Aviseringar
Rensa alla

Jag hjälpte en skadad fågel att dö en stillsam död!


Ämnesstartare

Tennsoldat:

Hur visste du att den var såpass skadad att den behövde dödas? Om fågeln skulle förmedla sina tankar till dig, vore det då inte för att du skulle rädda den? 

Jag gjorde ju det?! Jag räddade den ifrån lidandet..

Aaron: Den ropa kanske på döds hjälp ,lol

Ja, det var så jag trodde iaf...

Aaron: känner mig väldigt lätt och tar till mig mellan positiv och negativ energi som ex som när min flickvän hade Ångest , jag kände de i hela kroppen och mådde illa , var nära på och lägga mig på soffan ist ..nej jag är inte medial så 🙂

Jag har vid några tillfällen känt ångest och oro utan anledning, kan det ha varit för att jag har känt det som andra runt omkring mig känner??


   
SvaraCitera

Aaron:
Den ropa kanske på döds hjälp ,lol 

En människa skulle inte efter att ha blivit skadad ropa på hjälp för att bli dödad, utan hen skulle ha ropat på hjälp för att bli räddad. Varför skulle en fågel reagera så som du beskriver?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torbjörn:

Jag gjorde ju det?! Jag räddade den ifrån lidandet..

Ja, det var så jag trodde iaf...

Jag har vid några tillfällen känt ångest och oro utan anledning, kan det ha varit för att jag har känt det som andra runt omkring mig känner??

Det kan vara så , om dom personerna är det eller är de i sig själva många gånger kan man man inte se om en person har ångest eller är deppiga då de visar olika fasader 🙂 Men man måste kunna känna sig själv väldigt bra så man inte tolkar det som det kommer ifrån en själv 🙂 


   
SvaraCitera

Torbjörn:

Jag gjorde ju det?! Jag räddade den ifrån lidandet..

Skulle du göra likadant med en människa? Rädda den från lidandet på det sättet? Mina frågor kanske låter konstiga. Men jag känner att om man mötte på en fågel som lyckas kommunicera med en, så bör det inte vara de lättaste att bara döda den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldat:

Skulle du göra likadant med en människa? Rädda den från lidandet på det sättet? Mina frågor kanske låter konstiga. Men jag känner att om man mötte på en fågel som lyckas kommunicera med en, så bör det inte vara de lättaste att bara döda den.

Klart om man vet den är skadad och inte kan klara sig ,ex tänk om det va en katt som har lekt med den då ?  jag hade utan problem gjort lidandet för en människa tagit slut på det , om jag visste den personen hade ont och inte skulle överleva , det skulle jag göra med en respekt med personens medgivande och jag inte hade blivit dömd för mord 🙂  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:

Det kan vara så , om dom personerna är det eller är de i sig själva många gånger kan man man inte se om en person har ångest eller är deppiga då de visar olika fasader 🙂 Men man måste kunna känna sig själv väldigt bra så man inte tolkar det som det kommer ifrån en själv 🙂 

Okej, jag har vid de tillfällena inte haft någon anledning till att må dåligt, så antar jag har känt andras humör då.

Tennsoldat: Skulle du göra likadant med en människa?

Nej.. Vadå, anser du att jag gjorde fel eftersom att jag inte ringde 112?

 -"SOS här, vad kan jag hjälpa dig med?"

-"Det ligger en liten fågel här i skogen som sprattlar och lider, skicka en ambulans tack!"

Tardig

Tennsoldat: Mina frågor kanske låter konstiga. Men jag känner att om man mötte på en fågel som lyckas kommunicera med en, så bör det inte vara de lättaste att bara döda den.

Jag lyckades aldrig kommunicera med den, det var den som försökte kommunicera med mig.. Tror du fåglarna ute i våra skogar är medvetna om att det finns något som heter sjukvård ens?


   
SvaraCitera

Torbjörn:

Nej.. Vadå, anser du att jag gjorde fel eftersom att jag inte ringde 112?

 -"SOS här, vad kan jag hjälpa dig med?"

-"Det ligger en liten fågel här i skogen som sprattlar och lider, skicka en ambulans tack!"

Tardig

Jag lyckades aldrig kommunicera med den, det var den som försökte kommunicera med mig.. Tror du fåglarna ute i våra skogar är medvetna om att det finns något som heter sjukvård ens?

Det var en fågel som kommunicerade med dig/försökte kommunicera med dig på ett språk du inte förstod. Fågeln drog alltså slutsatsen att om den fick tag i dig, just dig och inte något av de andra djuren som troligen fanns där, så skulle du hjälpa den. Den förstod dessutom att den var så pass skadad att han inte kunde få hjälp genom att få vila och få i sig lite näring. Om han kan dra alla dessa slutsatser så vore den inte så konstigt om den visste om begreppet vård.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldat:

Det var en fågel som kommunicerade med dig/försökte kommunicera med dig på ett språk du inte förstod. Fågeln drog alltså slutsatsen att om den fick tag i dig, just dig och inte något av de andra djuren som troligen fanns där, så skulle du hjälpa den. Den förstod dessutom att den var så pass skadad att han inte kunde få hjälp genom att få vila och få i sig lite näring. Om han kan dra alla dessa slutsatser så vore den inte så konstigt om den visste om begreppet vård.

Eller så kanske jag aldrig hade kontakt med själva fågeln i sig, utan en högre makt som kommunicerade med mig via fågeln så att säga.. Det låter ju mer troligt!


   
SvaraCitera