sätt att du är mer öppen för det . Beroende på var du bor i Sverige så finns ett väldigt bra medium som Benny Rosenkvist . Mediala personer är inte psyk sjuka på ngt sätt som många människor kan tro för då vet dom inte vad dom pratar om !

Vad är vi då, känsliga för information och energi som den "normala" individen inte kan fånga upp med sina sinnen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torbjörn:

Jag är ledsen, men jag förstår inte vad du menar riktigt, kan du förklara? 🙂

Det är ju mer eller mindre bevisat med tanke på att jag kunde höra fågeln viska efter min hjälp! Eller tror du att det var en ren tillfällighet?

Vad är vi då, känsliga för information och energi som den "normala" individen inte kan fånga upp med sina sinnen?

Det kan vara så ja hänger också hur mkt öppen man är som människa också en del föds till att känna av mer eller mindre . Som jag kan höra skalbaggar gå myror också fast jag står upp och känner mig väldigt lätt och tar till mig mellan positiv och negativ energi som ex som när min flickvän  hade Ångest , jag kände de i hela kroppen och mådde illa , var nära på och lägga mig på soffan ist ..nej jag är inte medial så 🙂 


   
SvaraCitera

Torbjörn:

Det är ju mer eller mindre bevisat med tanke på att jag kunde höra fågeln viska efter min hjälp! Eller tror du att det var en ren tillfällighet?

Hur visste du att den var såpass skadad att den behövde dödas? Om fågeln skulle förmedla sina tankar till dig, vore det då inte för att du skulle rädda den? 


   
SvaraCitera

Aaron blir lite irriterad att du uppmuntrar detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den ropa kanske på döds hjälp ,lol 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad fint, jag ger denna historia 4 av 5 isola.


   
SvaraCitera